Anketa:
Cez víkend na Pannoniaringu Alpe Adria s MM SR, IMRC a MM SR mini GP, scooter
ZdieľaťPridané: 23.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3028 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas víkendu 23.-25.5.2014 sa na maďarskom okruhu Pannonia-ring uskutoční prvé spoločné podujatie šampionátu Alpe Adria cestných pretekov motocyklov a medzinárodných majstrovstiev SR IMRC 2014 rýchlostných motocyklov.
Jazdci MM SR IMRC, pre ktorých je to druhé podujatie tohtoročného seriálu, budú jazdiť spoločne s jazdcami Alpe Adrie , ale bodovaní a vyhodnocovaní budú samostatne.
![]() |
Podujatie organizačné zabezpečuje slovenský promotér Alpe Adrie a IMRC spoločnosť Slovakia Racing, s.r.o.
Na Pannonia-ringu sa v nedeľu 25.5.2014 predstavia i jazdci MM SR Mini GP a Scooter, pre ktorých je to prvé podujatie spoločného Slovensko - maďarského šampionátu „JIMC 2014“.
![]() |
Bližšie informácie: Ladislav Šnegoň, viceprezident SMF pre CPM 0903/234236
![]() |
Pridané: 23.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Šampionát Alpe Adria po prvýkrát v réžii agentúry Slovakia Racing - 23. - 25. 5. 2014 - Redakcia
- Na Hungaroringu sa jazdilo o body do Alpe Adrie a IMRC - Redakcia
- Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu - Redakcia
- Blíži sa Alpe Adria, ME Stock 250 a IMRC 2015 na Pannoniaringu - Redakcia
- Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy - Redakcia
- Fotoreport: Alpe Adria + MM SR v endure Jahodná pri Košiciach 2014 - Awia
- Pozvánka: Vyhodnotenie Sezóny 2013 šampionátu IMRC MMSR/SP CPM - Redakcia
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- Slávnostné vyhodnotenie IMRC 2013 - Redakcia
- Seriál IMRC odštartuje na Pannonia Ringu - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!