Anketa:
Články - Šport - Šesťdňová
- MotoGP
- SuperBike
- Cestné Motocykle
- Enduro
- Motocross
- SuperMoto
- Trial
- Plochá dráha
- Šesťdňová
- Rally
- Freestyle MX
- Ostatné
- GP 500
- GP 250
- GP 125
- Všetky
Zobrazujem články 76 až 90 z cekového počtu: 84.
15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5402 [Šport - Šesťdňová]

Naši po druhom dni šesťdňovej na deviatom mieste!
Po druhom súťažnom dni tohtoročnej šesťdňovej je slovenská šestica jazdcov trophy tímu v priebežnom poradí na deviatom mieste.
15.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5366 [Šport - Šesťdňová]

Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006
Jazdci slovenského reprezentačného trophy tímu na 81. ročníku Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži majú za sebou náročný prvý súťažný deň.
07.11.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4890 [Šport - Šesťdňová]

Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland
Dňa 4. 11. 2006 odišla štrnásťčlenná výpravy Slovenskej motocyklovej federácie na tohtoročný 81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej olympiády, ktorá sa uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande, v mestečku Taupo.
25.10.2006 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8540 [Šport - Šesťdňová]

SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006
Na základe rozhodnutia Medzinárodnej motocyklovej federácie FIM sa tohtoročný 81. ročník šesťdňovej motocyklovej súťaže (I.S.D.E 2006), ktorá je neraz nazývaná i motocyklovou olympiádou, uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande – Lake Taupo.
20.09.2005 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11296 [Šport - Šesťdňová]

Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku
Tento víkend vyvrcholil v Považskej Bystrici jubilejný 80. ročník medzinárodnej šesťdňovej súťaže ISDE. Na finálovom motokrose v národnom krosovom centre vo Sverepci sme nemohli chýbať.
15.09.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 18974 [Šport - Šesťdňová]

Šesťdňová sa začala
80. ročník medzinárodných majstrovstiev sveta v endure sa naplno rozbehol v Považskej Bystrici.
26.08.2005 - Ivan Ifk0 Kuzevič Čitatelia: 17800 [Šport - Šesťdňová]

Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku.
Už len zopár dní ostáva do štartu Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže, ktorá sa uskutoční tento krát opäť na Slovensku. Je to najznámejšia, najlepšia a najťažšia súťaž „enduro“ sezóny, preto si určite zaslúži aspoň trochu našej pozornosti, hlavne keď ju máme doma.
27.09.2002 - sita Čitatelia: 6136 [Šport - Šesťdňová]
Šesťdňová - Slováci dobiehajú Španielov
77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro
24.09.2002 - sita Čitatelia: 5138 [Šport - Šesťdňová]
Slováci odštartovali šesťdňovú 2002 bez problémov
77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro
Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 | Nasledujúce

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!