Anketa:
Pozvánka: Yamaha Day Brno 2008
ZdieľaťPridané: 29.07.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6099 [Bleskovky - Novinky]
6. augusta to na Masarykovom okruhu v Brne roztočí Yamaha. Trať je pripravená pre Vašu možnosť zviesť sa na vašom motocykli YAMAHA ZDARMA!!!
K zapožičaniu bude tiež 12 motocyklov (napr. YZF-R6R, YZF-R1, YZF-R125, FZ1NA, FZ1S, FZ6N S2 a FZ6S S2) importéra YMCZ proti vratnej kaucii 25.000,- Kč.
Registrácie a ďalšie info na predajni, popr. na tel. 00421/911 171 222
Pre začiatok sezóny 2009 a uľahčenie Vášho výberu nového motocykla Yamaha sme pre Vás pripravili tieto predvádzacie motocykle:
- v kategórii superšport YZF R6 model 2008 modrá
- v kategórií chopper XVS 1300 A model 2008 vínovo červená
- v kategórií ON/OFF Enduro WR250 X model 2008 čierna
- v kategórií skúter NXC125 Cygnus model 2008 strieborný
- v kategórií street FZ6 NHG S2 model 2008 biela
- v kategórií motocykle 125ccm YBR125 model 2008 strieborná
- v kategórií motocykle 50ccm DT50R model 2008 čierno-červená
Na motocykle Yamaha rezervované na zloženú zálohu 50.000,-Sk na Masarykovom okruhu v Brne zľava 5%!!! Na všetky tieto predané motocykle poskytneme zákazníkovi zľavu na servis a originálne diely a doplnky k motocyklu 10%, zľavu na vybrané oblečenie a doplnky zľavu 10% pri prvom nákupe. Ďalej dostanete podložku pod ŠPZ, klúčenku a lekárničku zdarma!!!
Ďalší výpredaj je priamo v predajni na čln YAM 220T, cross a enduro za akciové ceny!
Viac info:
BIKERS CENTRUM SLOVAKIA s.r.o.
Nitrianska cesta 30/A
Trnava
![]() |
Brno už čaká |
Pridané: 29.07.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: A-Day 2024 – deň pre skutočných Aprilkárov - Redakcia
- Yamaha deň na Masarykovom okruhu v Brne, 9. 5. 2007 - Herghott
- Pozvánka na testovací deň KTM 2008 - Redakcia
- Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne - Redakcia
- Pozvánka: 18.7.2013 - Okruhový den pro motocykly na SPZ-tkách, Slovakiaring - Redakcia
- Pozvánka: Zahrievanie motorov na Kawasaki Track Day 2018 - Redakcia
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!