Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3824 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29998
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17714)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12284)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Finále Majstrovstiev Európy s Martinom Vaculíkom už túto sobotu!

 Zdieľať

Pridané: 15.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3959 [Šport - Plochá dráha]

V sobotu 16.7.2016 sa slovenská plochodrážna jednotka - Martin Vaculík postaví na štart prvého podujatia finálovej série Majstrovstiev Európy na plochej dráhe (SEC) v nemeckom Gustrowe. Martin štartuje svoj boj o opätovné získanie titulu Majstra Európy medzi európskou plochodrážnou elitou.

Martin Vaculík - Finále Majstrovstiev Európy v Nemecku
Martin Vaculík - Finále Majstrovstiev Európy v Nemecku

Finálová séria má štyri podujatia, po Nemecku budú jazdci bojovať o tohtoročný titul európskeho šampióna ešte na troch podujatiach: 6.8.2016 v Lotyšsku - Daugavpils, 20.8.2016 v Rusku - Togliatti a seriál vyvrcholí 17.9.2016 v Poľsku - Rybnik.

Úvodné podujatie finále ME speedway 2016 možno sledovať naživo na stanici EUROSPORT 1HD v sobotu 16.7.2016 od 19:00 hod.

Martin Vaculík - Finále Majstrovstiev Európy v Nemecku
Martin Vaculík - Finále Majstrovstiev Európy v Nemecku

Držme Martinovi palce, aby sa mu podarilo úspešne odštartovať boj o titul šampióna starého kontinentu pre rok 2016.

Štartovná listina sobotňajšieho preteku v Nemecku:

1) Peter Ljung #36 (Švédsko)
2) Krzysztof Kasprzak #507 (Poľsko)
3) Leon Madsen #66 (Dánsko)
4) Antonio Lindbaeck #85 (Švédsko)
5) Martin Vaculik #54 (Slovensko)
6) Hans Andersen #34 (Dánsko)
7) Kai Huckenbeck (Nemecko) – divoká karta
8) Nicki Pedersen #3 (Dánsko)
9) Emil Sayfutdinov #89 (Rusko)
10) Nicolas Covatti #78 (Taliansko)
11) Vaclav Milik #13 (Česká republika)
12) Grigorij Laguta #7 (Rusko)
13) Przemysław Pawlicki #59 (Poľsko)
14) Andzejs Lebedevs #29 (Lotyšsko)
15) Anders Thomsen #5 (Dánsko)
16) Janusz Kołodziej #27 (Poľsko)
17) Tobias Busch (Nemecko) - náhradník
18) Tobias Kroner (Nemecko) – náhradník

Pridané: 15.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »