Anketa:
16 ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia vicemajster Slovenskej republiky
ZdieľaťPridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3064 [Šport - Motocross]
V nedeľu sa konali v Beckove posledné tohtoročné preteky Medzinárodných majstrovstiev SR v motokrose. Len 16 ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia znovu predviedol všetkým svoju chuť a odhodlanie víťaziť a medzi seniormi obsadil 2 krát 2. miesto a rovnaké umiestnenie mu patrilo aj na stupni víťazov.
Okrem českého reprezentanta Milana Špičáka dokázal poraziť všetkých svojich oveľa starších konkurentov, pripísal si 44 bodov do celkového hodnotenia seriálu a v sezóne 2014 sa stal vicemajstrom Slovenskej republiky v triede MX2.
![]() |
Posledné preteky Medzinárodných majstrovstiev SR v tejto sezóne sa uskutočnili na dobre pripravenej rýchlej trati pod hradom Beckov. V seniorskej triede MX2 sa týchto pretekov zúčastnila aj dvojica pretekárov z tímu MX Slovakia, Richard Šikyňa (102) a Michal Novocký (74), obaja jazdiaci na motocykloch KTM 250 SXF. V prvej jazde sa darilo obom jazdcom, keď Richard Šikyňa prešiel cieľom na 2. a Michal Novocký na 3. mieste vo svojej kategórii. V druhej jazde Michalovi Novockému neprialo šťastie, keď po páde musel svoje účinkovanie na pretekoch predčasne ukončiť. Najmladšiemu jazdcovi štartového poľa Richardovi Šikyňovi sa však podarilo vďaka svojej húževnatosti a bojovnosti zopakovať umiestnenie z prvej jazdy a tak po dvoch druhých miestach získal 44 bodov, čo mu vynieslo celkové vynikajúce 2. miesto. V konečnom hodnotení seriálu so ziskom 194 bodov obsadil za Tomášom Šimkom fantastické 2. miesto a len vo svojich 16-tich rokoch sa stal vicemajster Slovenskej republiku v seniorskej triede MX2 v sezóne 2014.
![]() |
Richard Šikyňa (102): „V nedeľu som sa zúčastnil MMSR v Beckove. V kvalifikácií som obsadil 3. miesto v MX2. V prvej jazde som nemal dobrý štart, ale postupne som sa dostal až do vedenia. V polovici jazdy ma ale obehol Milan Špičák a nakoniec z toho bolo 2. miesto v cieli. V druhej jazde som mal podobný štart ako v prvej ale postupne som sa dostal na 2. miesto na ktorom som aj prešiel cieľom.“
![]() |
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: “Víkend sme mali všetci v tíme veľmi náročný, keď sme sa v sobotu s Rišom zúčastnili českého juniorského majstráku v Horním Újezde a po nočnom presune na Slovensko sme v nedeľu absolvovali aj posledné tohtoročné preteky seriálu Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v Beckove. Tu sa k nám pridal po dlhšom výpadku z dôvodu zranenia aj Michal Novocký. Michal bol po nútenej prestávke pri chuti, čo dokázal 4. najrýchlejším časom v kvalifikácii a tiež 3. miestom v prvej jazde. V druhej išiel tiež veľmi dobre, ale zastavil ho pád a preteky nedokončil. Rišo aj napriek náročným sobotným pretekom v Čechách hneď v kvalifikácii ukázal 3. najlepším časom, že prišiel bojovať. Štarty mu síce veľmi nevyšli o to viac predviedol svoju silu počas oboch jázd, keď ich zvládol veľmi dobre. Dve 2. miesta mu vyniesli striebornú medailu a následne tiež titul vicemajstra Slovenska v triede MX2. Veľmi som mu to prial, lebo si to skutočne zaslúži. Musel si ho vydrieť v súbojoch s oveľa staršími jazdcami, keď som ho na začiatku sezóny nepustil medzi juniorov, ale musel aj s Michalom ísť medzi dospelákov. Celú sezónu odvádza úžasnú prácu, na nič sa nesťažuje, „maká“ koľko vládze. Za to si rozhodne zaslúži obdiv a uznanie. Moje rozhodne má na 100%.“
Pridané: 02.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 17-ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nový Medzinárodný majster Slovenska 2015 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia leadrom triedy MX2 aj po pretekoch vo Sverepci - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia 11. na Majstrovstvách Európy v Maggiore - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v Taliansku na Európe celkovo 26. - Redakcia
- Tomáš Kohút z tímu MX Slovakia – vicemajstrom Českej republiky juniorov 2013 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!