Anketa:
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove
ZdieľaťPridané: 15.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2894 [Šport - Motocross]
V nedeľu sa Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v rámci prípravy na blížiace sa juniorské majstrovstvá sveta v motokrose zúčastnil pretekov seriálu „Inter Mistrovství České republiky“ v Opatove. Aj napriek náročnému týždňu fyzickej prípravy, ktorý absolvoval v Strakoniciach, na svojom prvom štarte v tejto sezóne s dvojtaktným motocyklom kubatúry 125 ccm obsadil medzi juniormi vynikajúce 2. miesto.
Na vzorne pripravenej, aj keď trochu tvrdej trati sa v nedeľu uskutočnili 3. preteky seriálu „Inter Mistrovství České republiky“, ktoré vyhlasuje ČAMS. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia sa v rámci prípravy na FIM Junior Motocross World Championship 2014, ktoré sa uskutočnia 9.-10.8. v Liernexe v Belgicku zúčastnil týchto pretekov na dvojtaktnej KTM 125 SX. Motocykel tejto kubatúry bude „sedlať“ aj na svetovom šampionáte a práve preto dočasne presedlal zo štvortaktnej 250-ky na tento stroj. Richard Šikyňa sa dokázal v priebehu týchto pretekov rýchlo preorientovať na dvojtakt a po 5. mieste v prvej a 1. v druhej jazde nakoniec skončil celkovo 2. a zaslúžene si mohol vychutnať svoju chvíľu slávy na stupni víťazov.
![]() |
Richard Šikyňa (102) „Včera som na pretekoch prvý krát od minulého roka sedel na 125-ke. V oboznamovacom tréningu som sa snažil čo najviac spriateliť sa s motorkou. V kvalifikácii mi to išlo už o niečo lepšie, ale stále to nebolo ono. V 1. jazde sa mi nepodaril štart, odpichol som vo svojej kategórií na 5. mieste, ktoré mi patrilo aj v cieli. Nemohol som sa dostať do tempa a riadne som sa vytrápil. Druhý štart mi vyšiel o niečo lepšie, vyrazil som tretí medzi juniormi. Hneď v prvom kole sa mi podarilo dostať na 2. pozíciu a potom začal boj o víťazstvo s Gabrielom Chetnickim. Dlho sa mi nedarilo Gaba predbehnúť, ale asi v polovici jazdy urobil menšiu chybu. Využil som to a dostal som sa cez neho. Vytvoril som si slušný náskok a v pohode som vyhral. Celkovo mi to vyšlo na striebro, čo nebolo až tak zlé.“
![]() |
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia “V utorok 8.7. sme s Rišom zahájil v Strakoniciach celkovú prípravu na majstrovstvá sveta kempom zameraným na fyzičku, ktorej sa po dlhšej prestávke z dôvodu zranenia zúčastnil aj druhý jazdec tímu, Miki Novocký. Pretekov v Opatove sme sa zúčastnili na 125-ke len s Richardom a to ešte v rámci jeho plánu fyzickej prípravy. Na dvojtakte nesedel od minulej sezóny, preto jeho komplexnú jazdeckú prípravu s Mirom Kučírkom máme naplánovanú od zajtra. Aj keď som Rišovi počas celých pretekov prizvukoval, že sme „len“ na tréningu, jeho odhodlanie víťaziť mu nalialo potrebné sily. Napriek jeho únave z celého týždňa v druhej jazde dokázal poraziť aj Poliaka Chetnického, ktorý Rišovi ráno v prvom tréningu „naložil“ pár sekúnd na kolo. Čo dodať? Rišo drie koľko vládze, dáva do toho všetko a ja mu dôverujem. Ak si dokáže udržať tréningové nasadenie, vyhnú sa mu zranenia, zapadne do seba ešte množstvo detailov a hlavne si udrží čistú hlavu, myslím si, že sa v celosvetovej konkurencii v Belgicku nestratí. Rád by som sa poďakoval všetkým našim sponzorom a partnerom, vďaka ktorým môžeme krok za krokom napĺňať naše ciele a bez ktorých by sme to rozhodne nezvládli. Úprimná vďaka patrí aj ľuďom z Motoshop191, ktorí nám s veľkým nasadením robia perfektný technický support.“
![]() |
Pridané: 15.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný. - Redakcia
- Nedeľná smola Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na ADAC v Drehne - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia si po pretekoch v českých Petroviciach znovu vylepšil svoje priebežné umiestnenie - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- Bronz pre Richarda Šikyňu v druhej jazde MMČR 2016 v českom Vranove - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015 - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!