Anketa:
2. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016 aj s Martinom Vaculíkom
ZdieľaťPridané: 10.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Plochá dráha]
Mesto Daugavpils v Lotyšsku sa uplynulý víkend stalo hostiteľom 2. finálového kola ME na plochej dráhe (SEC) s 18 jazdcami na štarte. Pred bohatou diváckou účasťou sa predviedol aj náš najlepší slovenský plochodrážny jazdec Martin Vaculík, ktorý začal svoj boj o opätovné získanie titulu Majstra Európy medzi európskou plochodrážnou elitou víťazne na prvom finálovom podujatí, ktoré sa konalo 16.7.2016 v Nemecku.
Napriek hrozbe prudkého dažďa nakoniec padlo našťastie len malé množstvo zrážok a preteky boli organizačne na veľmi dobrej úrovni.
V druhom finále seriálu ME na plochej dráhe 2016 si víťazstvo ukoristil ruský jazdec G. Laguta, druhé miesto patrilo J. Kylmaekorpimu zo Švédska a tretí skončil krajan víťaza - E. Sayfutdinov. Špecifická dráha v Lotyšsku nesadla nášmu jazdcovi Martinovi Vaculíkovi, podarilo sa mu získať len štyri body a tak sa umiestnil na 14. priečke.
V priebežnom poradí po 2 finálových kolách seriálu ME Martin figuruje na 4. mieste, ktoré si delí s poľským jazdcom K. Kasprzakom so ziskom 16-tich bodov. Na priebežného lídra E. Sayfutdinova stráca Martin len 2 body:
1. E. Sayfutdinov (RUS) 18 bodov (8, 10)
2. P. Pawlicki (POL) 18 bodov (9, 9)
3. V. Milik (CZE) 17 bodov (8, 9)
4. M. Vaculik (SVK) 16 bodov (12, 4)
...
Kompletné výsledky z podujatia nájdete na: www.fim-europe.eu/events/253
Už o pár dní bude Martin štartovať na 3. finálovom podujatí seriálu „SEC“, ktoré sa uskutoční 20.8.2016 v ruskom meste Togliatti. Držíme palce!
Pridané: 10.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 3. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016 v Togliatti aj s Martinom Vaculíkom - Redakcia
- Finále Majstrovstiev Európy s Martinom Vaculíkom už túto sobotu! - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Martin Vaculík vyhral prvý pretek série Majstrovstiev Európy jednotlivcov 2016 v plochej dráhe - Redakcia
- Pionier cross Kechnec 29. 10. 2016 - Celoslovenský seriál 7. kolo - Redakcia
- 52. ročník Zlatej Prilby už pozná svojho víťaza – Martina Vaculíka - Redakcia
- Žarnovica videla dvadsať jázd tej najvyššej úrovne - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
- Predposledné podujatie MS GP Speedway 2019 vo Veľkej Británii – Vaculík šiesty - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!