Anketa:
Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku.
ZdieľaťPridané: 26.08.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič
Čitatelia: 17764 [Šport - Šesťdňová]
Už len zopár dní ostáva do štartu Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže, ktorá sa uskutoční tento krát opäť na Slovensku. Je to najznámejšia, najlepšia a najťažšia súťaž „enduro“ sezóny, preto si určite zaslúži aspoň trochu našej pozornosti, hlavne keď ju máme doma.
![]() |
Informácie v nasledujúcich riadkoch som čerpal z internetových stránok www.smf.sk, www.enduroaktual.sk, www.isdeslovakia.sk, za čo sa autorom chcem poďakovať a dúfam že im to nebude vadiť. Na týchto adresách nájdete takisto niečo o vzniku, histórii, usporiadateľoch ... Medzinárodnej šesťdňovej.
![]() |
Z poverenia Slovenskej motocyklovej federácie usporiada v dňoch 13. až 18. septembra 2005 jubilejný 80. ročník tejto prestížnej súťaže tradičný usporiadateľ vrcholových motocyklových podujatí na Slovensku Združenie POBYS.
Trate budú vedené v okolitých horách Považskej Bystrice a Púchova. Práve v tomto regióne má enduro najsilnejšiu tradíciu. Veď okrem množstva iných svetových motoristických podujatí Považská Bystrica hostila už tri ročníky šesťdňovej – v rokoch 1977, 1982 a 1991.
![]() |
NOMINÁCIA SLOVENSKÝCH JAZDCOV NA 80.ROČNÍK I.S.D.E.
Slovakia Raven troPHY tím | ||
---|---|---|
Jaroslav Katriňák | KTM 450 | E II. |
Ján Hrehor | Yamaha 250 | E II. |
Radek Matoška | Yamaha 250 | E II. |
Ivan Jakeš | GAS GAS 250 | E II. |
Štefan Svitko | KTM 450 | E II. |
Róbert Kapajčík | KTM 125 | E I. |
Slovakia junior troPHY tím | ||
Juraj Dozsa | KTM 450 | E II. |
Filip Kvačkaj | KTM
125 | E I. |
Marek Giertl | KTM 125 | E
I. |
Tomáš Čipka | KTM
125 | E I. |
SMF klubový tím | ||
Emil Čunderlík | KTM
250 | E II. |
Zlatko Novosád | GAS
GAS 250 | E II. |
Ivan Černý | KAWASAKI
250/4T | E I. |
MK LOVČICA ISDE TÍM | ||
Jozef
Marenčák | Yamaha 250/4T | E I. |
Peter Karumník | KTM
200 | E II. |
Rastislav
Hanuš | KTM 450 | E II. |
FLY RACING P.B. TÍM | ||
Ján Zaťko | KTM 300 | E II |
Marek Vozák | GAS
GAS 125 | E I. |
Miroslav Ševela | GAS GAS
125 | E I. |
TÍM SVETA MOTOCYKLOV | ||
Ivan
Kukučka | Yamaha 250/4T | E I. |
Daniel Trník | Husqvarna
125 | E I. |
Marek Haviar | KTM
125 | E I. |
DIAGO TÍM | ||
Peter Belko | KTM 300 | E
II. |
Adam Šipikal | KTM
125 | E I. |
Martin Kužel | GAS GAS 450 | E II |
Viac o nominácii na smf.
![]() |
TRAŤ
Celková dĺžka trate, vrátane zvláštnych skúšok, je 1396 km. Vzdialenosť medzi časovými kontrolami bude stanovená v zmysle článku 061.72.3. FIM pravidiel pre ISDE.
1.deň
2 kolá, približná vzdialenosť 250 km, s 8 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutné dokončiť 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty)
2.deň
2 kolá, približná vzdialenosť 250 km, s 8 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutných 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty). Trať je totožná s prvým dňom.
3.deň
2 kolá, približná vzdialenosť 280 km, so 10 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutných 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty).
4.deň
2 kolá, približná vzdialenosť 280 km, so 10 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutné dokončiť 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty). Trať je totožná ako v tretí deň.
5.deň
2 kolá, približná vzdialenosť 280 km, so 11 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutné dokončiť 6 zvláštnych skúšok ( 2 crosstesty a 4 endurotesty).
6.deň
1 kolá, približná vzdialenosť 56 km, s 1 časovou kontrolou + pre finish a cieľ. Záverečný motokrosový test má 10 kôl, každé kolo má 1,5 km, celková dĺžka je 15 km.
Približný opis trate nájdete aj na isdeslovakia
Dúfam že sa všetko podarí, organizátori to zvládnu, počasie bude dobré a naši jazdci dosiahnu čo najlepšie umiestnenia.
©by Ifk0
Pridané: 26.08.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič Zdieľať
Súvisiace články:
- Tretí súťažný deň na I.S.D.E. 2006 - Awia
- Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006 - Awia
- Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland - Awia
- SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006 - Awia
- Slovenská šestica na "šesťdňovú" - sita
- Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva - Awia
- 81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej skončený – Slováci udržali krok so svetovou špičkou! - Awia
- Program 77. ročníka Šesťdňovej v Jablonci - sita
- Na Slovensku po 14 rokoch opäť Šesťdňová - sita
- Na Autosalóne krstili Enduro Aktuál - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Test novinky Piaggio Medley 125 S 2016
- Zamyslenie sa nad Dakarom 2015
- Vyskúšali sme Piaggio Liberty 125 2014
- Kawasaki KLX 250 - malý veľký bojovník
- Redakcia motoride.sk športovala - Bike maratón
- MM SR Countrycross Budimír 2009 – po prvom dni
- Pionier cup 15.3.2009 – koniec zimnej sezóny + kalendár na leto!
- Pionier cup 1.3.2009 – predposledné kolo
- Večer šialencov za nami - Sony Ericsson Freestyle Kings 2009
- ASKOF Cassovia cup 2008 - dobojované
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!