Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1985 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2017 - VC San Marina - nuda a prekvapenia na vode, vyhráva Marquez

 Zdieľať

Pridané: 12.09.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 3796 [Šport - MotoGP]

Mohla to byť ďalšia emotívna veľká cena, keby od rána nepršalo. Svoj životný výkon predviedol Petrucci, ktorý takmer celý čas viedol, v poslednom kole si ho však vychutnal Marquez. Zarco motorku do cieľa dotlačil a aj tak nebol posledný.

Seriál článkov - MotoGP 2017:

| Seriál článkov: MotoGP 2017 |

Kým kvalifikácie sa šli za sucha a tepla, pretek bol vyhlásený za mokrý. Pohľad na nebo a ani predpovede nedávali sebeväčšiu šancu na ukončenie dažďa, nieto ešte uschnutie trate, ale tímy mali aj tak prichystané suché motorky.

Asi už vieš, že Rossi v dnešnej cene neštartoval. Na súkromnom tréningu si veľmi komplikovane zlomil nohu, ktorú má teraz po operácii vystuženú železami. Najprv sa tváril, že v Aragone by už chcel štartovať, ale to by bol veľký risk. Yamaha už oficiálne vyhlásila, že ho tam zastúpi Van den Mark zo seriálu WSBK. The Doctor si na motorku sadne pravdepodobne až v Motegi.

Na rošte stál ako prvý Vinales na továrenskej Yamahe, za ním Dovizioso na továrenskej Ducati, prvý rad uzatváral Marquez na továrenskej Honde. V druhom rade bol prvý Crutchlow na satelitnej Honde, za ním Lorenzo na továrenskej Ducati a Zarco na satelitnej Yamahe. Pedrosa na továrenskej Honde štartoval až zo siedmeho miesta, ôsmy bol Petrucci na satelitnej Ducati a tretí rad uzatváral Aleix Espargaro na Aprilii.

Všetky Ducati, teda vrátane Doviziosovej a aj satelitných, mali široké "batmanovské" kapotáže. Pretek sa išiel na 28 kôl.

Po zhasnutí červených svetiel sa najlepšie podarilo odštartovať Lorenzovi, za ktorého sa v tesných sanmarinských úvodných zákrutách zaradili Marquez, Dovizioso, Vinales a Zarco. Bolo to tam veľmi tesné, a pravdepodobne sa išlo aj na dotyk. Pedrosa zostal na 12. mieste, čo bolo krátkodobo aj jeho najlepšie umiestnenie v tomto preteku; o niekoľko kôl neskôr bol už sedemnásty alebo aj dvadsiaty druhý. Naopak, Lorenzo, ktorý je známy svojou averziou k vode, išiel oproti ostatným neuveriteľne rýchlo. V treťom kole mal náskok už dve sekundy, a stále narastal.

MotoGP 2017 - VC San Marina - nuda a prekvapenia na vode, vyhráva Marquez

Petrucci začal žiariť vlastne hneď po štarte. Z ôsmeho štartovného miesta sa mu v priebehu niekoľkých kôl podarilo dostať až na tretie, keď predbehol Doviziosa. V piatom kole dokonca predbehol aj druhého Marqueza. Marquez mal pravdepodobne nejaký problém s motorkou, pretože do boxov dal znamenie, že ju chce meniť - tam však bola nachystaná suchá motorka, a tá pri aktuálnom daždi celkom určite neprichádzala do úvahy. Mechanici na nej teda začali prehadzovať kolesá za mokré. Marquez však ďalej bojoval a do boxov nechodil, a tak pre istotu vrátili naspäť suché kolesá.

Určite si veľa ľudí povedalo, že ten Lorenzo ide až riskantne rýchlo. Na ich slová prišlo v šiestom kole, kedy padol a už sa nedokázal vrátiť na trať. Petrucci sa tak dostal do vedenia, a podľa jeho suverénnej paľby bolo jasné, že sa chystá vyhrať. Do cieľa však zostávalo dlhokánskych 22 kôl. Počas preteku sa inak padalo celkom dosť, napríklad Abraham hneď v tretej zákrute po štarte, ale podarilo sa mu pokračovať, alebo taký Loris Baz, ktorý padol dvakrát, ale zakaždým pokračoval.

Dalo by sa povedať, že nasledujúcich zhruba 20 kôl sa nič výraznejšie okrem pádov nedialo. Jazdci išli dosť na istotu. Prvá trojka v zložení Petrucci, Marquez a Dovi si spravila slušný náskok a krúžili takpovediac sami, v závere dali dokonca kolo posledným. Nakoniec Dovizioso išiel na úplnú istotu, teda viditeľne spomalil, ale vďaka veľkému náskoku si to mohol dovoliť. Bolo takmer jasné, že Marquez sa do prvého Petrucciho pustí. Ten si však svoje prvé MotoGP víťazstvo nechcel nechať vziať, bol všade široký a nečitateľný, ale Marquezovi sa ho nakoniec v poslednom kole podarilo predbehnúť. Marc si hneď v posledných zákrutách spravil bezpečný náskok, ktorý sa Petruccimu už ani pri najlepšej snahe nepodarilo zrušiť.

Cieľom teda preletel prvý Marquez, druhý Petrucci, tretí Dovizioso. Na "takmer domácej" veľkej cene skončili na debni dvaja Taliani na talianskych motorkách. Vyzdvihnúť treba krásny Petrucciho výkon, veď viedol väčšinu času, a to so železnými nervami, rozumej Marquezom za sebou. Štvrtý bol Vinales, Pedrosa až štrnásty. To najzaujímavejšie sa udialo až na úplný záver - Johann Zarco svoju Yamahu do cieľa dotlačil! Napriek tomu nebol posledný, ani predposledný, a dostal tak aspoň jeden bod za 15. miesto. Zjavne ho to veľmi unavilo, a tento jeho výkon bol hádam výraznejší než ten Petrucciho. Klobúk dole!

V priebežnom poradí seriálu sa Marquez dostáva pred vedúceho Doviziosa, ale majú rovnaký počet bodov - 199. Rossi si napriek neúčasti udržal štvrté miesto, ale to iba vďaka slabučkému výkonu Pedrosu. Petrucci sa vďaka druhému miestu dostal na siedme celkové, Lorenzo klesol na deviate.

MotoGP 2017 - VC San Marina - nuda a prekvapenia na vode, vyhráva Marquez

Výsledky preteku

PozíciaBodyČísloJazdecNárodnosťTímMotoKm/hČas/strata
1 25 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 140.0 50'41.565
2 20 9 Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing Ducati 139.9 +1.192
3 16 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 139.5 +11.706
4 13 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 139.2 +16.559
5 11 51 Michele PIRRO ITA Ducati Team Ducati 139.1 +19.499
6 10 43 Jack MILLER AUS EG 0,0 Marc VDS Honda 138.9 +24.882
7 9 45 Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing Ducati 138.5 +33.872
8 8 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 138.4 +34.662
9 7 94 Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 137.6 +54.082
10 6 38 Bradley SMITH GBR Red Bull KTM Factory Racing KTM 137.4 +57.964
11 5 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 137.3 +1'00.440
12 4 19 Alvaro BAUTISTA SPA Pull&Bear Aspar Team Ducati 136.5 +1'17.356
13 3 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 135.7 +1'35.588
14 2 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 135.6 +1'38.857
15 1 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 134.6 +2'02.212
16 76 Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing Ducati 134.3 1 Lap
17 17 Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team Ducati 133.1 1 Lap
Neklasifikovaní
53 Tito RABAT SPA EG 0,0 Marc VDS Honda 136.4 9 Laps
29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 136.1 12 Laps
22 Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 137.1 13 Laps
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 137.4 15 Laps
8 Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing Ducati 137.4 17 Laps
99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 138.5 22 Laps

Poradie šampionátu

PozíciaJazdecMotoNárodnosťBody
1 Marc MARQUEZ Honda SPA 199
2 Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 199
3 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 183
4 Valentino ROSSI Yamaha ITA 157
5 Dani PEDROSA Honda SPA 150
6 Johann ZARCO Yamaha FRA 110
7 Danilo PETRUCCI Ducati ITA 95
8 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 92
9 Jorge LORENZO Ducati SPA 90
10 Jonas FOLGER Yamaha GER 84
11 Alvaro BAUTISTA Ducati SPA 62
12 Scott REDDING Ducati GBR 54
13 Jack MILLER Honda AUS 53
14 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 43
15 Loris BAZ Ducati FRA 39
16 Andrea IANNONE Suzuki ITA 33
17 Pol ESPARGARO KTM SPA 31
18 Karel ABRAHAM Ducati CZE 28
19 Alex RINS Suzuki SPA 27
20 Tito RABAT Honda SPA 27
21 Hector BARBERA Ducati SPA 23
22 Michele PIRRO Ducati ITA 18
23 Bradley SMITH KTM GBR 14
24 Mika KALLIO KTM FIN 6
25 Sam LOWES Aprilia GBR 2
26 Sylvain GUINTOLI Suzuki FRA 1
27 Takuya TSUDA Suzuki JPN

Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o dva týždne, 24. septembra v Aragone.

Zdroj: MotoGP.com

Pridané: 12.09.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2017:

| Seriál článkov: MotoGP 2017 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »