Anketa:
Pozvánka: A-Day 2024 – deň pre skutočných Aprilkárov
ZdieľaťPridané: 28.05.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2363 [Bleskovky - PR bleskovka]
Pridaj sa k nám na úplne nový koncept exkluzívnej spoločnej akcie, ktorá v sebe kombinuje obľúbený Be a Racer day a Aprilia What the Fun Ride! Na tejto jednej a jedinečnej akcii v tomto roku preto nesmieš chýbať!
Zdokonaľ svoje jazdecké schopnosti na legendárnom brnenskom okruhu, nechaj sa viesť inštruktormi so zvučnými menami ako Adam „Special“ Peschel, Karol „CARLOS“ Táborský alebo Libor Podmol a zakonči deň spoločným posedením pri večeri, na ktorú ťa srdečne pozývame.
Aprilia Deň je tu pre všetkých vášnivých jazdcov, ktorí chcú zlepšiť svoju techniku jazdy, zvýšiť svoju bezpečnosť na ceste a zároveň sa stretnúť a dať reč s ostatnými skutočnými Aprilkármi. A pretože nám na našich zákazníkoch naozaj záleží, prispievame každému účastníkovi na motoškolu viac ako 90 EUR!
Čo ťa čaká?
- Tri kurzy motoškoly Masarykovho okruhu so zľavou až do 95 EUR podľa tvojho výberu
- Stan Aprilia s chill zónou, kde dostaneš kávu a vodu zadarmo
- Tričko ako darček
- Nový model Aprilia 457
- POP UP store od nášho dílera s doplnkami Aprilia
- Špeciálny 360° fotopoint
- Zľava na ubytovanie pokiaľ by si chcel s nami zostať na spoločnú sobotnú vychádzku a testovanie, ktoré máš zadarmo
- Spoločný výjazd na okruhu pre všetky tri motoškoly
- Večera, na ktorú ťa pozývame
- Talk Show s Liborom Podmolom, Petrom Slezákom a Davidom Bodlákom o projekte Tuono X
Viac info: A DAY 2024
Pridané: 28.05.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Yamaha Day Brno 2008 - Redakcia
- Pozvánka: 18.7.2013 - Okruhový den pro motocykly na SPZ-tkách, Slovakiaring - Redakcia
- Vyskúšaj novinku Aprilia Tuareg 660 v jej prirodzenom prostredí! - Redakcia
- Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne - Redakcia
- Ďalšie dvojité víťazstvo Tomáša Svitka na okruhu v Brne - Redakcia
- Pozvánka: Zahrievanie motorov na Kawasaki Track Day 2018 - Redakcia
- Yamaha deň na Masarykovom okruhu v Brne, 9. 5. 2007 - Herghott
- V Brne na 125-kách triumf Pedrosu - sita
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!