Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2143 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpsko-jadranský motocyklový šampionát pokračoval v chorvátskej Rijeke

 Zdieľať

Pridané: 23.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2283 [Šport - Cestné Motocykle]

Tretie podujatie šampionátov Alpe Adria a Majstrovstiev Európy triedy Stock 250, ktoré organizátorsky zastrešuje slovenská agentúra Slovakia Racing, sa cez víkend uskutočnilo v chorvátskej Rijeke. Na mieste sa predstavilo stotridsať pretekárov z pätnástich európskych krajín.

Súčasťou podujatia boli aj preteky Majstrovstiev sveta sajdkár a o body bojovali aj jazdci na historických motocykloch. Na súťažiacich čakalo už tradične dvoje pretekov a tentoraz aj premenlivé počasie, i keď slnka si nakoniec užili viac.

V európskom šampionáte triedy Stock 250 sa o víťazstvá podelili českí jazdci Filip Salač a Oliver König, no na čele poradia sa aj po podujatí v Rijeke udržal Talian Manuel Torrini. Jeho krajan, nestarnúci Gabriele Gnani, ovládol alpsko-jadranskú triedu Moto3, keď suverénne zvíťazil v sobotu aj nedeľu a upevnil si vedenie v priebežnom hodnotení.

Alpsko-jadranský motocyklový šampionát pokračoval v chorvátskej Rijeke

Rovnako dve víťazstvá, ale v triede 125 SP, vybojoval domáci jazdec Mislav Perkusić, ktorý ale musel po oba razy o prvenstvá bojovať s Talianom Danilom Digiorgiom a v cieli ich delili doslova tisíciny sekundy. Na čele priebežného poradia je ale s istotou Chorvát Andrej Kosmač.

Na štarte pretekov tried do 600 cm3, teda Superstock 600 a Supersport, chýbali obaja vedúci jazdci priebežného poradia, Maďari Dávid Juhász a János Chrobák, ktorí sa v tomto termíne s voľnou kartou predstavili na Majstrovstvách sveta v Taliansku.

V Rijeke svojho krajana dvomi víťazstvami v Stockoch dokonale zastúpil bývalý majster Európy Alen Györfi, ktorý sa tak razom vyšvihol na čelo priebežnej tabuľky. Aj Supersporty ovládol jediný pretekár, Igor Kaláb z Českej republiky. Aj on sa stal novým lídrom svojej triedy.

Alpsko-jadranský motocyklový šampionát pokračoval v chorvátskej Rijeke

Českí jazdci boli úspešní aj v triede Superstock 1000, keď víťazstvá vybojovali Václav Rumlena a Michal Šembera. Na čele priebežného hodnotenia je navyše ich krajan Michal Prášek, ktorý v Rijeke skončil na 4. a 2. mieste.

Superbiky mali svojho favorita vo vedúcom jazdcovi seriálu, Rakúšanovi Rolandovi Reschovi. Ten v sobotu skončil „len“ na treťom mieste, no v nedeľu zvíťazil a naďalej s istotou vedie v priebežnom hodnotení seriálu.

Alpsko-jadranský motocyklový šampionát pokračoval v chorvátskej Rijeke

Alpsko-jadranský a európsky šampionát pokračujú 17.-19. júla na českom autodróme v Moste, kde sa v rámci podujatia predstaví aj seriál IMRC.

Kompletné výsledky z podujatie nájdete tu: www.slovakiaracing.sk

Pridané: 23.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »