Anketa:
MotoGP 2017 - VC Malajzie - Dovizioso vyhral, ale o majstrovi sa rozhodne o dva týždne
ZdieľaťPridané: 29.10.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 3902 [Šport - MotoGP]
Opäť sme tu mali mokré preteky, a opäť boli niečím nezvyčajné. Na pódiu skončili dve továrenské Ducati a žiadna Honda, značný čas viedol Zarco a Lorenzo. Marquez dokončil štvrtý, a to znamená, že o majstrovi sveta sa bude rozhodovať o dva týždne vo Valencii.
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Počasie v Sepangu bolo viac ako premenlivé - v podstate všetky možné jazdy boli mokré, iba kvalifikácie sa šli na oschýnajúcej trati, oficiálne suchej. Už od prvých voľných tréningov bola zreteľná dominancia Doviziosa nad Marquezom, a to aj v časoch, aj vo vyjadreniach. Aj tá podstatnejšia časť, teda kvalifikácie, sa skončili v prospech Taliana - vo výsledku mal tretí najlepší čas, teda štartoval z prvého radu, kým Marquez až z tretieho. Pole position si zajazdil Pedrosa na továrenskej Honde, za ním Zarco na satelitnej Yamahe, tretí spomínaný Dovizioso, v druhom rade stáli Rossi a Vinales na továrenských Yamahách, a Lorenzo na továrenskej Ducati. Z piateho miesta štartoval Marquez, za ním Rins a Iannone, obaja na Suzuki, čo je ich ďalší pozoruhodný výkon.
Suché kvaldy a mokré preteky (alebo naopak) predznamenávajú veľa prekvapení, a ani teraz tomu nebolo inak. V podstate sa všetko točilo len okolo prvej trojky a štvrtého Marqueza, ktorý vyzeral skôr tak, že mu vyhovuje, že dianie môže sledovať takto zozadu. Po istom čase vystriedal Zarca vo vedení Lorenzo, ktorému to na vode ide, a kým on mal široké kapotáže, Dovizioso idúci tesne za ním ich nemal, aj keď ich tento rok takmer vždy v daždi použil. V tomto poradí, teda Lorenzo na čele a Dovi za ním určite mnohým napadla otázka, že ako a či zasiahne tímová réžia a nariadi Doviho pustiť. Predsa len, pre Taliana sú body v tejto situácii omnoho cennejšie než pre Španiela, ale čo je podstatnejšie, ak by Dovi skončil druhý a Marquez štvrtý, Marquez by sa stal majstrom sveta. Netrvalo dlho a Dovi sa dostal dopredu. Štvrtý Marquez nijako neútočil na tretieho Zarca, a piaty Pedrosa, nenávidiaci dážď, už nerobil vôbec nič, iba krúžil.
Nikto nechcel nič riskovať, a tak sa aj dojazdilo. Cieľom teda prešiel prvý Dovizioso, za ním Lorenzo, tretí Zarco. Na štvrtej pozícii prišiel Marquez, ktorý si tak pripísal iba 13 bodov. Piaty Pedrosa, šiesty Petrucci a Rossi až siedmy, pretože na začiatku mal menší incident, ktorý ho posunul dozadu. Vinales dokončil deviaty a z dobre štartujúcich Suzuki skončil Iannone na 17. mieste, a Rins vôbec.
V priebežnom poradí šampionátu sa pozície nemenili vôbec, iba bodové rozostupy. Prvého Marqueza delí od druhého Doviziosa 21 bodov, čo znamená, že ak by aj Dovi vo Valencii o dva týždne vyhral, Marquezovi stačí dojazdiť na desiatom mieste.
Výsledky pretekov
Pozícia | Body | Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 148.2 | 44'51.497 |
2 | 20 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 148.2 | +0.743 |
3 | 16 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 147.7 | +9.738 |
4 | 13 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 147.3 | +17.763 |
5 | 11 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 146.6 | +29.144 |
6 | 10 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 146.6 | +30.380 |
7 | 9 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 146.6 | +30.769 |
8 | 8 | 43 | Jack MILLER | AUS | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 146.3 | +35.238 |
9 | 7 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 146.2 | +38.053 |
10 | 6 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 146.1 | +39.847 |
11 | 5 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 145.9 | +42.559 |
12 | 4 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 145.8 | +44.602 |
13 | 3 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 145.6 | +48.696 |
14 | 2 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 145.5 | +50.058 |
15 | 1 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 145.5 | +50.705 |
16 | 60 | Michael VAN DER MARK | NED | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 145.2 | +56.397 | |
17 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 145.1 | +58.391 | |
18 | 53 | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 143.7 | +1'25.571 | |
Neklasifikovaní | ||||||||
22 | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 133.5 | 11 Laps | ||
17 | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 144.3 | 12 Laps | ||
76 | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 144.1 | 15 Laps | ||
42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 0 Lap | |||
Poradie šampionátu
Pozícia | Jazdec | Moto | Národnosť | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 282 |
2 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 261 |
3 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 226 |
4 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 197 |
5 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 185 |
6 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 154 |
7 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 137 |
8 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 121 |
9 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 104 |
10 | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | 84 |
11 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 75 |
12 | Jack MILLER | Honda | AUS | 73 |
13 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 64 |
14 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 62 |
15 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 60 |
16 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 55 |
17 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 46 |
18 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 45 |
19 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 30 |
20 | Tito RABAT | Honda | SPA | 29 |
21 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 27 |
22 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 24 |
23 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 18 |
24 | Mika KALLIO | KTM | FIN | 11 |
25 | Sam LOWES | Aprilia | GBR | 5 |
26 | Katsuyuki NAKASUGA | Yamaha | JPN | 4 |
27 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | 1 |
28 | Michael VAN DER MARK | Yamaha | NED | |
29 | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN | |
30 | Hiroshi AOYAMA | Honda | JPN | |
31 | Broc PARKES | Yamaha | AUS |
Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o dva tyždne, 12. novembra vo Valencii.
Zdroj: MotoGP.com
Pridané: 29.10.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2017 - VC Japonska - vyhráva opäť Dovizioso, Pedrosa a Rossi nedokončili - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Talianska - všetko v réžii Talianov, vyhráva Dovizioso na Ducati - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Veľkej Británie - Rossi išiel neuveriteľne, vyhral však opäť Dovizioso - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Austrálie - Marquez vyhráva a uteká Doviziosovi, Rossi druhý - Herghott
- MotoGP 2017 - Marquez verzus Dovizioso - zajtra sa rozhodne o majstrovi sveta - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Španielska - v hlavných úlohách Španieli: vyhráva Pedrosa, Lorenzo prvý raz na debni - Herghott
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2016 - VC Malajzie - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix - happy
- Veľká galéria špeciálov MotoGP 2021 + kalendár veľkých cien - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!