Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1613 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28509
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16979)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11530)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022) 1/2

 Zdieľať

Pridané: 29.04.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10549 [Testy a predstavenia - Test]

Ádevečko bolo jednou z dvoch najpodstatnejších noviniek Hondy pre tento rok, a to v strihu, ktorý dnes ide úplne na dračku, teda v drsnejšej úprave vhodnejšej na menej kvalitné cesty. Pojazdili sme na ňom Karpaty aj diaľnice, Bratislavu aj dedinky. Nemôžeme skrývať spokojnosť!

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)

Že dnes frčia najmä modely s robustnejšími podvozkami je rovnaká pravda ako to, že zajtra vyjde slnko. X-ADV je oveľa úspešnejšie než Integra alebo Forza, stalo sa dokonca najpredávanejším modelom od Hondy v Európe; NC750X medzičasom úplne vytlačila naháča NC750S, nehovoriac o všeobecnej obľube cestovných endúr. Preto je logické, že Honda priniesla ďalší model v tomto strihu, pričom sa dá predpokladať, že tento trend bude pokračovať.

My sa z toho môžeme len tešiť, pretože z celej Európy máme široko-ďaleko najhoršie cesty. Ani prinajmenšom si však nemôžeme myslieť, že takéto modely prichádzajú kvôli nám :) Komu sú X-ADV alebo NC750X príliš veľké, pre toho je tu šikovná novinka ADV350.

Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)

Ako základ poslúžil maxiskúter Forza 350. Ten má však skútrové zavesenie predného kolesa, teda iba v jedných okuliaroch, s krátkymi tlmičmi a úzkymi riadidlami uchytenými v jednom bode - to všetko je nezlučiteľné s drsnejším zaobchádzaním. Preto Honda do novej ADV350 dala obrátenú vidlicu uchytenú v dvoch okuliaroch a široké riadidlá vyvedené na štandardných štokoch, podobne ako to má X-ADV alebo Forza 750, respektíve bežné motorky. Dozadu sa dostali dva tlmiče s troma úrovňami vinutia pružín, čo zabezpečuje progresívnosť, plus majú externé nádobky, takže pracujú jemnejšie. Tieto úpravy sa podpísali pod širšiu využiteľnosť ADV350 úplne najviac.

Iné kapotáže, obyčajnejšia prístrojovka a manuálne nastaviteľné plexi rozdiely oproti Forze 350 iba doťukli. Nekonečne nás teší, že pod sedlom zostal obrovský, naozaj obrovský priestor pre dve prilby a ďalšie veci, aj že ADV350 sa dá objednať s megapraktickým bezkľúčovým kufrom. Spätné zrkadlá sa z kapotáže presunuli na svoje štandardné miesto na riadidlách, z čoho som si večer doma otvoril šampanské. Sám pre seba. Moët suché. Dobré bolo.

Honda ADV350 (2022)

Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)

Cez mesto a Karpaty

ADV350 má variátor, takže žiadna dvojspojková prevodovka alebo palivové mapy sa tu nekonajú, čo je v istých prípadoch aj výhoda. Na dvojspojke musíš vždy zaradiť jednotku a preklikať sa na svoj obľúbený režim, tu iba naštartuješ a frčíš. A frčať vie 350 skutočne svižne, o čom sme sa neraz presvedčili na Forze alebo SH. Je to motor stavaný na to, aby zvládal dochádzanie po šialených talianskych diaľniciach, čiže do mesta je niekedy až priveľký. My v redakcii všetci trpíme tachometrovou slepotou, takže napríklad že idem 120 po Rožňavskej som zistil až doma z Gopro kamery :)

ADV350 má inak vyšší výkon než Forza 350, takmer 29 koní, a krúťak je plochejší, s vrcholom 31 Nm pri 5 250 otáčkach, čo je lajtovo za polovicou dostupného otáčkového spektra. Ak teda novému ADV niečo chýba, celkom určite to nie je svižnosť. Niekedy sa mi zdá, že vie byť dynamickejšie než X-ADV.

Honda ADV350 (2022)

Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)
Honda ADV350 (2022)

Posed je tu až kráľovský, a to pre oboch. Ja mám 188 cm a ani chvíľu som sa na ADV350 necítil prerastene. Tie širokánske riadidlá, ktoré sú mimochodom kónické a uchytené v štandardných štokoch, takže sa ich výška aj natočenie dajú upravovať, v premávke ani chvíľu nezavadzajú. Pritom na Forze 350 sú užšie, ale stojaca zápcha niekedy zastaví aj Forzu 350, lebo má nešťastne uchytené zrkadlá. Na ADV350 je to už všetko poriešené, juch! A ani trochu mi tu nechýba elektricky nastaviteľné plexi. Honda ho veľmi šikovne navrhla tak, aby v najnižšej polohe nezavadzalo pri výhľade alebo predklonoch, keď ideš paľbu v teréne.

No, teda, hm, predklon a terén, to sú také trochu silnejšie slová. Na ADV350 môžeš stáť iba na plošinkách, zubaté stupačky aké má X-ADV sem nemáš kde namontovať. Státie na plošinkách je po čase únavné, nepohodlné, a riadidlá sú vtedy nízko. Takže musíš sedieť. A o to skôr chytíš dorazy. Vpredu určite, vzadu podľa valalu. Nie som nejaký Nostradamus, ale podľa mňa v ďalšej generácii ADV350 budú nastaviteľné tlmiče a príplatkové zubaté stupačky. Pre kompletnosť obrazu ešte treba doplniť, že predné koleso je 15-palcové, zadné 14-palcové, obe odlievané. A aj to, že predný zdvih je 125 mm, zadný 130, a svetlá výška 145 mm. Sedlo je vo výške 795 mm, ale je pomerne široké, a dole sa treba kvôli plošinkám rozkročiť. Pohotovostná hmotnosť je 186 kíl.

Honda ADV350 (2022)

ADV350 je najviac definované plnohodnotným zavesením predného kolesa a širokými riadidlami. Aj keby jeho majiteľ nikdy nešiel do terénu, tieto dve veci mu rozhodne pomôžu aj v meste a okolo neho. Poteší aj taká drobnosť ako blastre. Cenový rozdiel oproti Forze 350 je pritom len 200 eur!

Žijem v mestečku vklinenom do Malých Karpát, a tak som ADV350 popreháňal po cestách necestách tohto pohoria - viem sa mimo hlavných ťahov pohodlne dostať do Rače alebo Borinky, alebo aj Lozorna. Presne tu som krásne benefitoval z toho, čo má ADV350 naviac oproti Forze. Prejsť prašnými cestičkami ponad vinohrady, lesom cez vrchol, a spustiť sa dole, na Záhorie, kde je chladnejšie, menej slnka, a preto tam majú kyslejšie víno. Najlepšie na tom je, že v ten istý deň môžem ísť na ADV350 s frajerkou do SND, a nebudem pritom vyzerať ako keby som práve objavil civilizáciu. ADV350 má výsostne moderný a reprezentatívny vzhľad. Jeho sestra Forza 350 je akoby ešte modernejšia, ale jemnejšia, a bolo by mi ľúto ťahať ju cez tie hory.

Video: Honda ADV350 (2022) - robustný maxiskúter na vyšších zdvihoch

Už len povinná jazda - všetko osvetlenie na ADV350 je ledkové. Má nastaviteľnú trakčnú kontrolu. Prístrojovka je na rozdiel od Forzy čistý LCD displej, ale inverzný. Za slnka je slabšie čitateľný. Ak máš tachometrovú slepotu ako my, a v robote nemusíš byť na minútu presne, nepotrebuješ z tej prístrojovky čítať vôbec nič. O bezkľúčovom kufri vieme spievať chválospevy. Vojdú sa doň dve integrálky aj s ďalšími malými vecami, a otvára sa malým tlačidlom, ktoré je aktívne iba vtedy, keď máš pri sebe diaľkový kľúč od skútra. Samotný skúter môže byť vtedy úplne vypnutý a aj zamknutý, alebo trebárs aj naštartovaný, kufor funguje autonómne. Pri objednávke priamo z fabriky stojí 400 eur, ale ak by si ho chcel namontovať dodatočne, na faktúre nájdeš sumu zhruba 1 000 eur vrátane montáže. Štyri stovky za takú vysokú praktickosť sú doslova drobnosť. Otázne však je, či pri takom veľkom podsedlovom priestore vôbec potrebuješ kufor. Nás iba mierne vytáča, že sedlo vieš otvárať iba ak je motor vypnutý, a keď prepneš ovládač do konkrétnej polohy. A ešte že sa to sedlo otvára príliš málo :) To už opakujeme roky. Proč? Řekni mi, proč?

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 Honda ADV350 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:ADV350
Rok:2022
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:330 ccm
Max. výkon:29.2 k (21.5 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:31.5 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:10.5:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 70,7 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická
Sekundárny pohon:variátor
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm
Pneu vpredu:120/70 R15
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:140/70 R14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:186 kg
Výška sedla:795 mm
Rázvor:1520 mm
Dĺžka:2140 mm
Šírka:755 mm
Výška:1470 mm
Svetlá výška:145 mm
Objem nádrže:11.7 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 258 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:USB-C zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2022: 5 990 eur

>

Pridané: 29.04.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria