Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1362 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v Taliansku na Európe celkovo 26.

 Zdieľať

Pridané: 16.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2456 [Šport - Motocross]

V Taliansku na trati pri dedinke Pietramurata neďaleko mesta Arco v provincii Trento sa v nádhernej prírodnej scenérii tento víkend 14.-15. mája konali ďalšie preteky Majstrovstiev sveta v motokrose MXGP a MX2.

V tej vyššej sa po zraneniach na nemeckom ADAC a českých medzinárodných majstrovstvách predstavil aj Richard Šikyňa (#102), jazdec tímu MX Slovakia. V náročnej konkurencii Richardovi nevyšli hlavne štarty, tiež ho neposlúchali predlaktia a tak sa musel tento krát uspokojiť s celkovým 26. miestom, keď v prvej jazde skončil 28. a v druhej 21.

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v Taliansku na Európe  celkovo 26.
Richard Šikyňa (#102): „V kvalifikácii sa mi nepodaril zajazdiť dobrý čas a tak som musel zabojovať o nomináciu v „last chance“. Tam sa mi podaril štart, do cieľa som prišiel 5 a tak som sa do hlavných pretekov nakoniec prebojoval z 35. miesta. Do prvej jazdy nám poriadne pršalo a na trati sme mali dosť blato. Štart sa mi nepodaril, nemohol som sa dostať do tempa a tak som sa celú jazdu trápil. Nakoniec som skončil 28. V druhej jazde mi opäť nevyšiel štart, ale prvú polovicu jazdy som sa cítil na motorke fajn, aj keď mi stvrdli ruky. V polovici pretekov mi však ruky stvrdli ešte viac a tak som sa ledva držal riaditok. Nakoniec som skončil 21.. Chcem poďakovať mechanikovi za super prichystanú motorku počas celého víkendu a vlastne všetkým, ktorí ma podporujú a stoja pri mne, aj keď sa mi teraz veľmi nedarí. Budúce preteky budú lepšie.“

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v Taliansku na Európe  celkovo 26.

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Osobne som sa pretekov nemohol zúčastniť a tak Riša v Taliansku sprevádzal jeho tréner Mirek Kučírek a samozrejme mechanik. Do poslednej chvíle sme čakali, či sa nepodarí dostať Riša do nominácie Majstrovstiev sveta MX2, ale nevyšlo to. Tento krát bol Rišo na čakacej listine ako prvý náhradník, ale všetkých 40 nominovaných jazdcov nakoniec prišlo, tak sme sa zapísali do Európy v rovnakej kubatúre. Rišo sa na začiatku tejto sezóny trochu trápi, v predošlých pretekov mal viacero pádov a tak ani v Taliansku ešte neukázal, čo v ňom je. Preteky ale absolvoval bez pádu, čo je hlavne pre psychiku veľmi dôležité a držím mu palce, aby sa na neho budúci víkend na pretekov ADAC v rakúskom Moggerse konečne usmialo aj trochu toho športového šťastia.“

Pridané: 16.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »