Anketa:
S Macom Kuzmom o testovaní novej Yamaha R1 v Španielsku
ZdieľaťPridané: 24.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5626 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský Yamaha Maco Racing Team, ktorý čaká 13. sezóna vo vytrvalostných majstrovstvách sveta Endurance, absolvoval pred niekoľkými dňami úvodné predsezónne testovanie na španielskom okruhu Alcarras, kde sa predovšetkým zoznamoval s celkom novým modelom Yamahy YZF R1, s ktorým zasiahne do nového ročníka svetového šampionátu.
Po návrate z testovania sme sa porozprávali s majiteľom tímu Martinom „Macom“ Kuzmom.
Maco, na novú „erjednotku“ čakali všetci netrpezlivo, opíš nám ako to na testoch v Španielsku vyzeralo…
Máš pravdu, po šiestich rokoch na nás čakal nový motocykel Yamaha, takže sme boli plní očakávaní. V prvom rade musím povedať, že na motocykli ešte nemáme finálne produkty, s ktorými budeme jazdiť aj na pretekoch, takže ešte nás čaká veľa práce, aby sme mali motocykel v stave v akom ho mať potrebujeme. Sme asi tak na 80-90 percentách toho čo potrebujeme mať, ale overili sme si to najpodstatnejšie, spoznali sme nový motocykel a preto sme aj tento test absolvovali.
A čo teda na novú R1 hovoríš?
Sme prekvapení a spokojní, potenciál tohto motocykla je obrovský, je vidieť, že je tu prebratá technológia z MotoGP, takže sú tam skvelé novinky. My sme sa snažili motocykel pripraviť čo najviac do špecifikácie Endurance, aby sme si vyskúšali aké to bude. Aby sme boli stopercentne spokojní, musíme stroj vyskúšať na trati, ktorú poznáme. Alcarras bola pre nás trať nová, ale potrebovali sme zistiť na čom sme a v tomto smere sme spokojní a prekvapení.
Celkom nový motocykel asi priniesol aj zmeny v úpravách pre špecifikáciu Endurance, bude to pre vás znamenať nejaké zásadné novinky?
Prešli sme napríklad na 17-palcové ráfiky, ešte to nie je definitívne, ale vyzerá to tak, že práve tie budú lepšie. Ale vôbec, technológie idú stále dopredu, takže je viac komponentov, ktoré naše motorky budú mať iné ako doteraz.
V Španielsku s tímom testovali dvaja pretekári, Talian Gianluca Vizzielo, známy aj zo svetových šampionátov a Slovinec Marko Jerman, ktorého poznáme aj zo šampionátu Alpe Adria a skúsenosti s ním už máš aj ty. Znamená to, že budú súčasťou tímu aj počas nadchádzajúcej sezóny?
Áno, s týmito dvomi jazdcami sme dohodnutí na sezónu, takže pôjdu za náš tím, v štádiu rokovaní je tretí jazdec, pričom kandidátov je hneď niekoľko, jedná sa o známe mená, ale prezrádzať ich dnes by bolo určite predčasné. Čakajú nás ešte dva testy a mám teda ešte čas rozhodnúť sa s kým nakoniec sezónu absolvujeme.
Spomenul si, že trať Alcarras bola pre vás novou, dali sa tam okrem spoznávania novej motorky nazbierať aj iné pre vás dôležité informácie?
Samozrejme, naším cieľom nebolo lámať rekordy na kolo, potrebovali sme si vyskúšať ako nám budú fungovať aj pneumatiky a vyzerá to tak, že by nám aj tie 17-palcové mohli fungovať dobre. Novinkou totiž je, a tomuto sme sa snažili prispôsobiť aj na mieste, že sa zmenili predpisy, podľa ktorých môžeš mať k dispozícii dokopy len 45 pneumatík, spolu predných aj zadných, na 24-hodinové podujatie.
Maco, vďaka za rozhovor a držím palce, nech vám tá nová R1-ka funguje k spokojnosti jazdcov a celého tímu.
Pridané: 24.03.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha Maco Racing Team na 12h endurance v Portimau 2016 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v Le Mans 24h 2017 - Redakcia
- Top 10 pre Yamaha Maco Racing Team v Le Mans 2016 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- MACO RACING oslavuje 20. výročie - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24h v Le Mans 2015 - Awia
- Omega Maco Racing Team štvrtý na pretekoch Bol d´Or 2019 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team úspešný v osemhodinovke Oscherslebene 2015 - Redakcia
- Yamaha Maco Racing team na MS endurance v Oscherslebene 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!