Anketa:
Predaje nových motoriek na Slovensku 2017 - prepad takmer o desatinu
ZdieľaťPridané: 18.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11778 [Novinky - Oznam]
Po celých štyroch rokoch slušného rastu prišiel prvý pokles. Našťastie nie výrazný a nepochopiteľný, veď minulý rok nás dosť vytrápilo počasie. Za celý rok 2017 sa u nás predlo máličko nad 4 500 nových motoriek.
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov
Tak ako vo všetkých predchádzajúcich článkoch, aj teraz budeme hovoriť iba o kategórii L3, teda o motorkách a skútroch nad 50 cm3, ktoré boli predané a zaregistrované ako nové na Slovensku. V prehľade teda nie sú zahrnuté žiadne päťdesiatky, žiadne štvorkolky, ani trojkolky, motokrosy, elektrické motorky, ani individuálne dovezené kusy.
Krásnych jedenásť stĺpcov už má náš graf s predajmi za ostatné roky. Kým v predošlých článkoch sme hovorili najmä o raste, teraz musíme opísať pokles, a to máličko cez 9 %. Názory prečo tento pokles nastal sa rozchádzajú, podľa nás to bola kombinácia dlhých jarných dažďov a umelých prihlasovaní motoriek, ktoré nespĺňali Euro4 (tie bolo potrebné prihlásiť do evidencie do konca roka 2016, preto v 2017 chýbali).
Poklesla aj obľúbenosť skútrov, ich podiel na celkovom trhu išiel dole zo 48 % na 42. Najvýraznejšie narástli endurá, o viac ako štyri percentuálne body, kým mierne poklesli naháče aj choppre.
Keď sa pozrieme na výkonnosť najpredávanejších značiek, teda ich trhové podiely, môžeme si všimnúť, že medziročne narástli takmer všetci okrem Yamahy a čínskeho Maxonu. Najviac sa darilo Honde, ktorá podrástla o dva percentuálne body. Suzuki dokázala predbehnúť Kawasaki a vrátila sa tak po dlhých rokoch naspäť do prvej trojky. Mimochodom, všimnite si, že prvé štyri najobľúbenejšie značky sú japonské, ale BMW im už slušne dýcha na krk.
V prehľade najúspešnejších modelov sa toho veľa nezmenilo, v prvých päťkách sa iba upravilo poradie. S viditeľným náskokom vedie BMW R 1200 GS, ktoré si u nás našlo až takmer 140 nových majiteľov. Druhé a tretie miesto so 116 kusmi si delia dve Hondy, a to NC750X a CRF1000L Africa Twin. Africa zaznamenala viac ako 100-% medziročný nárast. Stálicami sú aj Yamaha MT-07 a Suzuki DL650 V-Strom.
Najobľúbenejším skútrom neohrozene zostáva Honda PCX125, nasledovaný Yamahou Nmax a Hondou Forza 125. Ako sme spomínali vyššie, kategória skútrov poklesla, a tak v tejto tabuľke operujeme s nižšími číslami než v ostatných rokoch.
Údaje sú spracované z podkladov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky a zdrojov redakcie motoride.sk. Zo všetkých uvedených dát sú vyňaté päťdesiatky, štvorkolky, trojkolky, motokrosy, elektrické motorky, aj individuálne dovezené kusy, týkajú sa iba nových motocyklov predaných prostredníctvom oficiálnej distribučnej siete a registrovaných na polícii na Slovensku v období od 1. 1. 2017 do 31. 12. 2017.
Pridané: 18.04.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov
Súvisiace články:
- Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie - Redakcia
- Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek - Redakcia
- Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016? - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2014 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v prvom polroku 2017 - mierny pokles - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku za rok 2009 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!