Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4331 [Šport - MotoGP]

Po minulotýždňovej emotívnej talianskej veľkej cene sa dalo čakať, že Španieli, presnejšie povedané Katalánci, tentoraz na svojej domácej cene nikomu nič nedarujú. Takmer sa to splnilo. Keby Dovizioso opäť nevyhral.

Seriál článkov - MotoGP 2017:

| Seriál článkov: MotoGP 2017 |

MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov
MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov

Barcelonský okruh Montmeló, ktorý majú Pedrosa a Marquez doslova pod nosom, mal teraz pozmenené rozloženie, a tým pádom aj dĺžku. Za predposlednou zákrutou pribudla pomalá šikana, okruh sa skrátil o tri metre. Až do piatkových tréningov cez túto novú šikanu ešte nikto z MotoGP nešiel.

Viacerí jazdci riešili bezpečnosť tejto šikany, ktorá je síce pomalá, ale pri páde hrozí, že motorka zostane presne v strede dráhy. Ako sa ale cez víkend ukázalo, väčšie problémy jazdcom nerobila.

Kvalifikácie naznačili, že domáci budú načisto dominantní - v prvých troch radoch nakoniec skončilo šesť Španielov (s prižmúrenými očami sú okrem jedného takmer všetci Katalánci; pole poition mal Pedrosa, vedľa neho Lorenzo), dvaja Taliani (Petrucci tretia pozícia, Dovizioso siedma pozícia, obaja na Ducati) a jeden Nemec (Folger na Yamahe, ôsma pozícia). Ducati išli pekelne rýchlo, v prvých štyroch radoch nemala žiadna značka silnejšie zastúpenie. Prekvapením bola Aprilia, ktorú na piate miesto dostal Aleix Espargaro. Viñales štartoval z deviateho miesta, Rossi až z trinásteho. Marquez po početných pádoch zo štvrtého.

Krátko po štarte preteku v 33 stupňoch a na 54-stupňovej trati sa vedenia ujal Lorenzo, ostro nasledovaný Marquezom a Pedrosom, tých zas stíhal Dovizioso a Folger. Ten šiel na svojej Yamahe pekne rýchlo, spravil dokonca nový rekord okruhu. Toto poradie sa držalo do šiesteho kola, kedy Lorenza predbehli Marquez, Pedrosa a aj Dovizioso, o niečo neskôr dokonca aj Folger a Petrucci. Za Lorenzom potom krúžili Bautista a Rossi. "Štyridsaťšestka" potom klesla až na deviate miesto. V tom čase bol Viñales niekde na jedenástej pozícii.

Dalo by sa povedať, že až do konca závodu boli až prekvapujúco rýchli Dovizioso a Folger. Dovi sa dravo dostal do vedenia, a Folger prvej trojke veľmi slušne stíhal, až kým nezačal spomaľovať, a kým ho nepredbehol Petrucci, Lorenzo aj Zarco.

Cez šachovnicovú vlajku teda ako prvý preletel Talian Dovizioso na Ducati, za ním dvaja domáci Marquez a Pedrosa na Hondách, štvrtý Lorenzo na Ducati. Rossi prišiel až ôsmy a Viñales dokonca až desiaty. Pretek nedokončili Petrucci, Miller a Espargaro, ktorého zradila motorka.

Viñalesov horší výsledok ho síce nezosadil z vedenia celého šampionátu, ale raketový Dovizioso dvoma víťazstvami v rade znížil jeho náskok iba na 7 bodov.

Výsledky preteku

PozíciaBodyČísloJazdecNárodnosťTímMotoKm/hČas/strata
1 25 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 156.2 44'41.518
2 20 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 156.0 +3.544
3 16 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 155.8 +6.774
4 13 99 Jorge LORENZO SPA Ducati Team Ducati 155.6 +9.608
5 11 5 Johann ZARCO FRA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 155.4 +13.838
6 10 94 Jonas FOLGER GER Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 155.4 +13.921
7 9 19 Alvaro BAUTISTA SPA Pull&Bear Aspar Team Ducati 155.2 +16.763
8 8 46 Valentino ROSSI ITA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 155.0 +20.821
9 7 8 Hector BARBERA SPA Reale Avintia Racing Ducati 154.8 +23.952
10 6 25 Maverick VIÑALES SPA Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 154.8 +24.189
11 5 35 Cal CRUTCHLOW GBR LCR Honda Honda 154.6 +28.329
12 4 76 Loris BAZ FRA Reale Avintia Racing Ducati 154.3 +33.281
13 3 45 Scott REDDING GBR OCTO Pramac Racing Ducati 154.2 +35.200
14 2 17 Karel ABRAHAM CZE Pull&Bear Aspar Team Ducati 153.9 +39.436
15 1 53 Tito RABAT SPA EG 0,0 Marc VDS Honda 153.8 +40.872
16 29 Andrea IANNONE ITA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 153.7 +43.221
17 50 Sylvain GUINTOLI FRA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 153.6 +44.655
18 44 Pol ESPARGARO SPA Red Bull KTM Factory Racing KTM 153.4 +48.993
19 22 Sam LOWES GBR Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 153.0 +55.492
Neklasifikovaní
9 Danilo PETRUCCI ITA OCTO Pramac Racing Ducati 155.6 2 Laps
43 Jack MILLER AUS EG 0,0 Marc VDS Honda 155.7 12 Laps
41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 155.5 18 Laps

Poradie šampionátu

PozíciaJazdecMotoNárodnosťBody
1 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 111
2 Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 104
3 Marc MARQUEZ Honda SPA 88
4 Dani PEDROSA Honda SPA 84
5 Valentino ROSSI Yamaha ITA 83
6 Johann ZARCO Yamaha FRA 75
7 Jorge LORENZO Ducati SPA 59
8 Jonas FOLGER Yamaha GER 51
9 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 45
10 Danilo PETRUCCI Ducati ITA 42
11 Alvaro BAUTISTA Ducati SPA 34
12 Scott REDDING Ducati GBR 33
13 Jack MILLER Honda AUS 30
14 Loris BAZ Ducati FRA 23
15 Andrea IANNONE Suzuki ITA 21
16 Hector BARBERA Ducati SPA 21
17 Tito RABAT Honda SPA 19
18 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 17
19 Karel ABRAHAM Ducati CZE 11
20 Michele PIRRO Ducati ITA 7
21 Alex RINS Suzuki SPA 7
22 Pol ESPARGARO KTM SPA 6
23 Bradley SMITH KTM GBR 6
24 Sam LOWES Aprilia GBR 2
25 Sylvain GUINTOLI Suzuki FRA 1
26 Takuya TSUDA Suzuki JPN

Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o dva týždne, 25. júna v Holandsku.

Zdroj: MotoGP.com

MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov
MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov

Pridané: 11.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2017:

| Seriál článkov: MotoGP 2017 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »