Anketa:
Slovenský motocyklový trh pokračuje v raste - za rok 2016 pribudlo viac ako 5000 nových motoriek
ZdieľaťPridané: 07.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12292 [Novinky - Oznam]
Už štvrtý rok pokračuje stúpajúci trend v predaji nových motocyklov. Za minulý rok ich celkový počet po prvý raz v histórii Slovenska prekročil hranicu 5000 kusov. V článku nájdete bližšie informácie o tom, aké modely či kategórie sa najviac predávali.
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Spomínané číslo 5042 kusov je skutočne veľmi pekné, keď si predstavíme, že napríklad v roku 2012 sa u nás predalo len 1888 nových motoriek. Potom prišla malá úprava legislatívy, ktorá spustila veľké oživenie; odvtedy náš trh neustále rastie. Aj keď nárast medzi ostatnými dvomi rokmi nebol až taký veľký ako predtým (2012/2013 bol takmer 100 %), stále nás môže tešiť, že je nás na cestách čoraz viac.
V porovnaní s rokom 2015 sa u nás teda predalo o 3,8 % motoriek viac. Hneď v úvode musíme podotknúť, že tento údaj je trochu skreslený tým, že do konca roka 2016 bolo potrebné prihlásiť všetky motocykle, ktoré nespĺňali emisnú normu Euro 4. Preto boli registrácie za december nezvyčajne vysoké, zhruba na októbrovej úrovni, čo je na slovenské pomery anomália. Ak by sme však tieto kusy odfiltrovali, celkový počet predaných motoriek by bol aj tak vyšší než v roku 2015.
Najväčšiu porciu koláča, takmer polovicu, si odtrhli skútre do 125 cm3. Táto trieda v ostatných rokoch celkom logicky rástla najrýchlejšie, ale v minulom roku po prvý raz poklesla, a to najmä z dôvodu poklesu lacných ázijských značiek. Tie klesali ako jediné, a to vo veľkých číslach - Maxon o 37 %, Adamoto o 55 %, Longjia o 26 %. Až na pár výnimiek nám "v ringu" zostávajú v podstate už iba tradičné a silné značky, a dá sa povedať, že z nich rástli takmer všetky. Rekordérmi v tomto smere sú Kawasaki a Harley-Davidson, ktoré narástli o takmer 50 %, či Triumph so 43-% nárastom.Ďalšími obľúbenými triedami zostávajú enduro (takmer 18 %), naháče (13 %), či čopre (takmer 8 %).
Z hľadiska značiek sa u nás najviac darilo Honde: takmer každá štvrtá predaná motorka bola z jej fabriky. Na druhom mieste sa drží tradične Yamaha so štrnástimi percentami, prvú trojku uzatvára Kawasaki so 7 %.
A ktorým modelom sa u nás darilo najviac? Pre ľahšiu orientáciu si to rozdeľme na skútre a motorky - pribudlo 134 kusov Yamahy MT-07, čo je inak medzi "veľkými" motorkami pomerne vysoké číslo. Druhé miesto si uchmatlo endurko Honda NC750X so 110 kusmi, tretie je stále obľúbené "géesko" od BMW s 86 kusmi.
Medzi skútrami stále neohrozene vedie PCX od Hondy, a to so 463 predanými kusmi. Dvojkou je Maxon JJ125T-23 s menej než polovičným výsledkom (210 ks), prvú trojku uzatvára Yamaha N-Max so 167 kusmi.
Mimochodom, v Rakúsku sa za rok 2016 predalo takmer 30 000 nových motoriek, čo je oproti roku 2015 značný nárast o pätinu. Český trh máličko poklesol; predalo sa na ňom viac ako dvojnásobné množstvo motoriek čo u nás, teda takmer 12 000 kusov. Maďarský motocyklový trh síce rástol rýchlejšie než náš, ale aj tak je pomerne malý - predalo sa tam iba o niečo viac než 2000 nových motoriek.
Údaje spracované z podkladov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky a zdrojov redakcie motoride.sk.
Pridané: 07.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Štatistiky predaja motocyklov:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Predaje nových motoriek na Slovensku 2017 - prepad takmer o desatinu - Redakcia
- Motocyklový trh na Slovensku po dlhých rokoch rastie - Redakcia
- Ako sa u nás predávali nové motorky v prvom polroku 2016? - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2014 - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v prvom polroku 2017 - mierny pokles - Redakcia
- Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2011 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!