Anketa:
17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015
ZdieľaťPridané: 16.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5178 [Šport - Motocross]
Najvyššia motokrosová súťaž Medzinárodných majstrovstiev Slovenska vyvrcholila v nedeľu 13.9.2015 na trati v Beckove poslednými tohtoročnými pretekmi. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia, jazdiaci v triede MX2 ani tu nezaváhal.
Po dvoch druhých miestach v jednotlivých jazdách si pripísal 44 bodov do celkového hodnotenia, stal sa víťazom dňa a s vysokým bodovým náskokom získal aj titul „Medzinárodného majstra Slovenska 2015“. Vo svojich 17 rokoch sa tak stal historicky najmladším lídrom v kubatúre do 250 ccm na Slovensku.
Posledné preteky seriálu Medzinárodných majstrovstvá Slovenska v motokrose sa už tradične konali na trati v Beckove. Aj napriek snahe usporiadateľa sa preteky nezaobišli bez vysokej prašnosti na trati a tak rýchla a náročná trať dala zabrať nie len jazdcom, ale aj divákom. Richard Šikyňa (102), jazdec tímu MX Slovakia jazdiaci na motocykli KTM 250 SX-F sa v triede MX2 týchto pretekov zúčastnil s jasnou predstavou. Urobiť čo najlepší výsledok a získať celkový titul v kubatúre do 250 ccm. Preteky zvládol výborne, keď v oboch jazdách skončil 2., stal sa celkovým víťazom pretekov a tiež definitívnym lídrom celého seriálu v triede MX2. Slovensko má teda historicky najmladšieho „Medzinárodného majstra“ v osobe talentovaného 17. ročného Richarda Šikyňu, veľkej nádeje slovenského motokrosu.
Richard Šikyňa, (102)
„V prvej jazde sa mi štart veľmi nepodaril. Zo začiatku sa veľmi prášilo a nebolo skoro nič vidieť. Postupne som sa dostal až na druhé miesto za Milana Špičáka, na ktorom som aj prešiel cieľom. V druhej jazde som odštartoval prvý v MX2, ale Tomáš Šimko na obehol hneď v prvom kole. Celú jazdu som išiel druhý a tak to bolo aj v cieli. Celkovo mi to v Beckove dalo na prvé miesto a vyšlo mi to aj na Majstra Slovenska. Chcem sa za poďakovať svojej rodine, tímu, trénerovi a všetkým ľuďom, ktorí ma podporovali.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
“Do Beckova sme išli s jasným cieľom, ktorý Rišo s chladnou hlavou zvládol na výbornú. Po tohtoročnom 6. mieste na Majstrovstvách sveta juniorov tak pokoril aj slovenskú seniorskú súťaž, keď s vysokým bodovým náskokom porazil všetkých svojich konkurentov. Je to výsledok práce celého tímu, úžasného prístupu trénera Mirka Kučírka a hlavne Rišovej cieľavedomej činnosti a obrovskej driny nie len v tejto sezóne. Veľmi som mu to prial a bol som presvedčený, že to dokáže. Rišo si titul určite právom zaslúži. Ďakujem všetkým našim sponzorom, partnerom, spolupracovníkom a priaznivcom, ktorí nám v priebehu celého roka pomáhali a stále pomáhajú. Všetkým patrí veľká vďaka!“
Pridané: 16.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia aj po Šenkviciach priebežne na 1. mieste. - Redakcia
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- V Beckove sa rozhodlo o tituloch majstrov SR v motokrose 2015 - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Úspešná sezóna Richarda Šikyňu - najmladší majster SR MX2 - Redakcia
- Všetci jazdci z tímu MX Slovakia na medailových pozíciách. - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake - Redakcia
- Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov - Redakcia
- Ukončenie seriálu MM SR v motokrose – Slovakia MX cup 2013 - Redakcia
- 16 ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia vicemajster Slovenskej republiky - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!