Anketa:
MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov
ZdieľaťPridané: 11.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4331 [Šport - MotoGP]
Po minulotýždňovej emotívnej talianskej veľkej cene sa dalo čakať, že Španieli, presnejšie povedané Katalánci, tentoraz na svojej domácej cene nikomu nič nedarujú. Takmer sa to splnilo. Keby Dovizioso opäť nevyhral.
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Barcelonský okruh Montmeló, ktorý majú Pedrosa a Marquez doslova pod nosom, mal teraz pozmenené rozloženie, a tým pádom aj dĺžku. Za predposlednou zákrutou pribudla pomalá šikana, okruh sa skrátil o tri metre. Až do piatkových tréningov cez túto novú šikanu ešte nikto z MotoGP nešiel.
Viacerí jazdci riešili bezpečnosť tejto šikany, ktorá je síce pomalá, ale pri páde hrozí, že motorka zostane presne v strede dráhy. Ako sa ale cez víkend ukázalo, väčšie problémy jazdcom nerobila.
Kvalifikácie naznačili, že domáci budú načisto dominantní - v prvých troch radoch nakoniec skončilo šesť Španielov (s prižmúrenými očami sú okrem jedného takmer všetci Katalánci; pole poition mal Pedrosa, vedľa neho Lorenzo), dvaja Taliani (Petrucci tretia pozícia, Dovizioso siedma pozícia, obaja na Ducati) a jeden Nemec (Folger na Yamahe, ôsma pozícia). Ducati išli pekelne rýchlo, v prvých štyroch radoch nemala žiadna značka silnejšie zastúpenie. Prekvapením bola Aprilia, ktorú na piate miesto dostal Aleix Espargaro. Viñales štartoval z deviateho miesta, Rossi až z trinásteho. Marquez po početných pádoch zo štvrtého.
Krátko po štarte preteku v 33 stupňoch a na 54-stupňovej trati sa vedenia ujal Lorenzo, ostro nasledovaný Marquezom a Pedrosom, tých zas stíhal Dovizioso a Folger. Ten šiel na svojej Yamahe pekne rýchlo, spravil dokonca nový rekord okruhu. Toto poradie sa držalo do šiesteho kola, kedy Lorenza predbehli Marquez, Pedrosa a aj Dovizioso, o niečo neskôr dokonca aj Folger a Petrucci. Za Lorenzom potom krúžili Bautista a Rossi. "Štyridsaťšestka" potom klesla až na deviate miesto. V tom čase bol Viñales niekde na jedenástej pozícii.
Dalo by sa povedať, že až do konca závodu boli až prekvapujúco rýchli Dovizioso a Folger. Dovi sa dravo dostal do vedenia, a Folger prvej trojke veľmi slušne stíhal, až kým nezačal spomaľovať, a kým ho nepredbehol Petrucci, Lorenzo aj Zarco.
Cez šachovnicovú vlajku teda ako prvý preletel Talian Dovizioso na Ducati, za ním dvaja domáci Marquez a Pedrosa na Hondách, štvrtý Lorenzo na Ducati. Rossi prišiel až ôsmy a Viñales dokonca až desiaty. Pretek nedokončili Petrucci, Miller a Espargaro, ktorého zradila motorka.
Viñalesov horší výsledok ho síce nezosadil z vedenia celého šampionátu, ale raketový Dovizioso dvoma víťazstvami v rade znížil jeho náskok iba na 7 bodov.
Výsledky preteku
Pozícia | Body | Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 156.2 | 44'41.518 |
2 | 20 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 156.0 | +3.544 |
3 | 16 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 155.8 | +6.774 |
4 | 13 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 155.6 | +9.608 |
5 | 11 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 155.4 | +13.838 |
6 | 10 | 94 | Jonas FOLGER | GER | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 155.4 | +13.921 |
7 | 9 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 155.2 | +16.763 |
8 | 8 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 155.0 | +20.821 |
9 | 7 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 154.8 | +23.952 |
10 | 6 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 154.8 | +24.189 |
11 | 5 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 154.6 | +28.329 |
12 | 4 | 76 | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 154.3 | +33.281 |
13 | 3 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 154.2 | +35.200 |
14 | 2 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 153.9 | +39.436 |
15 | 1 | 53 | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 153.8 | +40.872 |
16 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 153.7 | +43.221 | |
17 | 50 | Sylvain GUINTOLI | FRA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 153.6 | +44.655 | |
18 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 153.4 | +48.993 | |
19 | 22 | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 153.0 | +55.492 | |
Neklasifikovaní | ||||||||
9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 155.6 | 2 Laps | ||
43 | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 155.7 | 12 Laps | ||
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 155.5 | 18 Laps |
Poradie šampionátu
Pozícia | Jazdec | Moto | Národnosť | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 111 |
2 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 104 |
3 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 88 |
4 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 84 |
5 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 83 |
6 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 75 |
7 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 59 |
8 | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | 51 |
9 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 45 |
10 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 42 |
11 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 34 |
12 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 33 |
13 | Jack MILLER | Honda | AUS | 30 |
14 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 23 |
15 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 21 |
16 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 21 |
17 | Tito RABAT | Honda | SPA | 19 |
18 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 17 |
19 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 11 |
20 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 7 |
21 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 7 |
22 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 6 |
23 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 6 |
24 | Sam LOWES | Aprilia | GBR | 2 |
25 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | 1 |
26 | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |
Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o dva týždne, 25. júna v Holandsku.
Zdroj: MotoGP.com
Pridané: 11.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2017 - VC Talianska - všetko v réžii Talianov, vyhráva Dovizioso na Ducati - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Veľkej Británie - Rossi išiel neuveriteľne, vyhral však opäť Dovizioso - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Japonska - vyhráva opäť Dovizioso, Pedrosa a Rossi nedokončili - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Malajzie - Dovizioso vyhral, ale o majstrovi sa rozhodne o dva týždne - Herghott
- MotoGP 2017 - Marquez verzus Dovizioso - zajtra sa rozhodne o majstrovi sveta - Herghott
- Veľká galéria špeciálov MotoGP 2021 + kalendár veľkých cien - Herghott
- MotoGP 2017 - VC San Marina - nuda a prekvapenia na vode, vyhráva Marquez - Herghott
- MotoGP 2015 - VC USA - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - kvalifikácia - pole position pre Ducati - Awia
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!