Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1471 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28426
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16939)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko! 1/2

 Zdieľať

Pridané: 11.07.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 26727 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V redakcii sme sa vozili hádam už na všetkých modeloch radu NC, čo kedy vyšli na cesty tohto sveta. Najnovšia NC750X 2018 s dvojspojkou nás teda nemala čím prekvapiť, lenže... Lenže keď sa väčšinu času vozíš na dvadsaťtisícových testovačkách so stopäťdesiatimi koňmi, a potom presadneš na takúto NC, potrápiš ju v meste a aj na diaľnici, a zistíš, že vlastne ti slúži podobne než trojnásobne drahé motorky, tak...

Text: Matej Mularčík, Peter Fischer
Foto: Peter Fischer

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Poďme však pekne po poriadku. Dvojvalcový radový motor, ktorý v sebe ukrýva NC750X, je už notoricky známy. Má výkon 40,3 kW (54,8 koní) a krúťak 68 Nm. Náš testovací kus je s automatickou dvojspojkovou prevodovkou, zadným kufrom, prednými hmlovkami, ochranným rámom, krytmi rukovätí, aj hlavným stojanom. Na pohľad vyzerá ako dospelý turista, čo mu pridáva body. Palubovke dominuje displej, na ktorom sa zobrazujú všetky potrebné údaje. Je prehľadný a čitateľný v každom počasí, aj za ostrého slnka. Ukazuje aj zaradený prevodový stupeň, čo oceníte najmä v manuálnom režime. Tlačidlá na prepínanie zobrazenia údajov sa nachádzajú na okrajoch displeja.

Ako to pri dvojspojkách býva, na riadidlách chýba spojková páčka, zato je tu ručná brzda. Je to užitočná vec, najmä keď zastavíte v kopci. Takisto sa tu po novom ovláda aj nastavenie trakcie, ktoré má dva stupne a ešte sa dá úplne vypnúť. Dvojspojková prevodovka sa dá prepnúť aj do manuálneho režimu, kedy sa dá radiť tlačidlami pri ľavej rukoväti. Dá sa sem však dokúpiť aj dodatočná nožná radiaca páčka, ktorá tieto tlačidlá nahrádza, a s ktorou sa radí ako s klasickou radičkou, ibaže nemusíte stláčať spojku a púšťať plyn. Čisto automatický režim má štyri úrovne v akých dokáže preraďovať.

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

22.04.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 36857 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii

Séria NC priniesla pri svojom debute množstvo nových nápadov a dnes jej modely patria medzi najpredávanejšie v Európe. Pre rok 2016 dostali kopu vylepšení, ktoré sme si mohli vyskúšať na cestách v španielskej Andalúzii.

 

Pod displejom sa zapínajú príplatkové hmlovky, ktoré sú neoceniteľný pomocník najmä v tom, aby vás registrovali plechovkári. Hneď za riadidlami je ďalší otvor na kľúč, kde sa otvára buď prístup ku tankovaciemu otvoru, alebo odkladací priestor, ktorý je na mieste nádrže. Veľmi šikovné, najmä keď potrebujete mať niečo poruke. Príplatkový zadný kufor má šikovný tvar, zmestí sa doň dosť batožiny alebo dve integrálky a má aj popruhy, ktoré zabraňujú pohybu batožiny. Veterný štít vpredu je síce menší, ale plní svoju funkciu dostatočne, znižuje nápor vetra priamo na jazdca. Svetlá sú full LED aj s hmlovkami, vyzerá to dobre, a zatmavené blinkre sú štýlové.

Je skoro ráno po dni kedy zatopilo Bratislavu, rozmýšľal som či skôr neurobíme test ponorky, ale už je to ráno suché, iba sem tam nejaká mláka. Beriem si NC750X v krásnej modrej farbe, táto farebná kombinácia jej vážne pristane. Hádžem do kufra ruksak, na hlavu dávam prilbu a vyrážam. Inokedy by som napísal, že radím jednotku a vpred, ale tu stlačím tlačidlo a volím režim D a už sa nemusím o nič starať, žiadne spojkovanie, preraďovanie. V dnešnej dobe je to od Hondy skvelá ponuka, keď si môžete vybrať medzi manuálom alebo automatom, najmä pre pohodlných ľudí. Hneď sa dostávam do zápchy, kde sa vďaka úzkej stavbe krásne preštrikujem dopredu. V zápche radšej volím otáčkovejší režim S, aby prevodovka viac podržala jednotlivé stupne, lebo v režime D radí vyššie prevodové stupne dosť skoro, hlavne aj kvôli spotrebe. Tú ešte spomeniem neskôr, no je kráľovská.

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!
Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!
Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!
Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Po práci idem domov a potom cvičiť, tak si doma len prehadzujem veci a hor sa smer posilka. V Pezinku, resp. v Grinave chytám klasickú poobednú zápchu, ale je mi to šumák, veď mám motorku. Podvozok mi na pezinských rozbitých cestách dáva vedieť, že je absolútne komfortne nastavený a filtruje nerovnosti s úplnou ľahkosťou. Jednoduchosť, akou sa ovláda toto NC, by som prirovnal ku skútrom, čo ale myslím v pozitívnom zmysle (spotreba, ovládanie, automat). Výhodou oproti skútrom je, že sedíte ako na normálnej motorke. V zákrutách sa s Hondičkou narába krásne, perfektne drží stopu a s náklonmi nemá problém. Brzdy sú na jej výkon dostatočné, takže si to užívam. Pred posilkou parkujem v kopci a tu využívam „ručnú brzdu“, ktorá zabraňuje pohybu (zišla by sa aj na iné motorky).

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Keď docvičím, tak pekne trielim domov, ale na výjazde z Vinosadov vidím ceduľu Pernek/Malacky. Mnohí z vás vedia, že to je odbočka na Pezinskú Babu. Ach jaj, zas som sa nechal stiahnuť silou pokušenia, nevadí, dobre je :) Volím režim S a začnem tlačiť na pílu. Prvá ostrá zákruta, brzdy sa zakusujú, prevodovka v tomto režime radí správne a vyhovuje to aj mne, na výjazde mám dvojku a pekne podrží otáčky až po červené, akoby vedela, že som na Babe a chcem využiť celé spektrum otáčok. Do zákrut sa skláňa s ľahkosťou. Na heliporte nás strážia policajti, aby sme náhodou nevyleteli za čiaru, inak nám to radi pripomenú za menší poplatok :D Hore si volím režim manuál, ale po chvíli zisťujem, že režim S robí všetko to, čo robím aj sám v manuálnom režime. Ešte sa trošku pojaším v zákrutách a beriem roha. Teším sa, že som si tu zajazdil po cvičení s plne naloženým kufrom a na pohodu. Pozriem si stav nádrže a neverím vlastným očiam, tá motorka snaď jazdí na vzduch. Výrobca udáva spotrebu 3,5 litra a mám pocit, že tento údaj je ľahko dosiahnuteľný. Na Babe som sa nedostal cez 5,5 litra, čo je na športovú jazdu paráda.

Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko!

Ešte spomeniem diaľničnú jazdu a tempo. Nenútene sa vyšplhá na 130 km/h, ľahko ťahá až do 160, potom niekde pri 180 je maximálka. Na túto kategóriu je to dostatočná rýchlosť. Večer sa vytešujem z LED osvetlenia, ktoré by podľa mňa mala mať už každá nová motorka. Okrem toho, že lepšie vidíte večer, tak aj cez deň vás autá vnímajú inak, no tu je to umocnené aj prídavnými svetlami (hmlovkami), ktoré vzbudzujú rešpekt.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 11.07.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria