ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu

 Zdieľať

Pridané: 25.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2899 [Šport - Cestné Motocykle]

Po prvýkrát sa na novom kartingovom okruhu Slovakia Ringu predstavili účastníci slovenského juniorského šampionátu cestných motocyklov. Na mieste sa však bojovalo aj o body do medzinárodných majstrovstiev Českej republiky Miniracing a nechýbali ani pretekári z Maďarska. Na Slovakia Ringu sa tak stretlo osem desiatok štartujúcich.

Súťažilo sa v triedach PW50, MiniGP O 110, Mini GP O 160, MiniGP Open, pričom do hodnotenia Medzinárodného českého šampionátu sa okrem spomenutých tried jazdilo aj v triedach MiniGP Stock, Minimoto Junior A, Junior B a Senior Open 50. Už v piatok mohli pretekári absolvovať sériu ôsmich voľných tréningov, čo aj radi využili, keďže pre prevažnú väčšinu súťažiacich bol nový okruh neznámy. Počas celého piatku vládlo horúce počasie, ale na sobotu, ktorá bola pretekovým dňom, už meteorológovia sľubovali búrky a prehánky.

Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu
Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu

Sobota bola oficiálnym pretekovým dňom a po dvoch voľných tréningoch na jazdcov čakala kvalifikácia, ktorá rozhodovala o postavení na štarte. Po obedňajšej prestávke už na pretekárov všetkých tried čakali dvoje preteky. Vo veľmi dobrom svetle sa predstavili slovenskí jazdci, ktorí sa presadili aj v medzinárodnom hodnotení. V čase, keď prvú sériu dokončovali pretekári poslednej triedy, zniesol sa na Slovakia Ring dážď, ktorý, žiaľ, spôsobil niekoľko pádov a z trate urobil takmer nebezpečné klzisko. Nasledovalo prerušenie pretekov a následné rozhodovanie Jury o ďalšom postupe. Keďže však dážď neustal a trať bola naďalej nebezpečná, rozhodlo sa vedenie podujatia preteky predčasne ukončiť a výsledky vyhlásiť podľa výsledkov prvých pretekov. Keďže preteky triedy PW50 boli práve pre dážď prerušené ešte pri nedostatočnom počte odjazdených kôl, jazdcom budú do hodnotenia majstrovstiev SR zarátané polovičné body.

Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu
Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu

Kompletné výsledky z podujatia nájdete po kliknutí sem...

Miloš Baláž, viceprezident SMF pre cestné preteky motocyklov:

„Po prvý raz sme preteky nášho juniorského šampionátu pripravili na novom kartingovom okruhu Slovakia Ringu, a preto to pre nás bola tak trochu neznáma. Už v piatok sme preto spolu s kartingovým centrom koordinovali aj voľné tréningy, aby sme si všetko vyskúšali a pripravili. Teší ma veľká účasť pretekárov, osemdesiat štartujúcich sme na podujatiach mládeže u nás nemali už dávno. Vďačíme za to však spolupráci s českou stranou, ktorá má výborne rozbehnutý systém pretekov a my sme sa k nim tento rok pridali. Verím, že aj u nás sa bude zvyšovať počet malých a mladých jazdcov, ktorí budú mať záujem o motocyklový šport a uvidíme ich čoskoro bojovať o body práve v spoločnom seriáli s českými pretekármi. Už teraz ma mnohí slovenskí pretekári potešili, keď sa dokázali zapojiť do bojov o víťazstvá v medzinárodnom hodnotení. Športová úroveň podujatia bola vďaka krásnym súbojom veľmi vysoká, žiaľ, nakoniec nás zradilo počasie, keď neprestávajúci dážď urobil trať pre malých pretekárov príliš nebezpečnú. Mrzí ma to, ale v danej situácii sme nemohli konať inak a boli sme z bezpečnostných dôvodov nútení podujatie predčasne ukončiť. Som si vedomý aj nedostatkov plynúcich z toho, že sme tieto preteky organizovali po prvýkrát a pred októbrovým podujatím, ktoré sa bude konať opäť na Slovakia Ringu, presne vieme čo a ako doladiť. Ďakujem všetkým zúčastneným pretekárom za účasť a krásne výkony na trati, takisto rodičom, členom športovej komisie CPM, vedeniu kartingového centra, technickým komisárom, sekretariátu SMF za administratívne preberanie a traťovým komisárom z Brna za výborne odvedenú prácu.“

Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu
Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu

Záverečné podujatie seriálu sa uskutoční v sobotu 3. októbra opäť na Slovakia Ringu.

Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu
Majstrovstvá SR mládeže CPM 2020 pokračovali premiérou na Slovakia Ringu

Foto: Jaroslav Hanus Viac foto

Pridané: 25.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »