ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku.

 Zdieľať

Pridané: 26.08.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič
Čitatelia: 17764 [Šport - Šesťdňová]

Už len zopár dní ostáva do štartu Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže, ktorá sa uskutoční tento krát opäť na Slovensku. Je to najznámejšia, najlepšia a najťažšia súťaž „enduro“ sezóny, preto si určite zaslúži aspoň trochu našej pozornosti, hlavne keď ju máme doma.

Informácie v nasledujúcich riadkoch som čerpal z internetových stránok www.smf.sk, www.enduroaktual.sk, www.isdeslovakia.sk, za čo sa autorom chcem poďakovať a dúfam že im to nebude vadiť. Na týchto adresách nájdete takisto niečo o vzniku, histórii, usporiadateľoch ... Medzinárodnej šesťdňovej.

Z poverenia Slovenskej motocyklovej federácie usporiada v dňoch 13. až 18. septembra 2005 jubilejný 80. ročník tejto prestížnej súťaže tradičný usporiadateľ vrcholových motocyklových podujatí na Slovensku Združenie POBYS.
Trate budú vedené v okolitých horách Považskej Bystrice a Púchova. Práve v tomto regióne má enduro najsilnejšiu tradíciu. Veď okrem množstva iných svetových motoristických podujatí Považská Bystrica hostila už tri ročníky šesťdňovej – v rokoch 1977, 1982 a 1991.

NOMINÁCIA SLOVENSKÝCH JAZDCOV NA 80.ROČNÍK I.S.D.E.


















Slovakia Raven troPHY tím
Jaroslav KatriňákKTM 450E II.
Ján HrehorYamaha 250E II.
Radek MatoškaYamaha 250E II.
Ivan JakešGAS GAS 250E II.
Štefan SvitkoKTM 450E II.
Róbert KapajčíkKTM 125E I.
Slovakia junior troPHY tím
Juraj Dozsa KTM 450E II.
Filip KvačkajKTM

125

E I.
Marek GiertlKTM 125E

I.

Tomáš ČipkaKTM

125

E I.
SMF klubový tím
Emil ČunderlíkKTM

250

E II.
Zlatko NovosádGAS

GAS 250

E II.
Ivan ČernýKAWASAKI

250/4T

E I.
MK LOVČICA ISDE TÍM
Jozef

Marenčák

Yamaha 250/4TE I.
Peter KarumníkKTM

200

E II.
Rastislav

Hanuš

KTM 450E II.
FLY RACING P.B. TÍM
Ján ZaťkoKTM 300E II

Marek VozákGAS

GAS 125

E I.
Miroslav ŠevelaGAS GAS

125

E I.
TÍM SVETA MOTOCYKLOV
Ivan

Kukučka

Yamaha 250/4T E I.
Daniel TrníkHusqvarna

125

E I.
Marek HaviarKTM

125

E I.
DIAGO TÍM
Peter BelkoKTM 300E

II.

Adam ŠipikalKTM

125

E I.
Martin KuželGAS GAS

450
E II

Viac o nominácii na smf.

TRAŤ

Celková dĺžka trate, vrátane zvláštnych skúšok, je 1396 km. Vzdialenosť medzi časovými kontrolami bude stanovená v zmysle článku 061.72.3. FIM pravidiel pre ISDE.

1.deň

2 kolá, približná vzdialenosť 250 km, s 8 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutné dokončiť 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty)

2.deň

2 kolá, približná vzdialenosť 250 km, s 8 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutných 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty). Trať je totožná s prvým dňom.

3.deň

2 kolá, približná vzdialenosť 280 km, so 10 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutných 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty).

4.deň

2 kolá, približná vzdialenosť 280 km, so 10 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutné dokončiť 6 zvláštnych skúšok ( 4 crosstesty a 2 endurotesty). Trať je totožná ako v tretí deň.

5.deň

2 kolá, približná vzdialenosť 280 km, so 11 časovými kontrolami + pre finish a cieľ. Je nevyhnutné dokončiť 6 zvláštnych skúšok ( 2 crosstesty a 4 endurotesty).

6.deň

1 kolá, približná vzdialenosť 56 km, s 1 časovou kontrolou + pre finish a cieľ. Záverečný motokrosový test má 10 kôl, každé kolo má 1,5 km, celková dĺžka je 15 km.

Približný opis trate nájdete aj na isdeslovakia

Dúfam že sa všetko podarí, organizátori to zvládnu, počasie bude dobré a naši jazdci dosiahnu čo najlepšie umiestnenia.

©by Ifk0

Pridané: 26.08.2005 Autor: Ivan Ifk0 Kuzevič Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »