ISSN 1336-6491 | Online: 1910 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Mutant - na každú cestu za akéhokoľvek počasia

 Zdieľať

Pridané: 20.11.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7708 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop predstavuje nové, mimoriadne všestranné pneumatiky Mutant, ktoré na trh zavádzajú nový crossoverový segment. Dunlop Mutant umožňujú celoročnú jazdu na všetkých typoch komunikácií viac ako 370 rôznym modelom motoriek - adventurám, športovo-turistickým strojom, naháčom, retro motorkám a scramblerom.

  • Crossoverový charakter prináša celoročné úžitkové vlastnosti pre široké spektrum motoriek
  • Určené pre viac ako 370 rôznych modelov
  • Od scramblerov a naháčov až po turistické adventure motorky -pneumatiky Dunlop Mutant sú tu pre všetkých

Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia
Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia

Dunlop Mutant budú v predaji od januára 2020 ako výsledok spojenia poznatkov z výroby vysoko cenených hyperšportových a turistických pneumatík značky Dunlop a technológií vyvinutých pri pretekoch v mokrom počasí. Dunlop toto spojenie inovácií nazýva "technológiou štyroch ročných období". Jej podstatou sú rôzne materiály podkladových vrstiev a konštrukcie a zmesi, ktoré boli navrhnuté pre prevádzku v najdrsnejšom podnebí - vrátane obzvlášť tvrdých zimných podmienok. Vďaka tomu nesú pneumatiky Mutant aj označenie ,M + S ', ktoré preukazuje, že sú nanajvýš vhodné do skutočne náročných podmienok.

Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia
Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia

Dmitri Talboom, produktový manažér Dunlop Motorcycle Europe, vysvetľuje: "Mutant ponúkajú jazdcom ovládateľnosť a stabilitu, akú by čakali od hyperšportových pneumatík, ale súčasne tiež vôbec najlepšiu priľnavosť za mokra pretekárskych pneumatík a odolnosť obvyklú pri pneumatikách turistických. Dunlop má rozsiahle skúsenosti so športovo turistickými pneumatikami ako Roadsmart III, ktoré vyhrávajú rad testov, pneumatikami pre adventury ako najnovšie TRAILMAX Meridan a pneumatikami, ktoré excelujú v pretekoch na mokre v Moto2 alebo na Majstrovstvách sveta endurance. Náš vývojový tím všetky tieto získané znalosti spojil dohromady a vytvoril pneumatiky skutočne pre všetky ročné obdobia."

Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia
Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia

Vďaka radu s piatimi rozmermi vpredu a šiestimi vzadu môže byť pneumatikami Dunlop Mutant obutých viac ako 370 rôznych modelov motoriek. Dunlop sa totiž zameral na to, aby neboli určené len pre typické crossovery ako Ducati Multistrada a Yamaha Tracer, ale aby si úžitkové vlastnosti crossoverových motoriek mohli dopriať majitelia širokej škály rôznych modelov. "V čoraz väčšej miere sa stretávame s tým, že jazdci Scrambler, retra a naháča používajú po celý rok a ako univerzálne motorky. Náš prieskum ukázal, že pritom hľadajú pneumatiky, ktoré by im mohli dať hyperšportový, feel 'a ovládateľnosť, ale pritom tiež istotu, že si budú jazdu užívať za akéhokoľvek počasia. A Dunlop Mutant im toto jedinečné čaro crossoveru ponúka," povedal Dmitri Talboom.

Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia
Dunlop Mutant M+S - pneumatiky na každú cestu za akéhokoľvek počasia

Nápaditý dezén behúňa pneumatík Mutant kombinuje agresívne pôsobiace bloky a dynamický smerový dezén. Ich výrazný vzhľad pripomína pneumatiky pre supermoto a ,dirt track'. Možno očakávať, že aj vďaka nemu sa pneumatiky Mutant stanú obľúbenou voľbou pre špeciálne postavené motorky, ktoré by mali mať štýl - ale bez ústupkov, pokiaľ ide o ich úžitkové vlastnosti. Práve to totiž tento úplne nový druh pneumatík presne napĺňa.

Pridané: 20.11.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »