Anketa:
Vyskúšaj novinku Aprilia Tuareg 660 v jej prirodzenom prostredí!
ZdieľaťPridané: 01.04.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4501 [Bleskovky - PR bleskovka]
A to už 8. a 9. apríla na ceste aj enduro trati pri Automotodrome Brno pod vedením Adama Peschla a Karla Táborského! Neváhaj a rezervuj si svoje miesto predtým, ako to urobí niekto iný - odkaz nájdeš v článku!
KDE: Enduro trať pri Automotodrome Brno
KEDY: 8. a 9. apríla 2022
PROGRAM: v piatok popoludní a v sobotu počas celého dňa testovacie jazdy v skupinách pod vedením Adama Peschla a Karla Táborského.
Svoju novú vysnívanú motorku si budeš môcť vyskúšať na ceste, ako aj v teréne a navyše sa o nej dozvieš všetky detaily.
ČO PRE TO MUSÍŠ UROBIŤ?
Registruj sa a rezervuj si časový slot na akcii. Pozor, počet miest je obmedzený, preto neváhaj dlho!
PODMIENKY
Za rezerváciu testovacej jazdy účtujeme poplatok 10 eur, za ktorý budeš mať možnosť nielen byť medzi prvými, ktorí si vyskúšajú nový Tuareg, ale dostaneš aj exkluzívne tričko dostupné len na tejto akcii.
Na testovaciu jazdu je potrebné si priniesť vlastnú offroadovú jazdeckú výbavu. Jazdcom, ktorí nebudú mať vhodné oblečenie a výbavu, z bezpečnostných dôvodov nebude umožnený vjazd na terénnu trať. Motocykel ti na skúšobnú jazdu zapožičiame za zálohu 400 eur, ktorá ti bude v plnej výške vrátená po vrátení nepoškodeného motocykla. Účasť na akcii je dobrovoľná a na vlastné riziko.
Tak neváhaj a rezervuj si svoje miesto predtým, ako to urobí niekto iný!
Mapa:
Masarykov okruh Grand Prix, Brno
Mapa:
Pridané: 01.04.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- KEĎ CHCEŠ VIAC! K tvojej novej Aprilii 660 teraz získaš poukaz v hodnote 1000 € na originálne príslušenstvo Aprilia! - Redakcia
- V Brne na 125-kách triumf Pedrosu - sita
- Pozvánka: A-Day 2024 – deň pre skutočných Aprilkárov - Redakcia
- Pozvánka: BMW Motorrad dni 2013 na okruhu v Brne - Redakcia
- Prichádza nová Aprilia Tuareg 660 - Herghott
- Pozvánka na BMW RR Days - 10. a 11. mája 2017, Brno - Redakcia
- Odviezli sme sa na úplne novom endure Aprilia Tuareg 660 - Herghott
- Pozvánka: Dolce Vita Days Košice 2023 - príď si otestovať Vespa, Piaggio, Aprilia a Moto Guzzi! - Redakcia
- BMW RR Days 2013 v Brne - BMW S1000RR vs. HP4 - mikulec
- Vydal som sa na trať MR Enduro 2006 Krompachy - Ifk0
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!