Anketa:
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia leadrom triedy MX2 aj po pretekoch vo Sverepci
ZdieľaťPridané: 23.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2934 [Šport - Motocross]
V nedeľu 21. júna sa na zmenenej trati vo Sverepci konalo druhé podujatie seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky v motokrose jednotlivcov.
17 ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia, štartujúci v triede MX2, skončil zo ziskom 42 bodov za 2. a 3. miesto v jednotlivých jazdách na bronzovej pozícii. V priebežnom hodnotení seriálu má 92 bodov a z náskokom už 25 bodov pred priebežne druhým Michalom Novockým je suverénnym leadrom súťaže.
Aj druhé podujatie najvyššej slovenskej motokrosovej súťaže bolo poznačené slabou účasťou jazdcov vo všetkých triedach. Organizátori pretekov sa niekoľko dní pred podujatím rozhodli trať zmeniť a tak sa vo Sverepci jazdilo dokonca v opačnom smere, ako doteraz. Sobotňajšie dažde a tiež nedeľná búrka s ľadovými krúpami však zmenili trať na bahenné peklo. Typické miestne výjazdy a zjazdy sa tak stali nočnou morov pre väčšinu jazdcov. Trať dala zabrať nie len mládežníkom a juniorom, ale poriadne preverila schopnosti aj jazdcov najsilnejších kubatúr. Richard Šikyňa (102), jazdec tímu MX Slovakia jazdiaci v triede MX2 na motocykli KTM 250 SX-F si aj s týmito podmienkami na hranici regulárnosti poradil. Obsadil 2. a 3. miesto v jednotlivých jazdách a celkovo tak získal bronz s rovnakým počtom bodov 42, ako strieborný Čech Milan Špičák. V priebežnom hodnotení seriálu má už 92 bodov a 25 bodový náskok pred priebežne druhým Michalom Novockým. Preteky víťazstvom o obidvoch jazdách po výbornom výkone zaslúžene vyhral Tomáš Šimko.Richard Šikyňa, (102): „V kvalifikácii sa mi nepodaril čas, ako som si predstavoval a tak som skončil v MX2 štvrtý. Do prvej jazdy nám poriadne zapršalo a tak sme mali veľké blato. Štart som nemal najlepší, ale potom som sa dostal na 2.miesto v MX2. Počas jazdy som sa snažil jazdiť bez chýb a hlavne pádov, keď že nám ešte počas jazdy pršalo a bolo to fakt náročné. Do druhej jazdy trať trochu vyschla a vyjazdila sa jedna koľaj. Štart som nemal opäť najlepší, v prvom výjazde po štarte som ešte narazil do jedného jazdca a zostal som stáť v kopci. Musel som ho zísť dolu, aby som ho vyšiel, zatiaľ mi ale všetci jazdci utiekli a tak som išiel z posledného miesta. Postupne som sa dotiahol až na 3. miesto v MX2 a druhého Špičáka som mal už kúsok pred sebou. Pri predbiehaní jedného jazdca z MX1, ktorý bol medzi nami som mu ťukol do zadného kolesa a znovu som zostal stáť vo výjazde. 3. miesto v mojej kubatúre som si ale udržal. Celkovo som tiež skončil 3.. Chcem sa poďakovať svojmu teamu, mechanikovi, trénerovi a rodičom za všetko, čo pre mňa robia..“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: “Preteky vo Sverepci boli náročné pre všetky zúčastnené strany, rozhodne neprebehli úplne podľa „kostolného poriadku“, ale buďme radi, že sa vôbec vzhľadom na okolnosti konali. Rišovi sa štarty na úplne rozmočenej štartovej rovinke nepodarili optimálne. Dotiahol to však svojou sústredenou jazdou a veľkou bojovnosťou najme v druhej jazde, keď po kolízii hneď v prvom výjazde musel dobiehať celé štartové pole. Za obe jazdy v náročných podmienkach si zaslúži uznanie. Na oddych však veľa času nemá, musí tento týždeň uzatvoriť ešte známky v škole a už cez víkend štartuje na náročných pretekoch seriálu ADAC v nemeckom Aichwalde. Držte Rišovi palce.“
Pridané: 23.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia 11. na Majstrovstvách Európy v Maggiore - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Nedeľná smola Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na ADAC v Drehne - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- 16 ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia vicemajster Slovenskej republiky - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný. - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!