Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1786 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29740
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17584)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12156)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia (23)

Priesmyk Úhorná, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Úhorná

Horský priesmyk Úhorná je pekná cesta, v bohom zabudnutom kraji. Tomu nasvedčuje aj kvalita asfaltu. Stále je však v pohode zjazdná na akejkoľvek motorke. Napriek tomu patrí medzi moje obľúbené a „zablúdil“ som tu asi každú sezónu aspoň raz. Premávka je tu skoro nulová. Jazdia tu asi len domáci, keď majú namierené do Rožňavy a jazdci Rally :-)))

Za obcou Úhorná sa cesta začne kľukatiť a stúpa až nad hranicu 1000 m.n.m. Keďže cesta nie je udržiavaná je v dosť žalostnom stave. Je široká len na jedno vozidlo. Na vrchole je priestor na oddych.

Pozri tiež: Vodná nádrž Úhorná

Články:

Fotogaléria:

24.10.2016 - Awia

Úhorná, Slovensko - Bod záujmu

01.09.2009 - zeON

Úhorná

12.01.2007 - Awia

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km<br />
Úhorná

12.01.2007 - Awia

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km<br />
Úhorná

05.07.2006 - Awia

Ráno cca 8:00 na Úhornej...

05.07.2006 - Awia

Ráno cca 8:00 na Úhornej...

05.07.2006 - Awia

Úhorná

05.07.2006 - Awia

Výhľad na obec Úhorná

16.11.2004 - Dadi

Cesta zarúbaná...

16.11.2004 - Awia

Aj takáto bola cesta...

16.11.2004 - Awia

Panoráma na Úhornej

16.11.2004 - Awia

Pauza na Úhornej

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth

Stiahni si trasu:

GPX súbor (*.gpx) - pre rôzne GPS programy a Google Earth
Krajina:Slovensko
Región:Košický Kraj
Typ:Priesmyk
Pridal:Awia 05.07.2006 (01:13)
Poloha:N 48.702 E 20.649
Približná poloha:nie
Čitatelia:22330
Nadmorská výška:1008.0 m n.m.
Povrch:asfalt
Dĺžka trasy:15.8 km
Prevýšenie trasy:638 m

Prístup:

Zo Smolníka vyrazíme na západ smerom na obec Úhorná. Značka „Cesta v zime neudržiavaná“ naznačuje, že idete správne. Na druhej strane sa okolo zámku Krásna Hôrka dostanete do obce Krásnohorské Podhradie a na hlavnú cestu na Rožňavu.

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Výškový profil trasy:

Výškový profil trasy

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Vodná nádrž Úhorná, SlovenskoJazero3.4 km V
2.MX trať Pača / Krásnohorské podhradie, SlovenskoMotokrosová trať4.9 km JZ
3.Hrad Krásna Hôrka, SlovenskoHrad6.1 km JZ
4.Reštaurácia a Penzión Contesa, Krásnohorské Podhradie, SlovenskoPenzión6.6 km JZ
5.Penzión Erika, Krásnohorské Podhradie, SlovenskoPenzión6.7 km JZ
6.Priesmyk Soroška, SlovenskoPriesmyk8.7 km J
7.Stredoveký Husitský kostol v Lúčke, SlovenskoKostol8.9 km JV
8.Koliba Soroška, SlovenskoReštaurácia9.4 km J
9.Rožňava, námestie a veža, SlovenskoVeža9.6 km JZ
10.Kaštieľ Betliar, SlovenskoHrad10.2 km Z

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »