Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2252 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Predaje nových motocyklov na Slovensku v prvom polroku 2017 - mierny pokles

 Zdieľať

Pridané: 09.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7832 [Novinky - Oznam]

Na Slovensku sa v prvých šiestich mesiacoch tohto roka predalo zhruba o dvesto nových motoriek menej než v rovnakom čase minulého roka. Našťastie to nie je veľký pokles, celkovo si totiž nových majiteľov našlo takmer 3 000 motoriek.

Pokles mohol byť spôsobený dlhším obdobím dažďov na jar, ale aj minuloročným fiktívnym prihlasovaním motoriek, ktoré nespĺňali normu Euro 4. Presnejšie: v prvom polroku minulého roka sa predalo 3 080 nových motoriek, v prvom polroku tohto roka presne 2 857 ks. Rozdiel je teda 223 kusov, resp. 7,24 percenta.

Najobľúbenejším typom zostávajú stále s veľkým náskokom skútre, ktoré tvoria takmer polovicu predajov, z toho skútrom do 125 kubíkov patrí podiel máličko nad 40 %. Treba však povedať, že celkový podiel skútrov klesol oproti minulému roku takmer o pätinu, čo je prvý výraznejší pokles za ostatných niekoľko rokov. (Mimochodom, podiel superšportov a sport-touringov padol takmer o tretinu.) Tradične úspešné zostávajú cestovné endurá s podielom 20 % a naháče so 14 %. Za zmienku stojí veľký medziročný nárast predaja chopprov, skočili hore takmer o tretinu.

Podiel jednotlivých kategórií
Podiel jednotlivých kategórií

V prehľade najúspešnejších značiek došlo k zmene na tretej pozícii - po tradične prvej Honde a druhej Yamahe vystriedala tretiu Kawasaki po novom Suzuki. BMW poskočilo o tri miesta z ôsmeho na piate, čím sa stalo skokanom roka (nárast o 55 %!) Krásne narástli aj Harley-Davidson (113 minuloročných kusov verzus 157 tohtoročných, skok o takmer 40 %) a Ducati (zo 45 ks na 57 ks, teda 27 %). Naopak, klesali značky ako Yamaha, KTM, Aprilia a lacné ázijské skútre, všetky priemerne o štvrtinu až tretinu.

Úspešnosť značiek
Úspešnosť značiek

V prvej šestici najpredávanejších modelov sú až štyri Hondy: jednotkou je už niekoľko rokov neohrozene PCX125, nasledované Forzou 125, trojku uzatvára tiež neúnavne úspešné BMW R 1200 GS. Toho sa predalo takpovediac raz toľko čo v porovnateľnom období minulého roka. Skokanom roka je však Honda CRF1000L Africa Twin, ktorej sa prvý polrok predalo 83 kusov, kým v roku predtým iba 32 (nárast o 160 %). Na úspešnosti však stratili modely ako Honda NC750X, Yamaha Nmax 125 alebo MT-07, ktoré padali o 25 až 40 %.

Úspešnosť modelov
Úspešnosť modelov

A koho by to zaujímalo, v Rakúsku sa za rovnaký čas predalo viac ako päťkrát toľko motoriek čo u nás, teda 16 000 kusov motoriek (pokles o 5,5 %), v Českej republike 6 600 ks (podobný pokles ako u nás), a v Maďarsku len 1 300 (stagnácia).

Pre úplnosť ešte dodáme, že päťdesiatky medziročne klesli o 60 %, ale v nich dominujúca Piaggio group si stále drží svoj výrazný podiel.

Údaje sú spracované z podkladov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky a zdrojov redakcie motoride.sk. Zo všetkých uvedených dát sú vyňaté päťdesiatky a štvorkolky, a týkajú sa iba nových motocyklov predaných prostredníctvom oficiálnej distribučnej siete na Slovensku v období od 1. 1. 2017 do 30. 6. 2017, a v rovnakom období roka 2016.

Pridané: 09.08.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »