Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1429 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30062
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17746)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12316)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpská porovnávačka: Norden, GS, Africa, Stelvio alebo GX? 3/3

 Zdieľať

Pridané: 03.04.2025 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 4639 [Testy a predstavenia - Test]

Tabuľkové hodnotenie:

Tak a ideme do finále a do celkového poravnania strojov. Ako aj pred rokom, šli sme to na to vedecky a vyplnili sme tabuľky. Bodovali sme jednotlivé kritéria od 5 bodov - najlepší výsledok, po 1 bod. Bolo to náročné ako vždy, motorky sú rôzne zamerané a nebolo to vôbec jednoduché. Každý z nás vyplnil svoju detailnú tabuľku a následne sme pridali aj objektívne parametre ako nameraná spotreba, cena strojov a do celkového hodnotenia pridali svoje body aj naši ďalší jazdci.

Alpská porovnávačka 2024
Alpská porovnávačka 2024

Awia

Tomáš Hajduch - Awia: Ja som jazdec, ktorý má rád univerzálnosť a praktickosť strojov, a veľmi rád si zajazdím aj v teréne.

Kritérium: F 900 GS Norden 901 Exp CRF1100L ATAS MG Stelvio GSX-S1000GX
Design: 4 5 3 1 2
Motor: 2 1 3 4 5
Podvozok: 5 4 3 1 2
Brzdy: 3 3 3 3 3
Fun faktor: 4 5 1 3 2
Elektronika: 3 4 5 1 2
Výbava: 1 2 5 3 4
Doplnková výbava: 3 2 4 5 1
Pohodlie: 1 2 3 4 5
Pohodlie dvojica: 1 2 4 5 3
Ochrana: 1 3 4 2 5
Univerzálnosť: 2 5 4 3 1
Offroad: 4 5 3 2 1
Pomer Cena/vykon: 2 4 3 1 5
Awia SPOLU: 36 47 48 38 41

Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee
Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee

Herghott

Peter Fischer: Viac preferujem športovú jazdu na ceste a turistiku v pohodlí.

Kritérium: F 900 GS Norden 901 Exp CRF1100L ATAS MG Stelvio GSX-S1000GX
Design: 4 5 2 1 3
Motor: 1 2 5 4 3
Podvozok: 2 5 3 1 4
Brzdy: 3 3 3 3 3
Fun faktor: 5 4 2 1 3
Elektronika: 1 4 5 3 2
Výbava: 3 5 4 2 1
Doplnková výbava: 2 5 3 4 1
Pohodlie: 1 5 4 2 3
Pohodlie dvojica: 1 4 5 3 2
Ochrana: 1 4 5 3 2
Univerzálnosť: 4 5 2 1 3
Offroad: 5 3 4 2 1
Pomer Cena/vykon: 1 4 3 2 5
Herghott SPOLU: 34 58 50 32 36

Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee
Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee

Celkové hodnotenie:

Do celkového hodnotenia sme pridali aj objektívne parametre ako nami nameraná spotreba a cena strojov. Následne pridali svoje body aj naši ďalší jazdci.

Kritérium: F 900 GS Norden 901 Exp CRF1100L ATAS MG Stelvio GSX-S1000GX
Spotreba: 4,8 l/100km 4,6 l/100km 5,8 l/100km 6,2 l/100km 5,6 l/100km
Spotreba: 4 5 2 1 3
Cena: 5 2 1 3 4
Fero 2 5 4 3 1
Chose 3 4 5 1 2
Rado 2 4 5 1 3
Peto 3 5 4 2 1
TOTAL 89 130 119 81 91

Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee
Alpská porovnávačka 2024 - Hubertussee

Záver

Aj tento rok sa potvrdilo aké sú motorky rôznorodé a ako rôznorodí sú aj jazdci a ich potreby. Aj tento rok sme strávili hodiny v družných diskusiách o týchto motorkách a každému sa páčilo niečo iné. Čo jednému vadilo, pre druhého nebol ani len nedostatok motorky. O tom to všetko je.

Najviac bodov dostal Norden, a asi aj zaslúžene, lebo je veľkým univerzálom: v jednej motorke máte offroadové schopnosti s vynikajúcim podvozkom, výbavu, ochranu jazda, pohodlie, športový motor a k tomu najlepšiu spotrebu a brutálny dizajn. Druhe miesto rozhodne patrí kŕáľovnej univerzálnosti Africa Twin, a tretie miesto, to už bol veľmi tesný súboj; odnáša si ho športová novinka Suzuki GX, ktorá nemá absolútne žiadne offroadové ambície. No a vy si určite pozrite náš video test, kde sme to všetko rozobrali podstatne podrobnejšie.

Video

Video: Alpská porovnávačka: s päticou rozdielnych motoriek v Alpách - ktorá vyhrala?

Alpská porovnávačka 2024
Alpská porovnávačka 2024

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri
Video: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, Pallika, Andre, Janči, Feri

Foto:
 BMW F 900 GS 2024 Husqvarna Norden 901 Expedition 2024 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024 Moto Guzzi Stelvio 2024 Suzuki GSX-S1000GX 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHusqvarnaHondaMoto GuzziSuzuki
Model:F 900 GSNorden 901 ExpeditionCRF1100L Africa Twin Adventure SportsStelvioGSX-S1000GX
Rok:20242024202420242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovná
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:895 ccm889 ccm1084 ccm1042 ccm999 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.115.1 k (84.6 kW) / 8800 ot.152.3 k (112.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 6750 ot.100 Nm / 6500 ot.112 Nm / 5500 ot.105 Nm / 6750 ot.106 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:13,1:113.5:110,5:112.6:112.2:1
Vŕtanie x Zdvih:86 x 77 mm90,7 x 68,8 mm92 mm × 81,5 mm96 x 72 mm73.4 x 59 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie 44mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:230 mm240 mm210 mm170 mm150 mm
Zdvih vzadu:215 mm240 mm200 mm170 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm310 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-21110/80-R19M/C 59V120/70 R19 60V120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm260 mm256 mm280 mm240 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-18150/70-R18M/C 70H170/60 R17 72V190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:214.5 kg222 kg
Hmotnosť s náplňami:219 kg243 kg246 kg232 kg
Výška sedla:870 mm875 mm835 mm830 mm845 mm
Rázvor:1590 mm1529 mm1550 mm1470 mm
Dĺžka:2270 mm2305 mm2150 mm
Šírka:943 mm960 mm925 mm
Výška:1350 mm1475 mm1350 mm
Svetlá výška:270 mm220 mm155 mm
Objem nádrže:14.5 l19 l24.8 l21 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Zrýchlenie na štvrť míle:10.1 s
Spotreba paliva:4.4 l/100km4.5 l/100km4.9 l/100km5.1 l/100km6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 247 kmcca 316 kmcca 379 kmcca 308 kmcca 229 km
Servisný interval:10 000km15 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii aj hmlovkyáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknieza príplatokza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:nastaviteľný podvozok, USD vidla Ø 43 mmWP XPLOR-USD, Ø 48 mm, WP Xplor PDSplne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesanastaviteľný podvozok, USD vidlaeasy start, USB
Poznámka:
Poznámka:V sérii režimy Rain a Road, trakčná kontrola a náklonové ABS Pro
Enduro Pro balík: lepší podvozok titanium nitride USD Ø 45 mm + lepší tlmič ZF Sachs, zvýšenie riadidiel a odolnejšia reťaz M Endurance.
Pirelli Scorpion Rally STR
Cena 08/2024: od 16 729 EUR
Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm)

DCT: 253 kg
Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR)
PFF Rider Assistance radar technológia
aktívny tempomat, Forward Collision Warning, Blind Spot Information System, Lane Change Decision Aid System
V Offroad režime ABS aj trakčná kontrola sa dá vypnúť
Cena
Cena 05/2024: od 14 990 EUR

<

Pridané: 03.04.2025 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (21)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku: