ISSN 1336-6491 | Online: 2446 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019

 Zdieľať

Pridané: 03.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2498 [Šport - Cestné Motocykle]

Minulý víkend hostil okruh Ricarda Torma vo Valencii druhé preteky juniorského motocyklového šampionátu FIM CEV Repsol. V triede European Talent Cup sa pri 62 účastníkoch Michal Búlik kvalifikoval do hlavných pretekov a po nezdare v Estorile tentoraz dokončil obe jazdy, na 26., resp. 25. mieste.

Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019
Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019

Pretekársky víkend začal voľnými tréningami vo štvrtok a piatok. Pre veľký počet účastníkov je trieda rozdelená na dve skupiny a z každej sa do hlavných pretekov kvalifikuje len 18 jazdcov. Prvá sobotná kvalifikácia začínala pre skupinu A o 9:35 hod a Michal v nej obsadil 11. miesto. Skupina B už mala lepšie podmienky, čo sa odrazilo aj na časoch. V súčte časov oboch skupín získal 29. priečku. Do druhej kvalifikácie spravil tím zmeny v nastavení s cieľom vylepšiť čas. Jazda začínala až o 13:30 hod a počasie už bolo veľmi horúce. V týchto podmienkach sa už takmer nikto nedokázal zlepšiť, čo pre Michala znamenalo 12. čas v skupine A a celkovo 30. najrýchlejší čas.

Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019
Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019

Postavenie na štarte ovplyvnili penalizácie jazdcov, ktorí počas kvalifikácií čakaním, alebo spomaľovaním 5x nesplnili limit pre jednotlivé sektory a takzvaný zipový systém, keď nestoja jazdci podľa najrýchlejšieho času, ale podľa pozície v kvalifikácii, vždy jazdec z jednej a druhej skupiny. To bolo pre Michala výhodou, vďaka čomu štartoval do prvých pretekov z 21.miesta.

Po štarte si držal svoju pozíciu. Pre veľké množstvo predbiehaní sa pole rozdelilo a Michal sa držal v skupine o 20. miesto. V závere jazdy začal mať problémy s gripom na zadnom kolese, v skupine už nedokázal byť taký aktívny a cieľom prešiel na 26. mieste. Do druhej jazdy Michal štartoval z 24. pozície. Jazda mala podobný priebeh s veľkým množstvom prebiehaní v skupine o 20. miesto a Michal bol v cieli na 25. mieste.

Milan Búlik: „S Michalovým pôsobením v ETC som zatiaľ veľmi spokojný. Pred sezónou sme si pri takom počte štartujúcich kládli za cieľ kvalifikovanie sa do pretekov. Už ma dvakrát presvedčil, že to bez problémov zvládne. Videl som na ňom po oboch jazdách sklamanie z výsledku, čo ma na druhú stranu teší, lebo viem, že ho to dokáže motivovať. Svoje prvé preteky v ETC na suchu zvládol dobre a naučil sa množstvo vecí a získal nové skúsenosti. To je to prečo tu štartujeme, prečo sa snažíme. Verím, že keď budeme pokračovať krok za krokom v našich plánoch, podarí sa nám nejaký ten bodík získať.“

Ďakujeme partnerom: IgaX Team, BOS Búlik s.r.o., Redox Lučenec, BRS Technology, Top Kraft, Maco Racing, RST, Vágner sport, Paolo Slovakia, Boneko, Dunlop, Moto-cup.sk, Slovenská motocyklová federácia.

Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019
Michal Búlik na pretekoch European Talent Cup vo Valencii 2019

Pridané: 03.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »