ISSN 1336-6491 | Online: 2963 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Polčas, verím, že nie rozpadu, alebo časy sa menia! 1/2

 Zdieľať

Pridané: 27.02.2006 Autor: MajoKE
Čitatelia: 15727 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keď som na motoride pred 18 mesiacmi otvoril tému: „Čo je trvácnejšie na 30.000 km moto, či skúter?“, dostalo sa mi výsmechu 30.000 km a Keeway. Tak som sa dozvedel, že to je asi práčka a odborné rady zaručených skromných motorkárov...

K tomu číslu som sa dostal jednoducho, po prejdení toľkých km sa skúter zaplatí sám. Rozdiel v spotrebe auta a skútra v meste (5 l), nejaké to násobenie, kto však mohol tušiť, že to bude inak prebiehať.

Nechutné ranné zápchy som míňal s úsmevom, v Starom meste parkovanie hračka. Navyše na 9-10 mesiacov v roku odovzdávam, ako nesmierny boháč kľúče od auta manželke so slovami: “Auto, to má dnes každý.“ Takže cestovanie zo sídliska do práce a nejaké tie potulky po Slovensku a pohraničí a je tu 14.000km. Spokojných, kľudných, áno aj nudných, niekedy som šiel aj 100km bez toho, aby som pribrzdil, ale stále som došiel do cieľa. Fyzicky zničený, psychicky odpočinutý.

0-7000km

To som už publikoval. Prvé zdesenie prišlo okolo 460km, spozoroval som pár kvapiek pod skútrom, to som si skôr nevšimol, lebo to kvapkalo len za tepla príčina pretlačený chladič, neviem, či pri montáži, alebo odrazený kameň. Mechanik v pondelok po 16h skútrik opatrne rozobral do 20.00h. V stredu prišiel chladič UPSkom z Budapešti. Ponúknutý odvoz domov. Niekde okolo 2500km ma vycvičila kontrolka prehriatia motora.

 Problémove čidlo
Problémove čidlo

Pokračoval som pomalou jazdou. Čidlo bolo OK. Zlý-slabý kontakt, neviem, či to bolo zlé zložené po výmene chladiča. 3000km nový tachometer. Podrobný opis skútra v článku KEEWAY Viva 125 - Bez predsudkov.

7000 – 14.000km

Vzhľad a prevedenie.

Trochu som presedel sedadlo, švy nepraskli, vodu nenasáva, odpadol ozdobný pliešok z výfuku. Orýpal som spodný plast na trati pre horské bicykle a výfuk pri priväzovaní skútra o predmety.

 Lícovanie plastov I
Lícovanie plastov I

 Lícovanie plastov II
Lícovanie plastov II

Žiadne odlupovanie farby, laku, hrdzavé šrúby, žiadne rozpadnuté plasty, špáry majú rovnaké medzery. „Chróm“ na plastoch ostal neporušený.

 Lícovanie plastov III
Lícovanie plastov III

 Lícovanie plastov IV
Lícovanie plastov IV

Bezpečnosť a ovládanie.

Zrkadlá nevibrujú, tachometer, palivomer, obidva stojany, elektrické ovládače na riadidlách, brzdové páčky a brzdy žiaden problém, bez úniku brzdovej kvapaliny. Pôvodné brzdové obloženie aj kotúče (určite do 25.000km). Štartovanie do 1 sekundy určite na 90%, niekedy keď je na bočnom stojane sa mi zdá, že mu to trvá dlhšie a skôr pustím spínač štartéra. Na druhý pokus 100% štart za akýchkoľvek podmienok. Alarm úplná funkčnosť. Pruženie až po roku ma napadlo dať ho na najmäkšie, požadujem pre seba najvyšší trest. Všetky ložiská, rozvody, kolesá, pneu pôvodné. Vpredu dezén stred 4.5mm , na boku 5.0, zadná pneu stred 3.5mm, na boku 5.0mm

>

Pridané: 27.02.2006 Autor: MajoKE Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »