Anketa:
Známy pracant Honda NC750X v našich neúprosných paprčiach - zvláda naozaj všetko! 1/2
ZdieľaťPridané: 11.07.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 26727 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V redakcii sme sa vozili hádam už na všetkých modeloch radu NC, čo kedy vyšli na cesty tohto sveta. Najnovšia NC750X 2018 s dvojspojkou nás teda nemala čím prekvapiť, lenže... Lenže keď sa väčšinu času vozíš na dvadsaťtisícových testovačkách so stopäťdesiatimi koňmi, a potom presadneš na takúto NC, potrápiš ju v meste a aj na diaľnici, a zistíš, že vlastne ti slúži podobne než trojnásobne drahé motorky, tak...
Text: Matej Mularčík, Peter Fischer
Foto: Peter Fischer
Poďme však pekne po poriadku. Dvojvalcový radový motor, ktorý v sebe ukrýva NC750X, je už notoricky známy. Má výkon 40,3 kW (54,8 koní) a krúťak 68 Nm. Náš testovací kus je s automatickou dvojspojkovou prevodovkou, zadným kufrom, prednými hmlovkami, ochranným rámom, krytmi rukovätí, aj hlavným stojanom. Na pohľad vyzerá ako dospelý turista, čo mu pridáva body. Palubovke dominuje displej, na ktorom sa zobrazujú všetky potrebné údaje. Je prehľadný a čitateľný v každom počasí, aj za ostrého slnka. Ukazuje aj zaradený prevodový stupeň, čo oceníte najmä v manuálnom režime. Tlačidlá na prepínanie zobrazenia údajov sa nachádzajú na okrajoch displeja.
Ako to pri dvojspojkách býva, na riadidlách chýba spojková páčka, zato je tu ručná brzda. Je to užitočná vec, najmä keď zastavíte v kopci. Takisto sa tu po novom ovláda aj nastavenie trakcie, ktoré má dva stupne a ešte sa dá úplne vypnúť. Dvojspojková prevodovka sa dá prepnúť aj do manuálneho režimu, kedy sa dá radiť tlačidlami pri ľavej rukoväti. Dá sa sem však dokúpiť aj dodatočná nožná radiaca páčka, ktorá tieto tlačidlá nahrádza, a s ktorou sa radí ako s klasickou radičkou, ibaže nemusíte stláčať spojku a púšťať plyn. Čisto automatický režim má štyri úrovne v akých dokáže preraďovať.
22.04.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 36857 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii
Séria NC priniesla pri svojom debute množstvo nových nápadov a dnes jej modely patria medzi najpredávanejšie v Európe. Pre rok 2016 dostali kopu vylepšení, ktoré sme si mohli vyskúšať na cestách v španielskej Andalúzii.
Pod displejom sa zapínajú príplatkové hmlovky, ktoré sú neoceniteľný pomocník najmä v tom, aby vás registrovali plechovkári. Hneď za riadidlami je ďalší otvor na kľúč, kde sa otvára buď prístup ku tankovaciemu otvoru, alebo odkladací priestor, ktorý je na mieste nádrže. Veľmi šikovné, najmä keď potrebujete mať niečo poruke. Príplatkový zadný kufor má šikovný tvar, zmestí sa doň dosť batožiny alebo dve integrálky a má aj popruhy, ktoré zabraňujú pohybu batožiny. Veterný štít vpredu je síce menší, ale plní svoju funkciu dostatočne, znižuje nápor vetra priamo na jazdca. Svetlá sú full LED aj s hmlovkami, vyzerá to dobre, a zatmavené blinkre sú štýlové.
Je skoro ráno po dni kedy zatopilo Bratislavu, rozmýšľal som či skôr neurobíme test ponorky, ale už je to ráno suché, iba sem tam nejaká mláka. Beriem si NC750X v krásnej modrej farbe, táto farebná kombinácia jej vážne pristane. Hádžem do kufra ruksak, na hlavu dávam prilbu a vyrážam. Inokedy by som napísal, že radím jednotku a vpred, ale tu stlačím tlačidlo a volím režim D a už sa nemusím o nič starať, žiadne spojkovanie, preraďovanie. V dnešnej dobe je to od Hondy skvelá ponuka, keď si môžete vybrať medzi manuálom alebo automatom, najmä pre pohodlných ľudí. Hneď sa dostávam do zápchy, kde sa vďaka úzkej stavbe krásne preštrikujem dopredu. V zápche radšej volím otáčkovejší režim S, aby prevodovka viac podržala jednotlivé stupne, lebo v režime D radí vyššie prevodové stupne dosť skoro, hlavne aj kvôli spotrebe. Tú ešte spomeniem neskôr, no je kráľovská.
Po práci idem domov a potom cvičiť, tak si doma len prehadzujem veci a hor sa smer posilka. V Pezinku, resp. v Grinave chytám klasickú poobednú zápchu, ale je mi to šumák, veď mám motorku. Podvozok mi na pezinských rozbitých cestách dáva vedieť, že je absolútne komfortne nastavený a filtruje nerovnosti s úplnou ľahkosťou. Jednoduchosť, akou sa ovláda toto NC, by som prirovnal ku skútrom, čo ale myslím v pozitívnom zmysle (spotreba, ovládanie, automat). Výhodou oproti skútrom je, že sedíte ako na normálnej motorke. V zákrutách sa s Hondičkou narába krásne, perfektne drží stopu a s náklonmi nemá problém. Brzdy sú na jej výkon dostatočné, takže si to užívam. Pred posilkou parkujem v kopci a tu využívam „ručnú brzdu“, ktorá zabraňuje pohybu (zišla by sa aj na iné motorky).
Keď docvičím, tak pekne trielim domov, ale na výjazde z Vinosadov vidím ceduľu Pernek/Malacky. Mnohí z vás vedia, že to je odbočka na Pezinskú Babu. Ach jaj, zas som sa nechal stiahnuť silou pokušenia, nevadí, dobre je :) Volím režim S a začnem tlačiť na pílu. Prvá ostrá zákruta, brzdy sa zakusujú, prevodovka v tomto režime radí správne a vyhovuje to aj mne, na výjazde mám dvojku a pekne podrží otáčky až po červené, akoby vedela, že som na Babe a chcem využiť celé spektrum otáčok. Do zákrut sa skláňa s ľahkosťou. Na heliporte nás strážia policajti, aby sme náhodou nevyleteli za čiaru, inak nám to radi pripomenú za menší poplatok :D Hore si volím režim manuál, ale po chvíli zisťujem, že režim S robí všetko to, čo robím aj sám v manuálnom režime. Ešte sa trošku pojaším v zákrutách a beriem roha. Teším sa, že som si tu zajazdil po cvičení s plne naloženým kufrom a na pohodu. Pozriem si stav nádrže a neverím vlastným očiam, tá motorka snaď jazdí na vzduch. Výrobca udáva spotrebu 3,5 litra a mám pocit, že tento údaj je ľahko dosiahnuteľný. Na Babe som sa nedostal cez 5,5 litra, čo je na športovú jazdu paráda.
Ešte spomeniem diaľničnú jazdu a tempo. Nenútene sa vyšplhá na 130 km/h, ľahko ťahá až do 160, potom niekde pri 180 je maximálka. Na túto kategóriu je to dostatočná rýchlosť. Večer sa vytešujem z LED osvetlenia, ktoré by podľa mňa mala mať už každá nová motorka. Okrem toho, že lepšie vidíte večer, tak aj cez deň vás autá vnímajú inak, no tu je to umocnené aj prídavnými svetlami (hmlovkami), ktoré vzbudzujú rešpekt.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 11.07.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
Súvisiace články:
- Test all-roundera za všetky drobné - Honda NC750X DCT (2021) - Herghott
- Honda CTX 700 DCT ABS 2014 - Kam to bude, pane? - datadive
- Honda NC750X 2016 – rande s automatom v Andalúzii - Awia
- Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky - Herghott
- Prvá jazda na nezvyčajnom hybride Honda X-ADV - Herghott
- Rodný list. Dieťa: Honda NC 750X DCT - MajoKE
- Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda? - zeON
- Prvé dojmy - Novinky Honda NC750X a Integra - zeON
- Honda teasuje revolučný enduroskúter X-ADV 2017 - Herghott
- Honda Integra 2016 – v sedle kríženca v Andalúzii - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Celosezónny test Moto Guzzi V100 Mandello S (2023)
- Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob
- Vyskúšali sme projektil BMW M 1000 R (2023) s výbavou M Competition
- Silný mestský predátor - Honda Forza 125 (2023) vo verzii Special edition
- Kawasaki Z900 SE (2023) - podlitrový športovec za rozumné prachy!
- Honda CMX1100T Rebel DCT (2023) - Odpadlík Reno Raines by dnes jazdil na nej!
- Test jedného z najdlhšie fungujúcich modelov sveta - BMW R 1250 R (2023) - sto rokov vývoja nezaprieš
- Test BMW S 1000 RR (2023)
- KTM otvorila špeciálnu výstavu Motohall
- Triumph Bonneville T120 DGR
- ... zobraz všetky články od tohto autora