Anketa:
MS juniorov v motokrose HSU, Savaste a Lawrence novými majstrami sveta 2014
ZdieľaťPridané: 13.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3649 [Šport - Motocross]
Uplynulý víkend 9.-10.8.2014 sa v meste Lierneux (Belgicko) uskutočnili FIM majstrovstvá sveta v motokrose juniorov 2014. Na tomto šampionáte malo svoje zastúpenie aj Slovensko a to vo všetkých troch triedach - 65ccm, 85ccm a 125ccm.
Zo siedmich našich jazdcov sa do nedeľňajších pretekov kvalifikovali len dvaja – Šimon Jošt a Tomáš Kohút. V triede 85ccm Šimon Jošt po prvej jazde skončil na 20. mieste. Druhá jazda mu vyšla na 38. miesto a celkovo tak obsadil 27. miesto. Tomáš Kohút, ktorý štartoval v kategórii 125ccm sa v prvej jazde umiestnil ako 27. v poradí. Svoju druhú jazdu vylepšil a skončil na 11. mieste. Celkovo tak získal výborné 15. miesto.
![]() |
Počasie na podujatí nebolo ideálne, čo sa prejavilo predovšetkým na stave trate. Prudké dažde sa postarali o šmykľavý terén a poveternostné podmienky robili starosti nielen organizátorom ale i jazdcom.
V kategórii 65ccm sa na prvom mieste umiestnil Austrálčan Jett Lawrence, druhé miesto si vybojoval Jo Shimoda z Japonska pred Američanom Jeremym Ryanom.
![]() |
V triede 85ccm sa na víťazný stupienok postavil mladý fínsky jazdec Kim Savaste. Striebornú medailu si v tejto kategórii odniesol Caleb Grothues z Austrálie a tretie miesto obsadil Dán Mikkel Haarup.
![]() |
V kategórii 125ccm jednoznačne triumfoval majster sveta triedy 85ccm z roku 2012 Brian Hsu z Nemecka pred Venezuelčanom Lorenzom Locurciom. Bronz si v danej kategórií vybojoval Alvin Östlund zo Švédska.
Bližšie informácie a výsledky - www.mxgp.com/
Foto: www.mxgp.com/
Pridané: 13.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Majstrovstvá sveta v motokrose juniorov 2014 v Belgicku - Redakcia
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
- MS v motokrose juniorov 2015 v Španielsku aj so štvoricou slovákov - Redakcia
- Motokros národov 2014 už tento víkend v Lotyšsku - Redakcia
- MXGP A ME v motokrose EMX250 a EMX300 v Holandsku - Valkenswaard 2016 - Redakcia
- Slovenský jazdec Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na majstrovstvách sveta - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!