Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2174 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Úspešná premiéra Romana Kučeru na MS 2018 v Brne

 Zdieľať

Pridané: 14.06.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4361 [Šport - Cestné Motocykle]

Masarykov okruh v Brne hostil cez víkend svetový šampionát Superbikov, v rámci ktorého podujatí sa súťaží aj v triede Supersport 300. Práve tu sa po prvýkrát v kariére predstavil aj 16ročný slovenský pretekár Roman Kučera, jazdec Motoclubu Baláž.

Keďže k účasti nášho pretekára prišlo až na poslednú chvíľu, bolo v tíme potrebné doslova v šibeničnom termíne pripraviť sériový motocykel Kawasaki Ninja 400 pre preteky. To sa podarilo naozaj v hodine dvanástej a mladý pretekár si tak prvýkrát motocykel vyskúšal až v oficiálnom voľnom tréningu! Aj napriek tomu sa neustále zlepšoval a v konkurencii 38 súťažiacich sa s istotou kvalifikoval do nedeľných pretekov. Svoj progres potvrdil aj v samotných pretekoch, v ktorých sa umiestnil na 28. priečke.

Roman Kučer na MS 2018 v Brne
Roman Kučer na MS 2018 v Brne

Roman Kučera:
Motocykel sa nám podarilo pripraviť až vo štvrtok, takže prvýkrát som sa na ňom viezol až priamo v piatok vo voľnom tréningu. Napriek tomu, že som nemal dobrý prevod, dokázal som zajazdiť čas 2:27 min postačujúci na kvalifikovanie sa. V druhom tréningu som zrýchlil o ďalšiu sekundu. V sobotu v Superpole to pre mňa nebolo práve najlepšie, jazdil som v skupine oveľa rýchlejších jazdcov, zišiel som do depa a chcel som sa pripojiť do ďalšej skupiny, ale bola to chyba, do konca zostávali len štyri minúty, takže som stihol len jedno rýchle kolo, ktoré malo hodnotu 2:25 min. V nedeľu som si všetko nechal rozležať v hlave, nové rady mi dal Karel Pešek a v krátkom, desaťminútovom Warm Upe som zlepšil svoj čas o tri sekundy na 2:22 min. Po štarte pretekov som sa ocitol v skupine súperov jazdiacich o 20. miesto, no chyboval som, a tak som zostal s ďalšími dvomi súpermi v súboji o 28. priečku, ktorú som aj nakoniec vybojoval. Bola to pre mňa úžasná skúsenosť a som veľmi vďačný všetkým, ktorí mi pomohli. Milošovi Balážovi, môjmu otcovi, Jirkovi Nespěšnému, Borisovi Mentelovi z motomaxxu, Kawasaki Slovensko, spoločnosti Motul, Filipovi Vágnerovi z RSTmoto za kombinézu, rukavice a topánky, môjmu trénerovi Karlovi Peškovi, rodine, fanklubu a všetkým fanúšikom, ktorí mi držali palce.

Roman Kučer na MS 2018 v Brne
Roman Kučer na MS 2018 v Brne

Miloš Baláž, prezident Motoclubu Baláž:
Máme za sebou náročné týždne, ale boli korunované úspešným víkendom v podaní nášho pretekára, takže som veľmi spokojný. Roman počas víkendu zaznamenal obrovský progres a splnil to, o čom sme predtým len snívali. Jeho časy s novým motocyklom, na ktorom jazdil prvýkrát až v piatok, neustále zlepšovanie sa, dokazujú, že snaženie nás všetkých malo význam a budúcnosť. Najbližšie sa Roman predstaví na pretekoch medzinárodného šampionátu Alpe Adria 29. júna až 1. júla na maďarskom Pannonia-ringu.
Som vďačný všetkým našim partnerom a tým, ktorí nám pomáhali tento úspech dosiahnuť. Ďakujem aj Joskovi Kubíčkovi za zoznámenie s Davidom Salomom z DS Junioor Teamu, skvelým človekom, ktorý nám ochotne požičal náradie, kotúče, kolesá a podobne. Bola to rozhodne vydarená premiéra vo svetovom šampionáte a máme na čom stavať do budúcnosti.

Roman Kučer na MS 2018 v Brne
Roman Kučer na MS 2018 v Brne

Zdroj: SMF

Pridané: 14.06.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »