ISSN 1336-6491 | Online: 887 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa boduje aj na MXGP vo Švédskej Uddevalle.

 Zdieľať

Pridané: 02.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2063 [Šport - Motocross]

Z Talianskej Imoly sa 16. podujatie seriálu majstrovstiev sveta „2019 FIM MXGP Motocross World Championship“ presunulo cez víkend 24.-25.8.2019 bezmála o 2000 km na sever do Uddevally vo Švédsku. Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia), jazdiacemu vo farbách tímu JD GUNNEX KTM RACING TEAM na KTM 250 SXF preteky nevyšli úplne podľa predstáv.

V sobotu si vyjazdil v kvalifikačných pretekoch 21. priečku a s rovnakým umiestnením sa musel uspokojiť aj v prvej nedeľnej jazde. V druhej jazde si však aj napriek horšiemu štartu nakoniec vyjazdil ďalších 6 dôležitých bodov za 15. miesto. V priebežnom hodnotení seriálu mu tak naďalej patrí 22. priečka so ziskom 111 bodov.

Richard Šikyňa boduje aj na MXGP vo Švédskej Uddevalle.
Richard Šikyňa boduje aj na MXGP vo Švédskej Uddevalle.

Richard Šikyňa (#102) „Bol to náročný víkend. Do prvej jazdy som nemal najhorší štart, ale prvé kolá boli úplná katastrofa. Prepadol som sa o veľa pozícií a nevedel sa dostať do tempa. Postupne som síce zrýchlil, ale jazdu som bohužiaľ dokončil až na nebodovanom 21. mieste. V druhej jazde som mal štart o niečo horší ako v prvej, ale v úvodných kolách som sa mi podarilo rýchlo prebojovať dopredu o niekoľko miest. Jazdil som potom skoro celú jazdu 14., no ku koncu som urobil niekoľko chýb a stratil som aj jednu pozíciu. Do cieľa som teda nakoniec prišiel na 15.mieste.“

Richard Šikyňa boduje aj na MXGP vo Švédskej Uddevalle.
Richard Šikyňa boduje aj na MXGP vo Švédskej Uddevalle.

Peter Kolek, manažér MX Slovakia „Rišo sa do Švédska veľmi tešil, ale preteky sa nevyvíjali úplne tak, ako by sám chcel. V sobotňajších tréningoch chvíľu trvalo, kým s mechanikom našli optimálne nastavenie pérovania. V prvých nedeľných pretekoch sa mu nanešťastie nepodarilo zachytiť úvod jazdy a tak aj napriek snahe sa po trápení nedostal vyššie ako na 21. miesto. Druhú jazdu mal aj napriek horšiemu štartu slušne rozbehnutú, dostal sa až na 14. miesto a mal na kontakt už aj francúzskeho jazdca Zachariho Pichona. V posledných 5 kolách mu však začali ubúdať sily, nevyhol sa nejakým chybám a výrazne spomalil. Zisk ďalších 6 bodov za 15. miesto potešilo, no škoda je tej prvej nebodovanej jazdy. Do záveru celého seriálu MXGP chýbajú už len dve podujatia v Turecku a v Číne. Verím, že to Rišo vydrží až do konca a pripíše si ešte ďalšie cenné body. Budem mu držať palce, aby na trati naplno zúžitkoval svoj jazdecký progres a výrazné zrýchlenie oproti minuloročnej sezóne.“

Richard Šikyňa boduje aj na MXGP vo Švédskej Uddevalle.
Richard Šikyňa boduje aj na MXGP vo Švédskej Uddevalle.

Pridané: 02.09.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »