Anketa:
Slováci odštartovali šesťdňovú 2002 bez problémov
ZdieľaťPridané: 24.09.2002 Autor: sita
Čitatelia: 5114 [Šport - Šesťdňová]
77. ročník Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro
Prvý deň Medzinárodnej šesťdňovej súťaže enduro poznačili teploty pod desať stupňov celzia menšie problémy so značením trate a špeciálnych vložiek, no všetci členovia slovenského Trophy teamu ho majú úspešne za sebou.
V peknom prostredí Jizerských hôr absolvovali jazdci v utorok dvakrát 180-km okruh. Najväčšie problémy narobila hneď v prvom kole 3. časová kontrola, ktorej výsledky možno jury anuluje. "Z nášho pohľadu sa súťaž začala dobre. Chlapci mali problémy iba tam, kde aj najväčší favoriti Švédi, Taliani, či Fíni. V prvom kole nechytil minútu navyše iba Peter Koniar, na špeciálnych vložkách však podľa neoficiálnych výsledkov zajazdili všetci od desiateho do pätnásteho miesta. Najdôležitejšie je, že všetci sú v poriadku, rovnako ako aj ich motocykle," povedal pre agentúru SITA šéf komisie enduro SMF Peter Lazar.
Oficiálne výsledky prvého dňa by mala jury vyhlásiť vo večerných hodinách, v prípade protestov sa tak môže stať až v stredu ráno. V druhý deň súťaže je na programe rovnaký okruh ako v utorok, meniť sa bude iba trasa špeciálnych testov.
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 24.09.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Program 77. ročníka Šesťdňovej v Jablonci - sita
- Slovenský Trophy team chce skončiť v prvej desiatke - sita
- 91. ročník ISDE 2016 v Španielsku začína čoskoro - Redakcia
- Matoškovi bolo zima, Katriňák ako na leteckom dni - sita
- Zaujímavosť zo šesťdňovej - Švédske ženské trio na ISDE 2006 - Awia
- Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006 - Awia
- Štvrtý náročný deň na ISDE 2006 – naši postúpili na 8.miesto! - Awia
- Slováci odštartovali šesťdňovú v Chille úspešne! - Awia
- Naživo - video reportáže zo šesťdňovej ISDE 2011 - Fínsko - Beal
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!