Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2143 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na ADAC v Riede v TOP TEN najlepších jazdcov

 Zdieľať

Pridané: 11.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2709 [Šport - Motocross]

Cez víkend 7.-8.júna sa stala trať pri rakúskom Ried im Innkreis dejiskom najprestížnejšieho a najlepšie obsadeného motokrosového seriálu v Európe „ADAC MX Masters“. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia aj tu potvrdil svoju rastúcu výkonnosť a v triede ADAC MX Youngster získal celkové 9. miesto.

Jazdcov a tímy v Riede privítalo horúce počasie presahujúce v tieni 30°C. Organizátori sa snažili udržať trať stále nakropenú, ale aj tak bola na niektorých úsekoch tvrdšia a suchšia, ako by bolo vhodné. Slovenský motokros tu reprezentovala malá skupinka jazdcov, kde v triede ADAC MX Youngster (MX2) výrazne na seba upozornil Richard Šikyňa (102) z tímu MX Slovakia, jazdiaci na motocykli KTM. V sobotňajšej kvalifikácii obsadil vo svojej skupine fantastické 5. miesto. Spomedzi 83 nominovaných jazdcov dokonca dosiahol 6. najrýchlejší čas, keď z druhej skupiny bol rýchlejší len jej víťaz. Do nedeľňajších prvých pretekov nastúpil medzi elitných jazdcov bez rešpektu a v prvej zákrute po štarte sa ocitol na piatom mieste. V priebehu jazdy podával vynikajúci výkon a nakoniec cieľom prešiel ako 7. V druhej jazde mu štart nevyšiel ideálne a od začiatku jazdil na 14. mieste. Postupne sa mu podarilo prebojovať na 10. pozíciu a toto umiestnenie si udržal až do konca. V súčte oboch jázd získal spolu 25 cenných bodov (14+11) a celkové vynikajúce 9. miesto.

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
“Po útrapách s dažďom a rozbahnenými traťami na slovenských a českých majstrovstvách sme si v Rakúsku vyskúšali opačný extrém v podobe neznesiteľnej horúčavy. Rišo je však na sezónu pripravený veľmi dobre a tak ho ani toto nedokázalo vyhodiť zo sedla. Trať a silná konkurencia bola pre neho veľkou výzvou. Fantastickým časom v kvalifikácii potešil nie len seba, ale nás všetkých. Hneď v prvej nedeľňajšej jazde Rišo dokázal, že výborne zvládnutá kvalifikácia nebola len dielom náhody. Po štarte 5. a v cieli 7. je naozaj úctyhodný výkon. Tí, čo vedia, aké náročné sú preteky ADAC určite budú súhlasiť, že v podaní 16. ročného chalana je to naozaj fantastické. So špičkou štartového poľa dokázal odjazdiť celé preteky a dokonca tri kolá pred cieľom to vyzeralo, že by sa ešte mohol prebojovať na šestku. Po malej chybe mu ale súper odskočil a už sa na poradí nič nezmenilo. Štart druhej jazdy mu už tak výborne nevyšiel a po hromadnom páde za prvou zákrutou sme na chvíľu zatajili dych. Lišiacky sa z toho vymotal a na trať vyrazil ako 14. Tvrdá a čerstvo nakropená trať bola miestami dosť klzká a tak sme až do samého konca s napätím sledovali, ako to Rišo zvládne. Nakoniec 10. miesto v druhej jazde a celková 9. priečka s 25 bodmi je úžasný výsledok, pritom 25 bodov rovnako získali aj jazdci pred Rišom na 7. a 8. mieste. Pod tento výsledok sa samozrejme v nemalej miere pričinili všetci členovia tímu aj perfektne fungujúca motorka. Nič sme nepodcenili a nakoniec všetko klaplo ako malo. Tak ako sa hovorí: Pripraveným šťastie praje.“

Pridané: 11.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »