Anketa:
Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke
ZdieľaťPridané: 16.05.2007 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 4747 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Svitok, člen tímu Gold Fren Team Erinac, absolvoval počas uplynulého víkendu druhý diel medzinárodného šampionátu UEM Alpe Adria Championship, ktorý sa konal
v chorvátskej Rijeke.
Tohto podujatia sa zúčastnila veľká konkurencia talianskych a chorvátskych pretekárov, ktorí dokonale poznajú miestny okruh a nakoniec aj ovládli popredné priečky výsledkovej listiny triedy Superstock 600, v ktorej štartuje aj náš 16-ročný pretekár.
![]() |
Tomášov tím vo voľných tréningoch a aj v kvalifikáciách bojoval s nastavením predného aj zadného pérovania, pretože okruh v Rijeke je plný nerovností a rýchlo sa na ňom opotrebovávajú pneumatiky. Postupe sa dosiahnuté časy na jedno kolo zlepšovali a Tomáš v konkurencii piatich desiatok jazdcov obsadil 23. miesto v kvalifikácii.
![]() |
V samotných pretekoch došlo hneď v úvode k havárii a štart sa museli opakovať. Tomáš po reštarte neustále zrýchľoval a prebojoval sa na konečné 17. miesto v cieli.
Priamo z Rijeky sa v stredu presunie do talianskej Vallelungy, kde sa na budúci týždeň koná prvý diel európskeho šampionátu triedy Stocksport 600.
![]() |
„Aj keď sme mali zo začiatku veľa problémov, nakoniec sa nám ich podarilo odstrániť. Žiaľ, ako nevyhovujúce sa pre tento okruh ukázali byť pneumatiky Pirelli, ktoré sa na tomto „tankodrome“ veľmi rýchlo opotrebovali, navyše bolo treba hľadať optimálne nastavenie tlmičov. Nebolo vôbec možné držať krok so súpermi, ktorí používali inú značku pneumatík. Zišla sa tu veľká konkurencia Talianov a Chorvátov, a tak som s dosiahnutým výsledkom spokojný. Zajazdil som čas 1:37,7, ktorý považujem v daných podmienkach za slušný, aj keď to tento krát na body nestačilo. Na budúci týždeň nás čaká Vallelunga a ja verím, že štart do európskeho šampionátu zvládnem čo najlepšie.“
![]() |
Pridané: 16.05.2007 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006 - Awia
- UEM Alpe Adria Championship v Rijeke 15. 7. 2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 25.-27.8.2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Brno 15-17.9.2006 - Harly
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11-13.5.2007 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- Tomáš Svitok sa predstavil v novom tíme na prvom podujatí Alpe Adria 2007 - Awia
- UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!