Anketa:
Anthony West zvíťazil s tímom Maco Racing v talianskej Cremone
ZdieľaťPridané: 12.11.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2526 [Šport - Cestné Motocykle]
Záverečné podujatie medzinárodného šampionátu Alpe Adria sa uskutočnilo cez víkend v talianskej Cremone. Na mieste sa predstavil aj slovenský tím Maco Racing s austrálskym pretekárom Anthony Westom.
West štartoval so slovenským tímom už na posledných dvoch podujatiach MS vytrvalostných pretekov (FIM EWC) v Le Castellet a Moste. Cieľom účasti na pretekoch v Cremone bola pomoc partnerskej spoločnosti Dunlop vybojovať prvenstvo v konečnom hodnotení šampionátu Alpe Adria. To a nakoniec aj podarilo, keď celkové víťazstvo vybojoval pretekár na pneumatikách Dunlop, Slovinec Marko Jerman, mimochodom bývalý pretekár tímu Maco Racing v EWC.
Anthony West obsadil v prvých, sobotných pretekoch tretie miesto a v nedeľu po krásnom súboji s českým jazdcom Michalom Fillom zvíťazil.
V tohtoročnom šampionáte Alpe Adria a Európskom pohári triedy Superstock 1000 sa darilo aj slovenskému pretekárovi Tomášovi Svitkovi, ktorý v hodnotení oboch seriálov skončil na konečnom treťom mieste. V Cremone žiaľ pre zranenie neštartoval.
Anthony West: „Na okruhu v Cremone som jazdil pred štyrmi rokmi na voľnom dni, takže toto boli moje prvé preteky na tejto trati. Je úžasné, ako inak sa R1 správa bez vytrvalostnej nádrže, silnejšej reťaze či vytrvalostných brzdových doštičiek. Musel som si znova zvyknúť na jazdu na šprintérskom stroji. V sobotu som urobil to, o čo ma požiadali a pomohol som značke Dunlop k titulu v triede Superbike a v nedeľu som už dostal voľnú ruku, aby som mohol bojovať o víťazstvo. A presne to sa mi aj podarilo. Byť prvým je vždy príjemný pocit. Ďakujem tímu Maco Racing a spoločnosti Dunlop za to, že vo mňa verili a dali mi šancu dokázať, že som stále rýchly.“
Martin Kuzma, majiteľ tímu: „S podporou Dunlop sme sa zúčastnili pretekov šampionátu Alpe Adria, kde bolo naším cieľom pomôcť značke Dunlop vybojovať celkové prvenstvo v triede Superbike a tomu sme aj podriadili plán. Anthony jazdil na našom kvalifikačnom motocykli z MS EWC, ktorý sme trochu upravili práve pre triedu Superbike. V piatok vo voľných tréningoch sme hľadali nastavenie motocykla do kvalifikácie, ale tá bola v sobotu ráno zrušená pre hustú hmlu a tým pádom sa štartovalo podľa poradia z piatka. Pre prvé preteky bolo plánom pódium s ohľadom na celkové výsledky šampionátu a Anthony bol v cieli na treťom mieste. Samozrejme, v nedeľu dostal obrovskú chuť na víťazstvo, do pretekov štartoval zo štvrtého miesta a začal sa veľký boj o prvé miesto medzi Michalom Fillom a jeho Barni Ducati WSBK a Anthony Westom na Yamahe R1 EWC. Bol to krásny súboj, z ktorého sme vyšiel víťazne náš pretekár, náš tím, Dunlop a všetci naši partneri. Pre mňa osobne je veľkou cťou spolupracovať s takým profesionálom, akým je Anthony, a som mu vďačný za tri krásne pretekárske víkendy v EWC a Alpe Adrii. Ďakujem spoločnosti Dunlop a ostatným partnerom za spoluprácu v sezóne 2021, takisto ďakujem za prácu celému nášmu tímu. Už teraz sa začínajú prípravy na sezónu 2022 a ja verím, že bude pre tím Maco Racing úspešná.“
Pridané: 12.11.2021 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Heroický výkon tímu Maco Racing v Le Mans - Redakcia
- Maco Racing tím na 24-hodinovke Bol d´Or - Risso46
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- Úspech Yamaha Maco racing teamu na MS endurance 2022 – 6. miesto v Bol d’Or - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!