Anketa:
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia 11. na Majstrovstvách Európy v Maggiore
ZdieľaťPridané: 16.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2481 [Šport - Motocross]
Tento víkend (13.-14.6.) sa konalo v talianskej Maggiore ďalšie podujatie Majstrovstiev Európy v motokrose v triedach EMX125 a EMX300. Preteky sa konali znovu ako súčasť Majstrovstiev sveta MXGP a MX2. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia sa ako jediný slovenský jazdec predstavil v triede EMX125 a opäť úspešne bodoval.
Do hlavných pretekov sa v sobotu kvalifikoval z 5. miesta vo svojej triede. V hlavných pretekoch obsadil 8. a 14. miesto, pripísal si spolu 20 bodov a obsadil celkovú 11. priečku.
Preteky v Taliansku sa konali na výborne pripravenej trati v Maggiore, neďaleko Milána. Jazdecké umenie pretekárov nepreverila len samotná silná konkurencia, či náročná trať, ale hlavne nedeľné výdatné dažde, ktoré trať poriadne rozmočili. Richard Šikyňa (122), jazdec tímu MX Slovakia sa ako jediný Slovák zúčastnil týchto pretekov a to v triede EMX125 na motocykli KTM 125SX. Po sobotňajšej rannej kvalifikácii sa do hlavných pretekov posunul s vynikajúcim 5. najrýchlejším časom vo svojej skupine. V prvej jazde odštartoval okolo 12. miesta, ale prebojoval po postupne až na 8. pozíciu. Štart druhej jazdy mu aj napriek rozmočenému povrchu vyšiel lepšie, keď prvou zákrutou prechádzal 8.. Po bojovnom výkone prešiel cieľom nakoniec 4., ale následnú radosť z výborného umiestnenia „schladila“ penalizácia za nerešpektovanie žltej vlajky a tak sa prepadol až na 14. miesto. Za obidve jazdy si nakoniec pripísal spolu 20 bodov a obsadil celkovú 11. priečku.
Richard Šikyňa (122): “ V kvalifikácii som sa na motorke cítil fajn a podarilo sa mi zajazdiť 5. čas v skupine. Po štarte prvej jazdy som bol v prvej zákrute asi 12. a postupne som sa dostal na 8. miesto, na ktorom som jazdu dokončil. Nedeľnú druhú jazdu nám kvôli dažďu presunuli až na večer o 18:00 a tak bola trať už riadne rozbitá. Odštartoval som okolo 7.-8. miesta a prebojoval som sa až na 4. pozíciu. Po jazde mi oznámili, že som skákal na žltú vlajku a tak som bol penalizovaný o 10 miest na 14. miesto. Nakoniec som skončil celkovo 11.. So svojou jazdou som spokojný, viem, že keď budem mať dobré štarty tak môžem jazdiť medzi jazdcami v TOP 5. Je to škoda, že ma penalizovali, ale s tým už teraz nič neurobím. Neviem, kde sa to stalo, ale stalo sa. Chybami sa človek učí. Nabudúce to bude lepšie. Chcem sa poďakovať svojmu tímu MX Slovakia, trénerovi Mirkovi Kučírkovi, mechanikovi a rodičom. “
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Len pred pár hodinami sme sa vrátili z náročných pretekov v Taliansku. Rišo znovu potvrdil svoju stúpajúcu výkonnosť, aj keď sa nám stále opakujú nie vždy úspešné štarty a tiež niektoré chybičky, na ktorých ešte musíme popracovať. V prvej jazde Rišovi dlhšie trvalo, kým sa rozbehol na plné obrátky a tak z toho bolo 8. miesto, aj keď mal na viac. V druhej zvládol lepšie štart a do cieľa prišiel 4.. Nevyhol sa ale prehrešku voči pravidlám, keď dôsledne nerešpektoval signalizáciu žltou vlajkou, za čo bol penalizovaný 10. miestami. Viem, že ho to mrzí a verím, že sa mu to stalo nielen prvý, ale hlavne posledný krát. Z jeho výkonnostným rastom a odvádzanou prácou som spokojný. Musíme sa však ešte viac upriamiť na odstránenie opakujúcich sa chybičiek, aby to bolo ešte lepšie a mohol si aj vychutnať odmenu za svoju doterajšiu drinu v podobe pódiových umiestnení.“
Pridané: 16.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia leadrom triedy MX2 aj po pretekoch vo Sverepci - Redakcia
- 16 ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia vicemajster Slovenskej republiky - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v Taliansku na Európe celkovo 26. - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!