ISSN 1336-6491 | Online: 2198 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dunlop uvádza TrailSmart Max, nástupcu päťhviezdičkového radu TrailSmart

 Zdieľať

Pridané: 29.11.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4639 [Novinky - Predstavujeme]

Nástupcom uznávaných pneumatík Dunlop TrailSmart sa v hlavných rozmeroch stávajú nové TrailSmart Max. Najnovšie pneumatiky značky Dunlop stavajú na vysoko hodnotenej priľnavosti predchádzajúceho radu za sucha i za mokra, ktorá jej vyniesla víťazstvo v teste odborného časopisu.

  • Nové technológie vychádzajúce z originálnej technológie TrailSmart ohodnotenej piatimi hviezdičkami
  • Nová konštrukcia a nové zloženie zmesí predlžujú životnosť pneumatík; kilometrový výkon vyšší až o 64 % na prednej a o 15 % na zadnej náprave
  • Zamerané na konzistentný, trvalý výkon
  • Pri vývoji konštruktéri cielili na modely BMW R 1200 GS a Honda Africa Twin

TrailSmart Max - kópia
Dunlop TrailSmart Max

Súčasne však prinášajú nové technológie, ktoré preukázateľne ďalej zlepšujú ovládateľnosť a odolnosť. Sú vďaka nim ideálne pre jazdcov, ktorí plánujú dlhšie dobrodružstvo na dvoch kolesách. Kategória Trail je jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich segmentov motocyklového trhu. Výrobcovia ponúkajú stále nové motocykle vyššej úrovne, ktoré vyhľadávajú jazdci dobrodružnejšie povahy.

Pneumatiky TrailSmart uviedla spoločnosť Dunlop Europe prvýkrát na trh v roku 2015, kedy boli jedinými terénnymi pneumatikami, ktoré získali v teste spoločnosti MotoMag pri skúškach v prevádzke za sucha aj na mokrom povrchu všetkých päť hviezdičiek.
 
Značka Dunlop ani potom nezaspala na vavrínoch. Jej snaha vyvinúť pneumatiky, ktoré by vyhovovali potrebám nových modelov motocyklov, viedla spolu s tradičným dôrazom na vývoj nových technológií v záujme špičkových hodnôt v oblasti ovládateľnosti a kilometrového výkonu k zrodu úplne nových pneumatík - Dunlop TrailSmart Max.

Kostra pneumatiky TrailSmart Max obsahuje vrstvenú viskózu, ktorá zlepšuje presnosť riadenia. V kombinácii s vyhlásenou konštrukciou súvislého bezšvového pásu (Jointless Belt - JLB) značky Dunlop umožňuje viskózová vrstva rýchlejšie zahriatie a oveľa pružnejšie správanie za rôznych teplôt a v rôznych podmienkach.

Prínosom takto vylepšenej konštrukcie je v kombinácii s novým predným profilom tiež výrazne vyššia životnosť. Interné testy ukázali, že nová predná pneumatika 120/70R19 vykazuje až o 64 % dlhšiu životnosť ako pneumatiky predchádzajúcej generácie. To opäť potvrdzuje vynikajúcu povesť, ktorú si už značka Dunlop v otázke odolnosti a životnosti vydobyla v iných segmentoch s pneumatikami Roadsmart III a SportSmart2 Max.

Konštrukcia pneumatík na zadné koleso teraz rovnako ťaží aj z výhod technológie Dunlop MT, čiže MultiTread compound technology. Výrobca optimalizoval zloženie zmesi tak, aby dosiahol vyššiu životnosť (o 15 % vyšší kilometrový výkon v porovnaní s predchádzajúcou generáciou týchto pneumatík 1) a súčasne lepšie správanie v zákrutách, a to predovšetkým v prípade novej generácie výkonnejších terénnych motocyklov.

Behúň pneumatík TrailSmart Max je vybavený dezénom xGT, čiže Cross Groove Tread. Tento charakteristický dezén tvorí nová zmes s vysokým obsahom siliky. To pomáha udržiavať päťhviezdičkové hodnotenie, ktoré si technológia TrailSmart vyslúžila za výkon na mokrom povrchu.

Konstrukcia TrailSmart Max
Konstrukcia TrailSmart Max

Andy Marfleet, marketingový manažér v regióne Európa, Blízky východ a Afrika, považuje TrailSmart Max v jej segmente za významný krok vpred: "aj keď je TrailSmart pneumatika s päťhviezdičkovým hodnotením, mali sme pocit, že by sme aj na ňu mali aplikovať nové technológie, ktoré sa už osvedčili v iných segmentoch. Podarilo sa nám pri nej pritom zachovať najlepšie parametre ovládateľnosti v prevádzke za sucha i za mokra v celom segmente, a zároveň dosiahnuť výrazné zvýšenie kilometrového výkonu. Naša filozofia Stronger for longer, ktorá sa osvedčila v pneumatikách RoadSmart III, aj v tomto prípade prispieva k stabilnej výkonnosti pneumatík počas celej doby ich životnosti. Výsledkom kombinácie novej konštrukcie s vrstvenou viskózou, novej zmesi MultiTread na zadných pneumatikách a osobitým dezénom xGT je, že je TrailSmart Max zárukou vysokej a nekompromisnej výkonnosti pre najnáročnejších jazdcov - dobrodruhov."

Významné je aj to, že sú pneumatiky TrailSmart Max dostupné vo všetkých rozmeroch, ktoré sú potrebné pre najnovšie modely na trhu. Napríklad pre kvapalinou chladené BMW R 1200 GS je to rozmer 120/70 R19 a 170/60 R17, zatiaľ čo pre vzduchom chladenú verziu je to 110/80 R19 a 150/70 R17.

Populárnym modelom z kategórie Adventure je Honda Africa Twin. Dunlop pri nových pneumatikách zoptimalizoval kombináciu 90 / 90-21 a 150/70 R18 tak, aby tomuto modelu takisto dokonale zodpovedali.

"Vznik nových a zaujímavých modelov v kategórii Adventure nám poskytol príležitosť, aby sme zdokonalili technológie použité v našich najnovších TrailSmart Max podľa špecifických požiadaviek týchto motocyklov," dodal Andy Marfleet.


1 Interný test Trailsmart Max versus Trailsmart. Rozmer predného kolesa 120/70R19, rozmer zadného
kolesa 170/60R17

Pridané: 29.11.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »