Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1853 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29872
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17647)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jaroslav Černý a Bily Racing Team na Majstrovstvách sveta v Brne

 Zdieľať

Pridané: 16.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4757 [Šport - Cestné Motocykle]

Týždeň po vynikajúcom víkende na domácom Slovakiaringu sa Jaro Černý a Bily Racing tím predstavil na Majstrovstvách sveta na Masarykovom okruhu v Brne.

Po výborných výsledkoch v prebiehajúcej sezóne Alpe Adria Championship bol Černý akceptovaný promotérom WSBK a po zaplatení nemalého štartovného sa mohol zaradiť medzi najlepších motocyklových jazdcov sveta.

BRT išiel do pretekov s cieľom porovnať sa a ak to bude možné, vybojovať pár svetových bodíkov. Tím bol výborne pripravený a posnažil sa aby aj motocykel bol konkurencie schopný. No práve technika sa stala kameňom úrazu. Jaro sa musel adaptovať i na inú značku pneumatík, pretože svetový šampionát má jednotného dodávateľa ako napr. F1.

Napriek týmto okolnostiam, Černý po 1. meranom tréningu figuroval na slušnej 16. pozícii s vidinou ďalšieho zlepšenia v 2. kvalifikácii. V tomto tréningu ale oproti ostatným jazdcom, k zlepšeniu nedošlo, čím si Jaro pohoršil i postavenie na štartovom rošte. A tak museli mechanici do nedelného ranného warm upu prepracovat nastavenie motocykla. V ňom sa časy na kolo zlepšili, no v závere tréningu opäť vypovedal službu motor, ktorý mal len 200 km a technici mali do preteku znovu o zábavu postarané.

Do ostrého preteku svetových superšportov, v pekelnom horku, nastupoval Jaro s vidinou prvých svetových bodov. Už v zahrievacom kole však zistil, že náhradný motor nieje ani z ďaleka taký ako ten ostrý. Bol veľmi slabý, pracoval len vo veľmi malom rozmedzí otáčok, maximálka bola nízka a teda nestíhal.

Černý sa celý pretek trápil, prejazdy boli o 2 sek. horšie ako vo warm upe. Napriek tomu vybojoval 16. miesto, prvú nebodovanú priečku. Pri ranných časoch mohol reálne pomýšľať na 12., 13. pozíciu.

Jaroslav Černý:

Čo na to povedať, som smutný a sklamaný, boli to moje prvé preteky na MS a mal som šancu na prvé svetové body. V piatok som sa zoznamoval s pneumatikami Pirelli, nakolko jazdím na značke Dunlop. Celý víkend sme sa snažili doladiť podvozok s Honzom Halbichom a musím priznať, že to bolo ťažšie ako som čakal. A aby toho nebolo málo, tak sme mali obrovské problémy s motormi, už vo štvrtok mi vybuchol najlepší motor, ktorý sa nám podarilo opravit v Rakúsku, začo vďačím Martinovi Durdíkovi. Keď sa vrátil v piatok ráno o 3 hodine aj s motorom a hneď o 7 ráno ho mechanici Miro Samaj a Halbichovci dali naspäť do rámu, mohli sme začať trénovať. Po prvej sobotnej kvalifikácii som figuroval na 16.mieste s čím som bol celkom spokojný, do druhej kval. sme skúšali ešte nejaké zmeny na podvozku ale neprinieslo to žiadne zlepšenie času. V nedelu ráno som sa cítil na to, že by to mohlo byť zase o niečo lepšie. Vo warm upe som ľahko jazdil časy na urovni 2:07, ale v poslednom kole po skončení tréningu mi znova po 2x vybuchol motor a kolotoč sa začal pekne od znova. Do preteku sme isli na rezervnom motore ktorý bol úplne na nič a vôbec nefungoval ako mal. Jazdil som o 2sek. pomalšie a bolo po všetkých nádejach na dobrý výsledok. Hrozne ma mrzí ako to dopadlo ale verím, že to nebolo tento rok posledný krát, čo som mal možnosť jazdit MS a nejaký ten bodík sa mi podarí získat. Ďakujem všetkým sponzorom, kamarátom čo mi držali palce a taktiež celému Bily racing teamu za obrovskú snahu aj keď nám tento krát chýbalo trošku šťastia...

Po preteku vládla v tíme smutná nálada a trochu aj hnev, stálo to nemalé prostriedky a výsledok nebol adekvátny. No ide sa ďalej, aj to sú skúsenosti a zistili sme, že sa medzi svetovou elitou nestratíme. Pokiaľ sa nám podarí zohnať financie, radi by sme absolvovali ešte nejaký pretek MS v tejto sezóne.

O dva týždne čaká Bily Racing a jeho jazdcov ďalší pretek Alpe Adria Championship na ďalšom českom okruho v Moste.


Pridané: 16.07.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »