Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2818 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29876
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17650)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Kohút z tímu MX Slovakia v „TOP 10“ najlepších motokrosových jazdcov sveta

 Zdieľať

Pridané: 13.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4139 [Šport - Motocross]

Cez víkend 10.-11.8.2013 sa na trati v českom Jiníne uskutočnili Majstrovstvá sveta juniorov v motokrose „Monster Energy FIM Junior Motocross World Championship 2013“. Spolu s ďalšími ôsmymi jazdcami na tomto vrcholnom svetovom podujatí Slovenskú republiku reprezentovali aj traja jazdci tímu MX Slovakia. Tomáš Kohút (104) v kubatúre 85 ccm, Richard Šikyňa (102) a Michal Novocký (74) v kubatúre 125 ccm, všetci jazdiaci na motocykloch KTM.

Na výborne pripravenej trati sa stretlo v troch triedach rekordných 227 jazdcov zo 41 krajín sveta . Štartová listina bola nabitá juniorskou elitou nielen zo starého kontinentu, ale nechýbali ani jazdci z USA, Kanady, Austrálie či Japonska.

Od prvých sobotňajších kvalifikačných jázd sa zvádzali neúprosné súboje o každú stotinu sekundy, nakoľko do hlavných pretekov v každej kubatúre postupovalo len 40 jazdcov s najlepšími kvalifikačnými časmi. Tomášovi Kohútovi sa podarilo kvalifikovať z vynikajúceho 10. miesta v jeho skupine, čím si zabezpečil sľubnú pozíciu na štartovacej rampe. Richardovi Šikyňovi a aj Michalovi Novockému sa to síce podarilo až z „Last Chance“, nakoľko ich počas kvalifikácie neobišli technické problémy.

Tomášovi Kohútovi sa darilo aj v nedeľu v hlavných pretekoch, keď mu po 12. mieste v prvej jazde a 9. mieste v druhej jazde patrí celkovo vynikajúca 9. priečka. Michal Novocký si nakoniec vyjazdil celkové 18. miesto (31. a 13.) a Richard Šikyňa 22. miesto (23. a 18.). Všetci jazdci z tímu MX Slovakia „bodovali“ a stali sa tak najúspešnejšími jazdcami z celej výpravy Slovákov na týchto majstrovstvách sveta.

 Tomáš Kohút
Tomáš Kohút

Peter Kolek (manažér tímu):
„Prípravu na majstrovstvách sveta sme nepodcenili, čo sa nakoniec prejavilo aj na výsledkoch našich jazdcov. Sobotňajšie kvalifikácie začali výborne, Tomáš Kohút sa pustil bez rešpektu do svojich súperov a 10. postupový čas v jeho skupine bol viac než povzbudzujúci. Trochu sa nám zdramatizovala situácia v triede 125 cca, keď aj Miki Novocký a aj Rišo Šikyňa bojovali nielen so svojimi súpermi, ale aj s technickými problémami svojich motocyklov a nepodarilo sa im urobiť dostatočne rýchlo kolo na priamy postup. V krátkej pauze pred „Last Chance“ sa však podarilo aj za pomoci českých priateľov vyladiť motocykle na 100% a chalani nenechali nikoho na pochybách, že patria do hlavných pretekov. Rišo odštartoval dokonca ako prvý a Miki ako štvrtý. Za výraznej diváckej podpory nielen Slovákov, ale aj Čechov predviedli obaja nádhernú jazdu a nakoniec postúpili z 2. a 3. miesta.

V nedeľu Tomáš Kohút potvrdil svoje stúpajúce jazdecké kvality a tak po 12. a 9. mieste získal 21 bodov a celkovo mu patrí fantastické 9. miesto. Dostal sa tak do elitnej desiatky najlepších jazdcov sveta v kubatúre 85 ccm a stal sa aj najúspešnejším slovenským jazdcom na týchto majstrovstvách sveta. Michalovi Novockému úplne nevyšla prvá jazda, keď skončil 31., ale chuť si dokonale napravil 13. miestom v jazde druhej. Získal 8 bodov, čo mu vynieslo celkové 18. miesto. Rišo Šikyňa podal veľmi zodpovedný a vyrovnaný výkon a po 23. a 18. mieste skončil celkovo 22., so 4 bodmi.

Jazdcov chcem pochváliť hlavne za ich prístup a ďakujem im za vynikajúce výsledky. Veľké uznanie si zaslúži tiež obetavosť trénera Mirka Kučírka, rodičov jazdcov ako aj ostatných spolupracovníkov tímu. Samozrejme poďakovanie patrí tiež našim trpezlivým sponzorom a partnerom, ale aj usporiadateľom z OFF ROAD KLUBU Jinín a tiež všetkým slovenským a českým priaznivcom motokrosu, ktorí pre celú slovenskú výpravu vytvorili perfektné podmienky a atmosféru. Myslím si, že nehovorím len za seba keď poviem, že sme sa tam cítili ako doma“.

Zdroj: Peter Kolek, Manažér tímu MX Slovakia

Pridané: 13.08.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »