Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2249 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29840
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12207)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MX sezóna 2014 sa v Skýcove uzatvorila, poznáme majstrov jednotlivých tried

 Zdieľať

Pridané: 25.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5305 [Šport - Motocross]

V nedeľu 21.9.2014 sa na motokrosovej trati Košariská v Skýcove uzatvorila motokrosová sezóna SMF 2014 a to záverečným podujatím Slovenského pohára v motokrose, regionálneho pohára západ Motocross tour 2014 a seriálu medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky mladých jazdcov v MX65.

Trieda MX65 bojovala v Skýcove o posledné body ako do seriálu MM SR, tak i do seriálu Slovenského pohára. Víťazom motokrosu v Skýcove triedy MX65 sa stal slovenský jazdec Krisztián Vincze-Dóka, ktorý je zároveň víťazom SP i MM SR. Na druhom mieste v Skýcove dojazdil Jakub Popovicz, ktorý rovnaké druhé miesto obsadil aj v hodnotení MM SR a v hodnotení SP obsadil tretie miesto. Druhá priečka v hodnotení SP patrí Nikolasovi Marekovi, ktorý v Skýcove dojazdil na 4.mieste. Bronzovú medailu si ako v Skýcove, tak i v hodnotení MM SR vybojoval maďarský jazdec Mark Csomori.

Krisztián Vincze-Dóka- Skýcov 2014
Krisztián Vincze-Dóka

V triede MX85 sa v Skýcove na stupienok víťazov postavili Jakub Leskovský, Samuel Struk a Norbert Klausz. Konečné poradie Slovenského pohára MX85 je nasledovné: Samuel Struk na prvom mieste, Jakub Leskovský na druhom a Márk Harcsa na treťom.

Samuel Struk- Skýcov 2014
Samuel Struk

V triede MX Junior sa víťazom v Skýcove stal Xavér Vörös, ako druhý skončil Vladimír Kostelanský a tretie miesto obsadil Tomáš Barnošák, ktorý sa zároveň stal víťazom Slovenského pohára v danej triede. Matúš Lavo sa umiestnil ako druhý v rámci konečného poradia SP a Vladimír Kostelanský skončil ako tretí.

V triede MX1 si v Skýcove prvé miesto vybojoval Jaroslav Štrbek, druhé miesto získal Zoltán Vörös a tretie miesto Vladimír Preis. Konečné poradie SP je nasledovné: Vladimír Kasala, Vladimír Preis a Martin Bednár.

V triede MX2 si prvenstvo v Skýcove vyjazdil Michal Novocký, na druhom mieste skončil Ján Drobec a na treťom mieste Tomáš Valach. V Slovenskom pohári danej triedy zvíťazil Radoslav Matula, druhé miesto obsadil Tomáš Valach a tretie Róbert Pivarči.

Mark Csomori - Skýcov 2014
Mark Csomori

V triede MX4 sa v Skýcove na stupienok víťazov postavili Kvetoslav Lacko, Peter Pipich a Radoslav Kedžuch. V rámci konečného poradia SP v danej triede sú priečky obsadené v rovnakom poradí.

V triede MX4+ (nad 50 rokov) v Skýcove zvíťazil Vladimír Zavadetský, pred Štefanom Jurášom a Viliamom Vagašom. V SP si víťazstvo v tejto triede odniesol Štefan Juráš, striebro patrí Viliamovi Vagašovi a bronz Vladimírovi Zavadetskému.

Nikolas Marek- Skýcov 2014
Nikolas Marek

V konečnom poradí regionálneho pohára západ Motocross tour 2014 sa víťazmi jednotlivých tried stali:

MX65 Krisztián Vincze-Dóka
MX85 Samuel Struk
MX Junior Xavér Vörös
MX1 Vladimír Kasala
MX2 Ján Drobec
MX4 Kvetoslav Lacko
MX4+ Štefan Juráš

Kompletné výsledky všetkých tried a kategórií MX podujatí a seriálov sú zverejnené na stránke SMF http://www.smf.sk/motocross-vysledky/.

Foto: facebook.com/magio photograpy

Pridané: 25.09.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »