Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MS v motokrose juniorov 2015 v Španielsku aj so štvoricou slovákov

 Zdieľať

Pridané: 17.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3422 [Šport - Motocross]

Už tento víkend sa v španielskom El Molar postaví na štart viac ako 100 najlepších mladých motokrosových jazdcov z viac ako 30 krajín, aby predviedli svoj talent na majstrovstvách sveta v motokrose juniorov. Medzi nimi je i štvorica slovenských jazdcov: Samuel Struk, Richard Šikyňa, Sebastián Tököly a Xavér Vörös.

Miesto konania tohto svetového šampionátu, El Molar, je malá komunita nachádzajúca sa 39km severne od Madridu. Jazdci tu tento víkend budú bojovať o dva svetové tituly, a to o Majstra sveta MX125 a MX85 ako aj o titul víťaza novej svetovej pohárovej triedy European Open MX65.

Vo svetovej triede triede MX85 sa ako jediný Slovák postaví na štart Samuel Struk (# 111). Trojica mladých jazdcov Richard Šikyňa (# 102), Sebastián Tököly (# 511) a Xavér Vörös (# 786) budú bojovať v rámci MS triedy MX125.

Program šampionátu sa začína v piatok 17.7.2015 administratívou a technickou prebierkou motocyklov. V sobotu 18.7.2015 sú na programe kvalifikačné tréningy, ktoré budú rozhodovať o postupujúcich jazdcoch do nedeľňajších finálových jázd.

Pevne veríme, že sa všetkým našim jazdcom podarí v silnej konkurencii najskôr úspešne absolvovať sobotňajšiu kvalifikáciu a následne, že sa im bude dariť i vo finálových jazdách svojich tried.

Bližšie informácie a výsledky: www.mxgp.com/

Pridané: 17.07.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »