Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 770 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

www.foxracing.sk Sumoto Brno DS auto MOTOQUAD Indian - www.klasikmoto.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 4033
Áno, bolo to v pohode: 48% (1955)
Nie, bolo to ďaleko za: 52% (2078)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016?

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 15.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9146 [Novinky - Oznam]

Slovenský trh zažíva po zavedení "béčkových" vodičákov na skútre také nárasty a zmeny, že bude celkom vhodné, aby sme sa na jeho medziročný vývoj pozreli aj po prvom polroku, ktorý je, mimochodom, z hľadiska predaja veľmi dôležitý.

Od januára do konca júna 2016 sa u nás predalo rovných 3080 kusov nových motoriek, čo je presne o 70 kusov, resp. 4,4 % viac než v prvom polroku minulého roka. Pre zaujímavosť, je to približne rovnako ako sa predalo za celý rok 2007 alebo 2008. Čoraz väčšiu časť trhu tvoria skútre, a teraz dokonca nadpolovičnú - 1705 kusov, čiže 55,35 %, z čoho takmer všetko (1428 ks) tvoria skútre s objemom do 125 kubíkov. Ďalšími obľúbenými kategóriami sú samozrejme cestovné endurá (viac ako 15 %), naháče (13 %) a choppre (takmer 8 %). Najväčší medziročný nárast mali práve cestovné endurá a choppre. Za zmienku stojí aj pomerne malý záujem o kedysi u nás veľmi obľúbenú triedu motoriek do 125 kubíkov. V prvom polroku si ich u nás kúpilo len 75 ľudí.

 Podiely jednotlivých kategórií
Podiely jednotlivých kategórií

Ak sa na trh pozrieme cez značky, tak jednotkou bola opäť tradične a s veľkým náskokom Honda. Tá predala bezmála 800 kusov nových motoriek, ale treba dodať, že aj keď konkurenti predávali značne menej, rástli oveľa rýchlejšie: absolútnym skokanom roka spomedzi tradičných značiek je Yamaha s nárastom 53 %, o 47 % poskočili Kawasaki a Suzuki, o 41 % Triumph a Harley-Davidson. (Info pre Raptora: BMW narástlo o 9 %.) Nuž a rekordne najväčší prepad predaja zaznamenalo Adamoto (64 %), Maxon (38 %) a Longjia (27 %), čo značne potvrdzuje trend klesajúceho záujmu o netradičné ázijské značky.

 Predaj po značkách, top 10
Predaj po značkách, top 10

Ani pri analýze cez modely nezistíme nič prevratné, jednotkou je opäť honďácke PCX125 s 286 kusmi, čo je málo cez 9 % podielu. Druhé miesto patrí novinke Yamahe NMAX125 so 118 kusmi, čo je veľmi pekný výsledok vzhľadom na to, že minulý rok ešte nebola v predaji. Na tretej priečke je Maxon JJ125T-23 s 98 kusmi a na rovnakej priečke s rovnakým počtom je aj prvá motorka v tomto rebríčku, Honda NC750X, nasledovaná Yamahou MT-07 s 90 kusmi. Ak ďalej nebudeme brať do úvahy skútre, na ďalších priečkach sa umiestnili BMW R1200GS (53 ks), Kawasaki Versys 1000 (47 ks, inak absolútny skokan roka s takmer 300-% nárastom) a Suzuki V-Strom 650 so 43 kusmi.

 Predaj po modeloch, top 10
Predaj po modeloch, top 10

Len pre zaujímavosť - za rovnaké obdobie sa v Českej republike predalo 7 062 kusov nových motoriek, v Rakúsku až 17 031 kusov, ale napríklad v Maďarsku iba 1 309 kusov.

Údaje zo ZAP SR, za obdobie od januára do júna 2016. Zo všetkých uvedených dát sú vyňaté päťdesiatky a štvorkolky.

Pridané: 15.08.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zazimujte si motorku

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: salem79
Včera mi jedna mladá slečna nabídla sex. Na oplatku chtěla abych na Facebooku udělal reklamu na nějaký čistící prostředek. Samozřejmě jsem odmítl, protože mam silnou vůli a morální zásady. Tak silné jako Ajax – super silný čistič koupelen. Teď dostupny s vůní citronu nebo vanilky.

Ďalšie vtipy »