ISSN 1336-6491 | Online: 1906 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Slováci na Rally Maroco 2018 – Svitko v TOP 10

 Zdieľať

Pridané: 10.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3482 [Šport - Rally]

Len včera sa v Maroku skončilo záverečné podujatie tohtoročných MS cross-country Rally, a to „RALLYE DU MAROC“. Podujatie bolo v triede motocyklov a quadov bohato obsadené, nakoľko sa jednak bojovalo o posledné body do predmetných MS a taktiež podujatie využilo viacero jazdcov i ako prípravu na budúcoročný Dakar. Medzi viac než 30 jazdcami tejto triedy, v rámci prípravy na ďalšie „dakarské“ dobrodružstvo, štartoval i Štefan Svitko (#24) spolu s ďalším Slovákom Martinom Benkom.
(#23).

Prví traja jazdci Rallye Du Maroco (zľava – Walkner, Price, Brabec)
Prví traja jazdci Rallye Du Maroco (zľava – Walkner, Price, Brabec)

Počas šiestich súťažných dní jazdci absolvovali viac než 1 900 km. Štart aj cieľ súťaže bol v marockom meste Fes. Dokopy sa odjazdilo 6 etáp počas naozaj rozmanitého počasia. Ale ani chladné počasie nepokazilo slávnostnú náladu jazdcov, ktorí prekročili cieľovú čiaru. Ricky Brabec (USA): „Terén vyzeral trochu ako Kalifornia,“ povedal, „road-book bol dobre čitateľný. Preteky boli ťažké a vychádzali sme z extrémnej púštnej horúčavy do chladu a dažďu, ale som rád, že som dojazdil."

Toby Price (AUS) si v Maroku počínal naozaj vynikajúco a okrem toho, že tu zvíťazil, získal i titul majstra sveta FIM Cross-Country Rally 2018. Toby: "Je to dlhá doba, čo som zvíťazil," povedal priateľsky Austrálčan. "Ak by mi niekto v Abu Dhabi povedal, že vyhrám titul majstra sveta, vysmial by som ho. Ale teraz? Som majster sveta a cítim sa naozaj vynikajúco!“ Vicemajstrom sveta sa stal Pablo Quintanilla (CHL) a bronzové umiestnenie si v tomto svetovom seriáli vybojoval Matthias Walkner (AUT).

Náš najlepší enduro jazdec a úspešný účastník mnohých rely Štefan Svitko si na tohtoročnej Rallye du Maroc vybojoval 10. miesto. V druhej etape, ktorá mala štart i cieľ v meste Erfoud a merala 280 km, sa Števovi veľmi nedarilo. Po dojazde sa k etape vyjadril nasledovne: „Dnes to stačilo iba na 17. miesto. Na 130-tom kilometri mi praskla zadná brzdová hadica a vytiekla brzdová kvapalina. Až do cieľa som išiel bez zadnej brzdy.“ Okrem 4. etapy, v ktorej sa umiestnil na 16. priečke, sa v ostatných etapách umiestnil vždy v TOP 10, čo mu v konečnom súčte vystačilo na 10. miesto v Rallye du Maroc 2018. Martin Benko skončil v triede Bike-quad na 22. mieste.

Poradie – TOP 10 - RALLYE DU MAROC 2018

1. Toby Price (AUS)
2. Matthias Walkner (AUT)
3. Ricky Brabec (USA)
4. Pablo Quintanilla (CHL)
5. Paulo Gonçalves (POR)
6. Adrian Van Beveren (FRA)
7. Andrew Short (USA)
8. Jose Ignacio Cornejo (CHL)
9. Sam Sunderland (GBR)
10. Stefan Svitko (SVK) ...... 22. Martin Benko (SVK)

Viac na oficiálnom webe podujatia: registrorm.odcevents.com/live/

Sekretariát SMF, 10. 10. 2018

Štefan Svitko
Štefan Svitko

Pridané: 10.10.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »