Anketa:
Finále Majstrovstiev Európy s Martinom Vaculíkom už túto sobotu!
ZdieľaťPridané: 15.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3959 [Šport - Plochá dráha]
V sobotu 16.7.2016 sa slovenská plochodrážna jednotka - Martin Vaculík postaví na štart prvého podujatia finálovej série Majstrovstiev Európy na plochej dráhe (SEC) v nemeckom Gustrowe. Martin štartuje svoj boj o opätovné získanie titulu Majstra Európy medzi európskou plochodrážnou elitou.
Finálová séria má štyri podujatia, po Nemecku budú jazdci bojovať o tohtoročný titul európskeho šampióna ešte na troch podujatiach: 6.8.2016 v Lotyšsku - Daugavpils, 20.8.2016 v Rusku - Togliatti a seriál vyvrcholí 17.9.2016 v Poľsku - Rybnik.
Úvodné podujatie finále ME speedway 2016 možno sledovať naživo na stanici EUROSPORT 1HD v sobotu 16.7.2016 od 19:00 hod.
Držme Martinovi palce, aby sa mu podarilo úspešne odštartovať boj o titul šampióna starého kontinentu pre rok 2016.
Štartovná listina sobotňajšieho preteku v Nemecku:
1) Peter Ljung #36 (Švédsko)
2) Krzysztof Kasprzak #507 (Poľsko)
3) Leon Madsen #66 (Dánsko)
4) Antonio Lindbaeck #85 (Švédsko)
5) Martin Vaculik #54 (Slovensko)
6) Hans Andersen #34 (Dánsko)
7) Kai Huckenbeck (Nemecko) – divoká karta
8) Nicki Pedersen #3 (Dánsko)
9) Emil Sayfutdinov #89 (Rusko)
10) Nicolas Covatti #78 (Taliansko)
11) Vaclav Milik #13 (Česká republika)
12) Grigorij Laguta #7 (Rusko)
13) Przemysław Pawlicki #59 (Poľsko)
14) Andzejs Lebedevs #29 (Lotyšsko)
15) Anders Thomsen #5 (Dánsko)
16) Janusz Kołodziej #27 (Poľsko)
17) Tobias Busch (Nemecko) - náhradník
18) Tobias Kroner (Nemecko) – náhradník
Pridané: 15.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 2. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016 aj s Martinom Vaculíkom - Redakcia
- 3. finále seriálu ME na plochej dráhe 2016 v Togliatti aj s Martinom Vaculíkom - Redakcia
- Martin Vaculík vyhral prvý pretek série Majstrovstiev Európy jednotlivcov 2016 v plochej dráhe - Redakcia
- V piatok Martin Vaculík zabojuje o obhajobu Európskeho titulu - Redakcia
- ME v triale Grossheubach 2016 - Vladimír Kothay vyhral - Redakcia
- Žarnovica videla dvadsať jázd tej najvyššej úrovne - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- 52. ročník Zlatej Prilby už pozná svojho víťaza – Martina Vaculíka - Redakcia
- MXGP A ME v motokrose EMX250 a EMX300 v Holandsku - Valkenswaard 2016 - Redakcia
- ME speedway v Žarnovici - dramatické preteky vyhral Jurica Pavlic - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!