Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3824 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29998
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17714)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12284)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík vyhral prvý pretek série Majstrovstiev Európy jednotlivcov 2016 v plochej dráhe

 Zdieľať

Pridané: 18.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Plochá dráha]

V sobotu večer sa pozornosť celého plochodrážneho sveta sústredila do nemeckého Gustrowa, kde sa začala prvými pretekmi finálová séria Majstrovstiev Európy jednotlivcov - SEC.

Preteky mali vyrovnaný priebeh a len silnejúci dážď pripravili fanúšikov o vyvrcholenie v podobe finálovej jazdy. Pre našu radosť sa víťazom úvodného podujatia finálovej série ME sa stal slovenský reprezentant Martin Vaculík.

Martin Vaculík začal preteky vo veľkom štýle. V prvej jazde sa dlho držal na druhom mieste, no potom vo výjazde z poslednej zákruty stredom dráhy predbehol trojnásobného svetového šampióna Dána Nicki Pedersena. V druhej svojej jazde, ktorá sa opakovala pre pád Emila Sajfutdinova, Martin pekne odštartoval no o niečo rýchlejší Poliak Przemyslaw Pawlicki, ktorého cesta do finálovej série viedla aj cez žarnovické semifinále, sa usadil vpredu a náš reprezentant sa musel uspokojiť s dvomi bodmi za druhé miesto.

Martin Vaculík vyhral prvý pretek série Majstrovstiev Európy jednotlivcov 2016 v plochej dráhe
Martin Vaculík vyhral prvý pretek série Majstrovstiev Európy jednotlivcov 2016 v plochej dráhe

Vo svojej tretej jazde mal Martin vicemajstra sveta z roku 2014 Poliaka Krzysztofa Kasprzaka, no ani to mu nebránilo, aby ju vyhral vo veľkom štýle štart-cieľ s pekným náskokom. Perfektný štart predviedol aj vo svojej ďalšej jazde. Tri kolá dokázal odolávať atakom svojho kamaráta a bývalého tímového kolegu z Tarnówa Janusza Kolodzieja, no ten sa ukázal rýchlejší a dostal sa pred Slováka, čo znamenalo dva body pre Maťa Vaculíka. V poslednej jazde základnej časti podľahol Martin jedine poslednému víťazovi GP v Cardiffe, Švédovi Antoniovi Lindbäckovi, čo znamenalo zisk dvoch bodov a dokopy 12-bodové konto.

Keďže nikto nemal viac, stal sa víťazom základnej časti a spolu s druhým v poradí 11-bodovým Krzysztofom Kasprzakom čakal na výsledok jazdy Poslednej šance, ktorá mala určiť ďalších dvoch finalistov. Tú ovládlo poľské duo Kolodziej - Pawlicki, ale už v tom čase bola dráha od dlhotrvajúceho dažďa tak premočená, že sa stala nebezpečnou a jazdci mali čo robiť, aby sa na nej udržali.

Preto bolo rozhodnuté, že finále sa už nepôjde a výsledky boli vyhlásené po základnej časti. A tak sa mohlo stať, že s víťazným Slovákom a druhým Poliakom sa umiestnil na treťom mieste Nemec Kai Huckenbeck, ktorý v pretekoch štartoval iba ako divoká karta organizátora a dokázal si vybojovať skalpy viacerých kvalitných pretekárov. V silnej konkurencii sa presadil aj český Václav Milík, ktorý dokázala pozbierať pekných osem bodov a skončil n ôsmom mieste.

O toto všetko neboli ukrátení fanúšikovia v desiatkach krajín vďaka priamemu prenosu tv Eurosport, okrem Slovenska a Českej republiky, kde dala prednosť táto televízia záznamu z americkej futbalovej ligy.

Fanúšikovia plochej dráhy sa môžu na Maťa tešiť už o týždeň, kedy bude reprezentovať Speedway club Žarnovica v Jadranských dvojiciach.

Výsledky finále ME v Nemecku:

1. Martin Vaculík, Slovensko 12 bodov
2. Krzysztof Kasprzak, Poľsko 11
3. Kai Huckenbeck, Nemecko 9
4. Janusz Koldziej, Poľsko 9
5. Przemyslaw Pawlicki, Poľsko 9
6. Antonio Lindbäck, Švédsko 8
7. Andžej Lebedevs, Lotyšsko 8
8. Václav Milík, Česká republiky 8
9. Emil Sajfutdinov, Rusko 8
10. Leon Madsen, Dánsko 7
11. Hans Andersen, Dánsko 7
12. Nicki Pedersen, Dánsko 7
13. Anders Thomasen, Dánsko 6
14. Peter Ljung, Švédsko 5
15. Tobias Busch, Nemecko 4
16. Nicolas Covatti, Taliansko 1
 
Autor: Martin Búri, speedwayclub.sk

Pridané: 18.07.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »