Anketa:
MotoGP 2017 - VC Japonska - vyhráva opäť Dovizioso, Pedrosa a Rossi nedokončili
ZdieľaťPridané: 15.10.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 3404 [Šport - MotoGP]
Voda znova priniesla kopec prekvapení, napríklad Zarca na pole position, obe KTM netypicky vpredu na štarte, alebo dve Suzuki na štvrtom a piatom mieste v cieli. S maličkým náskokom vyhral Dovizioso pred Marquezom, tretí bol s väčším odstupom Petrucci.
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Dá sa povedať, že počas tohto víkendu pršalo v Motegi takmer neustále. Dážď nachvíľu ustal počas GP kvalifikácií, ale trať nebola ani zďaleka suchá, a preto mal nedeľný štartovný rošt opäť nezvyčajné poradie: prvý Zarco na satelitnej Yamahe, druhý Petrucci na satelitnej Ducati, tretí Marquez na továrenskej Honde. Z dobrého umiestnenia sa museli tešiť bratia Espargarovci, pretože na štvrtom bol Aleix na Aprilii a ôsmom Pol na KTM, a pred ním sa dokonca umiestnil jeho stajňový kolega Bradley Smith, čo bolo tento rok najlepšie umiestnenie oboch KTM na štarte. Piaty a šiesty na rošte boli Lorenzo a Pedrosa (továrenské Ducati a Honda), Dovizioso na továrenskej Ducati bol deviaty a operovanou nohou hendikepovaný Rossi až dvanásty. Vinales štartoval zo štrnásteho miesta.
Kým počas kvalifikácií bolo "aspoň" 15 stupňov, pretek sa šiel pri necelých štrnástich, a, samozrejme, v daždi, pri vlhkosti celých 97 %. Priznám sa, že pretek som nevidel celý, a tak chýbajúce informácie som si vyskladal z rôznych zdrojov na internetoch, ale pokúsim sa pozrieť si ho dodatočne a potom napísať niečo viac. Zatiaľ teda holé fakty: ako už niekoľkokrát tento rok, Lorenzo sa dostal krátko po štarte na prvé miesto, kým Marquez niekde za neho a Dovizioso ešte ďalej. Samozrejme, padalo sa, napríklad Pedrosa hneď v štvrtom kole a Rossi nanešťastie až v devätnástom, ale táto kombinácia (s Pedrosom) ho nepripravila o piatu priečku priebežného poradia, aj keď na titul už môže zabudnúť.
Ďalší scenár bol tiež podobný s predošlými upršanými pretekmi: Marquez sa predieral dopredu a Dovizioso naňho v závere zaútočil. Marquez mu to vrátil, a ešte v nájazde do poslednej zákruty si musel byť takmer istý, že vyhrá, ale Dovi ho zobral zvnútra a vyhral s náskokom 249 tisícin. Opäť to bol súboj, pri ktorom si musel pri telke trhať vlasy nejeden skalný fanúšik Ducati či Hondy, a ešte dlho bude krúžiť internetmi ako jeden z najnapínavejších záverov preteku. Po desiatich sekundách preletel cieľom Petrucci, po osemnástich, resp. dvadsiatich dvoch dve Suzuki s Ioannonem a Rinsom, čo je ich najlepšie umiestnenie v tejto sezóne. Dve sekundy za nimi končí Lorenzo, Zarco a Vinales s vyraznejsimi odstupmi su na 8. a 9. mieste. Dobre kvalifikované KTM skončili na 11. a 17. mieste.
V rebríčku priebežného hodnotenia sa poradie vpredu nezmenilo, ale zmenili sa bodové rozdiely. Vedie stále Marquez, ale Dovi naňho stráca už len 11 bodov, a to znamená, že šance na získanie titulu sa dnes priklonili Talianovi. V hre o titul je stále aj Vinales s 203 bodmi. Štvrté až ôsme miesto vyzerajú takto: Pedrosa, Rossi, Zarco, Lorenzo Petrucci. Suzuki sa dnešným výkonom vyšvihli zo 16. a 20. miesta na 15. (Iannone) a 18. (Rins). KTM zostali 23. a 24.
Do konca sezóny zostávajú tri podniky, v ktorých sa bude na prvom mieste rozdeľovať 75 bodov. Minimálne pri dvoch je dážď málo pravdepodobný, takže sa máme na čo tešiť :)
Výsledky preteku
Pozícia | Body | Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 146.3 | 47'14.236 |
2 | 20 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 146.3 | +0.249 |
3 | 16 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Racing | Ducati | 145.8 | +10.557 |
4 | 13 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 145.3 | +18.845 |
5 | 11 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 145.1 | +22.982 |
6 | 10 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati Team | Ducati | 145.1 | +24.464 |
7 | 9 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 144.9 | +28.010 |
8 | 8 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 144.8 | +29.475 |
9 | 7 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 144.4 | +36.575 |
10 | 6 | 76 | Loris BAZ | FRA | Reale Avintia Racing | Ducati | 143.8 | +48.506 |
11 | 5 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 143.5 | +56.357 |
12 | 4 | 21 | Katsuyuki NAKASUGA | JPN | Yamalube Yamaha Factory Racing | Yamaha | 143.3 | +1'00.181 |
13 | 3 | 22 | Sam LOWES | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 143.2 | +1'00.980 |
14 | 2 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Reale Avintia Racing | Ducati | 143.1 | +1'03.118 |
15 | 1 | 53 | Tito RABAT | SPA | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 143.1 | +1'03.514 |
16 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Racing | Ducati | 143.1 | +1'04.162 | |
17 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 143.0 | +1'06.271 | |
18 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 142.6 | +1'13.250 | |
Neklasifikovaní | ||||||||
19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 142.6 | 3 Laps | ||
26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 143.0 | 4 Laps | ||
17 | Karel ABRAHAM | CZE | Pull&Bear Aspar Team | Ducati | 133.9 | 5 Laps | ||
35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 137.6 | 10 Laps | ||
46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 142.0 | 19 Laps | ||
31 | Kohta NOZANE | JPN | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 137.6 | 21 Laps |
Poradie šampionátu
Pozícia | Jazdec | Moto | Národnosť | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 244 |
2 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 233 |
3 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 203 |
4 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 170 |
5 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 168 |
6 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 125 |
7 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 116 |
8 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 111 |
9 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 92 |
10 | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | 84 |
11 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 70 |
12 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 62 |
13 | Jack MILLER | Honda | AUS | 56 |
14 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 56 |
15 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 50 |
16 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 45 |
17 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 42 |
18 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 38 |
19 | Tito RABAT | Honda | SPA | 29 |
20 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 28 |
21 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 25 |
22 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 18 |
23 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 14 |
24 | Mika KALLIO | KTM | FIN | 11 |
25 | Sam LOWES | Aprilia | GBR | 5 |
26 | Katsuyuki NAKASUGA | Yamaha | JPN | 4 |
27 | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | 1 |
28 | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN | |
29 | Hiroshi AOYAMA | Honda | JPN | |
30 | Kohta NOZANE | JPN |
Ďalšie kolo šampionátu MotoGP sa pôjde o týždeň, 22. októbra v Austrálii.
Zdroj: MotoGP.com
Pridané: 15.10.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2017:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2017 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2017 - Marquez verzus Dovizioso - zajtra sa rozhodne o majstrovi sveta - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Malajzie - Dovizioso vyhral, ale o majstrovi sa rozhodne o dva týždne - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Austrálie - Marquez vyhráva a uteká Doviziosovi, Rossi druhý - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Katalánska - Dovizioso dal dole domácich Španielov - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Talianska - všetko v réžii Talianov, vyhráva Dovizioso na Ducati - Herghott
- MotoGP 2017 - VC Českej republiky - na debni traja Španieli a dve Hondy - Herghott
- MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek - Beal
- MotoGP 2017 - VC Valencie - majstrom sveta je po napínavých pretekoch Marc Marquez! - Herghott
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!