ISSN 1336-6491 | Online: 1682 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17816)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12379)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Mitas predstavuje zbrusu nové motokrosové pneumatiky TERRA FORCE-MX

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6018 [Novinky - Predstavujeme]

Mitas, ako súčasť skupiny Trelleborg, predstavuje úplne novú sadu motokrosových pretekárskych pneumatík Mitas TERRA FORCE-MX. Kompletná sada bude dostupná od apríla 2019.

"Sada Mitas TERRA FORCE-MX je určená ako pre profesionálnych, tak pre začínajúcich pretekárov, ktorým záleží na vysokom výkone. Nahrádza tak predchádzajúci sortiment, pričom na jej vývoji spolupracovalo mnoho profesionálnych motokrosových pretekárov na rôznych tratiach a odlišných typoch terénu. Nová sada je ponúkaná s tromi odlišnými dezénovými vzormi: TERRA FORCE-MX SAND, TERRA FORCE-MX SM a TERRA FORCE-MX MH, ktoré vyhovujú požiadavkám všetkých pretekárov a typom terénu," vysvetľuje Ksenija Bitenc, riaditeľka divízie Mitas Motorcycle Tires.

Nová motokrosová sada ukazuje angažovanosť Mitas v motokrosovom pretekaní. Tá za posledné roky vzrástla vďaka partnerstvu s MXGP (FIM Motokrosový svetový šampionát) a spoluprácu s mnohými motokrosovými tímami a pretekármi.

TERRA FORCE-MX SAND

Mitas TERRA FORCE-MX SAND
Mitas TERRA FORCE-MX SAND

Motokrosové pneumatiky pre piesčitý a obzvlášť mäkký terén.

Zadná pneumatika má sčasti lopatkovou konštrukciu s širokým riadkovým rozostupom, čo zaisťuje maximálnu čistotu. Veľký stredový vzor zaisťuje trakciu a rozvrhnutie bočných vzorov zaisťuje vynikajúcu zatáčanie, pričom vonkajšia blokové obrysy majú najväčší vplyv na trakciu.

Predná pneumatika zahŕňa vyhĺbený stredový dezén, ktorý funguje ako lopatka na odstránenie piesku a zaistenie trakcie. Ostrý lopatkový dizajn s posilneným ramenom zmierňuje tvrdý dopad po skoku ostrými výstupkami v strednej časti, ktoré zvyšujú životnosť dezénu. Zloženie sa vyznačuje vysokou tvrdosťou a počas závodu nedochádza ku zmäkčovaniu.

TERRA FORCE-MX SM

Motokrosové pneumatiky pre mäkký až stredný terén (SM - Soft / Medium).

Mitas TERRA FORCE-MX SM
Mitas TERRA FORCE-MX SM

Tieto pneumatiky zahŕňajú zúžený výstupkový dizajn, vďaka ktorému si pneumatika vytláča cestu mäkkým terénom pre účely trakcie. Vysoké rozostúpenie výstupkov sú v základe spojené na vyššiu životnosť. Zloženie je mäkšia ako u verzie SAND.

TERRA FORCE-MX MH

Motokrosové pneumatiky pre stredné až tvrdý terén (MH - Medium / Hard).

Mitas TERRA FORCE-MX MH
Mitas TERRA FORCE-MX MH

Výstupky na zadnej pneumatike poskytujú maximálnu trakciu vo všetkých možných terénoch a nové zloženie dezénu zabezpečuje rovnováhu medzi pevnosťou, spoľahlivosťou a dlhodobým výkonom.

Vzor dezénu a široký rozostup medzi strednými výstupkami zaisťuje maximálnu trakciu aj pri meniacich sa podmienkach terénu, pričom poskytuje maximálnu rýchlosť a ovládanie. Výstupky na prednej pneumatike majú rozvrhnutie v tvare šípky a postranné výstupky poskytujú smerovú presnosť. Priľnutie k tvrdšiemu terénu je docielené prevažne typom tvaru dezénu a väčším vyplňovaním kontaktného povrchu. Zloženie je mäkšia ako u verzie SM.

Dostupné veľkosti pneumatík:

TERRA FORCE-MX SAND

Predná Zadná
80/100-21 51M* TT 100/90-19 57M* TT
110/90-19 62M* TT
120/80-19 63M* TT

TERRA FORCE-MX SM

Predná Zadná
70/100-14 40M* TT 100/100-18 59M* TT
80/100-21 51M* TT 110/100-18 64M* TT
90/90-21 51M* TT 120/90-18 65M* TT
100/90-19 57M* TT
110/90-19 62M* TT
120/80-19 63M* TT

TERRA FORCE-MX MH

Predná Zadná
80/100-21 51M* TT 100/100-18 59M* TT
90/90-21 51M* TT 110/100-18 64M* TT
120/90-18 65M* TT
100/90-19 57M* TT
110/90-19 62M* TT
120/80-19 63M* TT

Sada TERRA FORCE-MX zahŕňa značenie červeným pruhom, ktoré je používané na pneumatikách pre motokrosové pretekanie.

Viac informácií týkajúcich sa Mitas TERRA FORCE-MX a ďalších produktov nájdete na www.mitas-moto.com.

Pridané: 26.03.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »