Anketa:
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na ADAC v Riede v TOP TEN najlepších jazdcov
ZdieľaťPridané: 11.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2709 [Šport - Motocross]
Cez víkend 7.-8.júna sa stala trať pri rakúskom Ried im Innkreis dejiskom najprestížnejšieho a najlepšie obsadeného motokrosového seriálu v Európe „ADAC MX Masters“. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia aj tu potvrdil svoju rastúcu výkonnosť a v triede ADAC MX Youngster získal celkové 9. miesto.
![]() |
Jazdcov a tímy v Riede privítalo horúce počasie presahujúce v tieni 30°C. Organizátori sa snažili udržať trať stále nakropenú, ale aj tak bola na niektorých úsekoch tvrdšia a suchšia, ako by bolo vhodné. Slovenský motokros tu reprezentovala malá skupinka jazdcov, kde v triede ADAC MX Youngster (MX2) výrazne na seba upozornil Richard Šikyňa (102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM. V sobotňajšej kvalifikácii obsadil vo svojej skupine fantastické 5. miesto. Spomedzi 83 nominovaných jazdcov dokonca dosiahol 6. najrýchlejší čas, keď z druhej skupiny bol rýchlejší len jej víťaz. Do nedeľňajších prvých pretekov nastúpil medzi elitných jazdcov bez rešpektu a v prvej zákrute po štarte sa ocitol na piatom mieste. V priebehu jazdy podával vynikajúci výkon a nakoniec cieľom prešiel ako 7. V druhej jazde mu štart nevyšiel ideálne a od začiatku jazdil na 14. mieste. Postupne sa mu podarilo prebojovať na 10. pozíciu a toto umiestnenie si udržal až do konca. V súčte oboch jázd získal spolu 25 cenných bodov (14+11) a celkové vynikajúce 9. miesto.
![]() |
![]() |
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
“Po útrapách s dažďom a rozbahnenými traťami na slovenských a českých majstrovstvách sme si v Rakúsku vyskúšali opačný extrém v podobe neznesiteľnej horúčavy. Rišo je však na sezónu pripravený veľmi dobre a tak ho ani toto nedokázalo vyhodiť zo sedla. Trať a silná konkurencia bola pre neho veľkou výzvou. Fantastickým časom v kvalifikácii potešil nie len seba, ale nás všetkých. Hneď v prvej nedeľňajšej jazde Rišo dokázal, že výborne zvládnutá kvalifikácia nebola len dielom náhody. Po štarte 5. a v cieli 7. je naozaj úctyhodný výkon. Tí, čo vedia, aké náročné sú preteky ADAC určite budú súhlasiť, že v podaní 16. ročného chalana je to naozaj fantastické. So špičkou štartového poľa dokázal odjazdiť celé preteky a dokonca tri kolá pred cieľom to vyzeralo, že by sa ešte mohol prebojovať na šestku. Po malej chybe mu ale súper odskočil a už sa na poradí nič nezmenilo. Štart druhej jazdy mu už tak výborne nevyšiel a po hromadnom páde za prvou zákrutou sme na chvíľu zatajili dych. Lišiacky sa z toho vymotal a na trať vyrazil ako 14. Tvrdá a čerstvo nakropená trať bola miestami dosť klzká a tak sme až do samého konca s napätím sledovali, ako to Rišo zvládne. Nakoniec 10. miesto v druhej jazde a celková 9. priečka s 25 bodmi je úžasný výsledok, pritom 25 bodov rovnako získali aj jazdci pred Rišom na 7. a 8. mieste. Pod tento výsledok sa samozrejme v nemalej miere pričinili všetci členovia tímu aj perfektne fungujúca motorka. Nič sme nepodcenili a nakoniec všetko klaplo ako malo. Tak ako sa hovorí: Pripraveným šťastie praje.“
![]() |
![]() |
Pridané: 11.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš Kohút z tímu MX Slovakia v „TOP 10“ najlepších motokrosových jazdcov sveta - Redakcia
- Richard Šikyňa definitívne v TOP 20 najlepších jazdcov sveta - Redakcia
- Jazdci z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českých Víceniciach - Redakcia
- Nedeľná smola Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na ADAC v Drehne - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!