ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

52. ročník Zlatej Prilby už pozná svojho víťaza – Martina Vaculíka

 Zdieľať

Pridané: 01.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4405 [Šport - Plochá dráha]

Martin Vaculík tak ako aj minulý rok, tak aj tento rok nenašiel na domácej žarnovickej dráhe premožiteľa a pripísal si v poradí už štvrté víťazstvo na Zlatej prilbe SNP v Žarnovici. Nasledujúce víťazstvo bude znamenať že putovná Zlatá prilba SNP mu zostane v trvalom vlastníctve.

Diváci, ktorí si našli cestu na žarnovický plochodrážny štadión videli krásne súboje o body v základnej časti, ako aj semifinálových kolách a v jazde opravnej. Absolútnym vyvrcholením celého podujatia bola jazda finálová, kde sa o napínavé súboje postaral domáci Martin Vaculík, ktorý sa po štarte nedostal na prvé miesto, ale zaradil sa za Václava Milíka z Českej republiky. No Martin s týmto umiestnením nebol spokojný a tak diváci videli napínavé predbiehacie manévre, z ktorých na radosť zaplnených tribún vyšiel víťazne domáci Martin Vaculík.

52. ročník Zlatej Prilby už pozná svojho víťaza – Martina Vaculíka

Na druhom mieste prišiel do cieľa už spomínaný Václav Milík z Českej republiky a na treťom mieste skončil Tomáš Suchánek, takisto z Českej republiky. Štvrté miesto patrí Jakubovi Jamrogovi a piate Arkadiuszovi Potoniecovi, obaja z Poľska. Na šiestom mieste skončil Stanislav Melničuk z Ukrajiny, ktorý zo zdravotných dôvodov nenastúpil na finálovú jazdu, ktorá sa z tohto dôvodu išla len s piatimi pretekármi.

Diváci okrem Martina Vaculíka s napätím sledovali aj vystúpenie ďalších slovenských pretekárov, kde najlepšie skončil Michal Tomka na desiatom mieste, Patrik Búri na štrnástom a začínajúci junior Ján Mihálik na devätnástom mieste.

Pridané: 01.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »