Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3104 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove

 Zdieľať

Pridané: 15.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2894 [Šport - Motocross]

V nedeľu sa Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v rámci prípravy na blížiace sa juniorské majstrovstvá sveta v motokrose zúčastnil pretekov seriálu „Inter Mistrovství České republiky“ v Opatove. Aj napriek náročnému týždňu fyzickej prípravy, ktorý absolvoval v Strakoniciach, na svojom prvom štarte v tejto sezóne s dvojtaktným motocyklom kubatúry 125 ccm obsadil medzi juniormi vynikajúce 2. miesto.

Na vzorne pripravenej, aj keď trochu tvrdej trati sa v nedeľu uskutočnili 3. preteky seriálu „Inter Mistrovství České republiky“, ktoré vyhlasuje ČAMS. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia sa v rámci prípravy na FIM Junior Motocross World Championship 2014, ktoré sa uskutočnia 9.-10.8. v Liernexe v Belgicku zúčastnil týchto pretekov na dvojtaktnej KTM 125 SX. Motocykel tejto kubatúry bude „sedlať“ aj na svetovom šampionáte a práve preto dočasne presedlal zo štvortaktnej 250-ky na tento stroj. Richard Šikyňa sa dokázal v priebehu týchto pretekov rýchlo preorientovať na dvojtakt a po 5. mieste v prvej a 1. v druhej jazde nakoniec skončil celkovo 2. a zaslúžene si mohol vychutnať svoju chvíľu slávy na stupni víťazov.

Richard Šikyňa (102) „Včera som na pretekoch prvý krát od minulého roka sedel na 125-ke. V oboznamovacom tréningu som sa snažil čo najviac spriateliť sa s motorkou. V kvalifikácii mi to išlo už o niečo lepšie, ale stále to nebolo ono. V 1. jazde sa mi nepodaril štart, odpichol som vo svojej kategórií na 5. mieste, ktoré mi patrilo aj v cieli. Nemohol som sa dostať do tempa a riadne som sa vytrápil. Druhý štart mi vyšiel o niečo lepšie, vyrazil som tretí medzi juniormi. Hneď v prvom kole sa mi podarilo dostať na 2. pozíciu a potom začal boj o víťazstvo s Gabrielom Chetnickim. Dlho sa mi nedarilo Gaba predbehnúť, ale asi v polovici jazdy urobil menšiu chybu. Využil som to a dostal som sa cez neho. Vytvoril som si slušný náskok a v pohode som vyhral. Celkovo mi to vyšlo na striebro, čo nebolo až tak zlé.“

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia “V utorok 8.7. sme s Rišom zahájil v Strakoniciach celkovú prípravu na majstrovstvá sveta kempom zameraným na fyzičku, ktorej sa po dlhšej prestávke z dôvodu zranenia zúčastnil aj druhý jazdec tímu, Miki Novocký. Pretekov v Opatove sme sa zúčastnili na 125-ke len s Richardom a to ešte v rámci jeho plánu fyzickej prípravy. Na dvojtakte nesedel od minulej sezóny, preto jeho komplexnú jazdeckú prípravu s Mirom Kučírkom máme naplánovanú od zajtra. Aj keď som Rišovi počas celých pretekov prizvukoval, že sme „len“ na tréningu, jeho odhodlanie víťaziť mu nalialo potrebné sily. Napriek jeho únave z celého týždňa v druhej jazde dokázal poraziť aj Poliaka Chetnického, ktorý Rišovi ráno v prvom tréningu „naložil“ pár sekúnd na kolo. Čo dodať? Rišo drie koľko vládze, dáva do toho všetko a ja mu dôverujem. Ak si dokáže udržať tréningové nasadenie, vyhnú sa mu zranenia, zapadne do seba ešte množstvo detailov a hlavne si udrží čistú hlavu, myslím si, že sa v celosvetovej konkurencii v Belgicku nestratí. Rád by som sa poďakoval všetkým našim sponzorom a partnerom, vďaka ktorým môžeme krok za krokom napĺňať naše ciele a bez ktorých by sme to rozhodne nezvládli. Úprimná vďaka patrí aj ľuďom z Motoshop191, ktorí nám s veľkým nasadením robia perfektný technický support.“

Pridané: 15.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »