Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3824 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29998
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17714)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12284)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

2. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016 aj s Martinom Vaculíkom

 Zdieľať

Pridané: 10.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Plochá dráha]

Mesto Daugavpils v Lotyšsku sa uplynulý víkend stalo hostiteľom 2. finálového kola ME na plochej dráhe (SEC) s 18 jazdcami na štarte. Pred bohatou diváckou účasťou sa predviedol aj náš najlepší slovenský plochodrážny jazdec Martin Vaculík, ktorý začal svoj boj o opätovné získanie titulu Majstra Európy medzi európskou plochodrážnou elitou víťazne na prvom finálovom podujatí, ktoré sa konalo 16.7.2016 v Nemecku.

Napriek hrozbe prudkého dažďa nakoniec padlo našťastie len malé množstvo zrážok a preteky boli organizačne na veľmi dobrej úrovni.

2. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016, Daugavpils, Lotyšsko
2. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016, Daugavpils, Lotyšsko

V druhom finále seriálu ME na plochej dráhe 2016 si víťazstvo ukoristil ruský jazdec G. Laguta, druhé miesto patrilo J. Kylmaekorpimu zo Švédska a tretí skončil krajan víťaza - E. Sayfutdinov. Špecifická dráha v Lotyšsku nesadla nášmu jazdcovi Martinovi Vaculíkovi, podarilo sa mu získať len štyri body a tak sa umiestnil na 14. priečke.

V priebežnom poradí po 2 finálových kolách seriálu ME Martin figuruje na 4. mieste, ktoré si delí s poľským jazdcom K. Kasprzakom so ziskom 16-tich bodov. Na priebežného lídra E. Sayfutdinova stráca Martin len 2 body:

1. E. Sayfutdinov (RUS) 18 bodov (8, 10)
2. P. Pawlicki (POL) 18 bodov (9, 9)
3. V. Milik (CZE) 17 bodov (8, 9)
4. M. Vaculik (SVK) 16 bodov (12, 4)
...

2. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016, Daugavpils, Lotyšsko
2. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016, Daugavpils, Lotyšsko

Kompletné výsledky z podujatia nájdete na: www.fim-europe.eu/events/253

Už o pár dní bude Martin štartovať na 3. finálovom podujatí seriálu „SEC“, ktoré sa uskutoční 20.8.2016 v ruskom meste Togliatti. Držíme palce!

Pridané: 10.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »