Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa definitívne v TOP 20 najlepších jazdcov sveta

 Zdieľať

Pridané: 19.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2233 [Šport - Motocross]

Posledné body v tohtoročnom seriály majstrovstiev sveta „2019 FIM MXGP Motocross World Championship“ sa rozdeľovali tento víkend (14.-15.9.2019) v ďalekej Číne. Slovák Richard Šikyňa (MX Slovakia), ktorý po celú sezónu obliekal dres českého tímu JD GUNNEX KTM RACING TEAM si v nedeľu dokázal vybojovať cenných 14 bodov za 13. a 15. miesto.

V celkovom hodnotení seriálu si zo ziskom 144 bodov polepšil o dve pozície a postúpil na definitívne 20. miesto. Dostal sa tak ako prvý Slovák medzi TOP 20 najlepších jazdcov sveta v triede MX2, čo je pre Richarda Šikyňu, ale aj pre celý slovenský motokros obrovský úspech.

Šikyňa Šanghai 01
Šikyňa Šanghai 01

Richard Šikyňa (#102) „Mám za sebou posledné preteky v tejto sezóne. Ráno pred pretekmi som sa cítil na trati dobre. Štart do prvej jazdy sa mi ale nevydaril. Počas jazdy som mal zlé stopy a to bolo vidieť aj na mojej jazde. Nakoniec z toho bolo v cieli 13. miesto. V druhej jazde som sa cítil o niečo lepšie, aj keď vôbec nie dobre. V jazde sme mali neskôr technické problémy a tak som jazdu dokončil na 15. mieste. Chcem poďakovať svojmu tímovému manažérovi za možnosť byť na týchto pretekoch a taktiež mechanikovi za odvedenú prácu počas tohto náročného víkendu.“

Šikyňa Šanghai 02
Šikyňa Šanghai 02

Peter Kolek, manažér MX Slovakia „Na ťažkú spoločnú cestu s neistým výsledkom, ale jasným cieľom sme sa s Rišom pustili už pred 8 rokmi. Za tento čas Rišo niekoľko krát prepísal historické záznamy s najlepšími výsledkami slovenských motokrosárov v domácom aj medzinárodnom meradle. Dnes sa mu opäť podarilo posunúť latku slovenského motokrosu o riadny kus vyššie a to až na úroveň TOP 20 najlepších jazdcov sveta. Ako prvý a jediný Slovák dokázal absolvovať celý 18 dielny seriál MXGP, pritom pravidelne bodoval a 2 krát sa prebojoval dokonca aj medzi TOP 10. V našich podmienkach je to určite viac ako heroický výkon. Rišovi za to právom patrí veľké uznanie. Obrovské „ĎAKUJEM“ samozrejme patrí všetkým, ktorí mu verili, vkladali do neho nádej a podporovali ho aj v ťažkých chvíľach.“

Pridané: 19.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »