Anketa:
Edwards vyhral prvé preteky tretieho kola Superbike-ov v Austrálii.
ZdieľaťPridané: 23.04.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7205 [Šport - SuperBike]
![]() |
Edward-ov tímový kolega, Tady Okada skončil druhý. Edwards sa dostal do vedenia po tom, čo predbehol Troy-a Bayliss-a v druhom kole a už nikdy vedenie nestratil. Okada skončil štyri sekundy za ním a Bayliss uzavrel prvú trojku.
![]() |
"Bol to veľmi obtiažny závod," povedal Edwards v tlačovom centre Castrol Honda. "Vedel som, že musím zaútočiť na vedenie čím skôr, ale nemohol som si dovoliť žiadne chyby v hustej premávke v prvom kole. Keď som sa už dostal do vedenia, chcel som len skloniť hlavu, urobiť zopár dôsledných kôl a zaistiť si svoje víťazstvo. Na trati sa objavil olej medzi štartom a cieľom v šiestom kole, ale aspoň ste ho mohli zbadať na takej mokrej trati. Motorka šla perfektne a Michelin-ky znovu odviedli perfektnú robotu ako pri mojom víťazstve v Assen-e minulý rok."
Po otváracom preteku Superbike-ov prudký lejak nedal žiadnu možnosť organizátorom a museli zrušiť zostávajúci program, druhý pretek Superbike-ov a pretek Svetového šampionátu sajdkár.
Výsledky prvého (a posledného) preteku:
1. Colin Edwards - Honda
2. Tadayuki Okada - Honda
3. Troy Bayliss - Ducati
4. Akira Yanagawa - Kawasaki
5. Broc Parkes - Ducati
6. Troy Corser - Aprilia
7. Pier-Francesco Chili - Suzuki
8. Stephane Chambon - Suzuki
9. Robert Ulm - Ducati
10. Marty Craggill - Ducati
Zdroj: www.motoworld.com
Pridané: 23.04.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Štvrté kolo Svetového Šampionátu Superbike-ov v Japonskom Sugo. - Awia
- Bayliss-ove double a Dream Day pre Ducatti v Monze. - Awia
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
- Ducati predstavila prototyp motocykla pre MotoGP - Awia
- Veľká galéria špeciálov MotoGP 2021 + kalendár veľkých cien - Herghott
- V Monze triumfoval Bayliss - sita
- Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- MotoGP 2015 - VC Kataru - kvalifikácia - pole position pre Ducati - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!